укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018

Біг

Біг У фізичному вихованні учнів біг займає одне з ведучих місць, будучи природним і прикладним рухом.
Біг застосовується як самостійний вид вправ і як елемент у стрибках з розбігу, у метаннях і іграх.
Біг сприяє розвитку м'язів, впливає на серцево-судинну і дихальну системи, підвищує обмін речовин.
 При заняттях бігом розвиваються швидкість, витривалість, координація рухів, виховуються  наполегливість, витримка.

У процесі навчання бігу вчитель повинен забезпечити виконання двох завдань:
навчити дітей правильно бігати і використовувати біг як засіб впливу на організм.
На уроках діти повинні навчитися бігати м'яко, у чергуванні з ходьбою, один за одним і назустріч один одному, з правильною поставою, на носках, змінюючи темп, в одному напрямку і із зміною напрямку, з подоланням найпростіших перешкод, з різною довжиною кроків.

 При навчанні бігу дітей необхідно ознайомити з загальноприйнятими в легкій атлетиці  визначеннями-"поштовхова нога", "махова нога". Це потрібно для   того, щоб під час занять можна  було давати необхідні вказівки, користаючись відповідними термінами.

Поштовховою називається нога, що стикається з доріжкою, махова - та, яка уже відштовхнулася від доріжки.

Основи правильної техніки бігу наступні:

  • тіло бігуна злегка нахилене вперед (вертикальне  положення чи зайвий нахил тулуба несприятливі);
  • голова і тулуб тримаються на одній лінії, плечі не піднімаються; 
  • поштовхова нога ставиться на зовнішню сторону носкової частини стопи і в момент  відштовхування повністю випрямляється; 
  • махова нога згинається у колінному суглобі;
  • стегно рухається вгору і досягає найбільшої висоти в момент поштовху іншої ноги;
  • зігнуті в ліктях (до 90°)  руки рухаються в тому ж темпі, що і ноги; кисті не напружені, пальці напівзігнуті.
 З учнями I класу біг найчастіше застосовується в іграх, де діти невимушено, вільно бігають у межах своїх умінь і можливостей.
Разом з тим починаючи з I класу необхідно чергувати ходьбу і біг, привчаючи дітей до виконання рухів у різному темпі.

На уроках необхідно звертати увагу на ритмічний біг. Ритмічність бігу найкраще досягається тоді, коли вчитель стає попереду колони і веде біг у потрібному темпі і ритмі, попередивши учнів про те, що  вони повинні бігти один за одним, не обганяючи і по можливості не відстаючи.
На початку діти бігають, тримаючись за руки, на відстань 15-20 м в одному напрямку. Потімпроводяться перебіжки групами назустріч один одному, з перенесенням і перекладанням предметів (м'ячі, кубики, мішечки, тощо).

З II класу можна проводити біг наперегони в групах і парах, не виділяючи переможців.

З учнями III класу проводиться біг із прискоренням.
Для цього доріжка поділяється на три-чотири відрізки по 10-15 м.
Перший відрізок учні пробігають у відносно повільному темпі, другий - швидше,  третій - ще швидше, після чого переходять на швидку, а потом на повільну ходьбу.
В міру засвоєння дітьми основних елементів правильного бігу і придбання в цьому умінь і деяких навичок необхідно проводити біг у чергуванні з ходьбою і з подоланням перешкод (набивні м'ячі, скакалки, "рів" шириною до 80 см, бар'єри висотою 30-40 см). Спочатку перешкоди повинні бути однорідними (наприклад, м'ячі), а потім вони можуть бути й у вигляді смуги різних перешкод.
 Довжина таких смуг не повинна перевищувати відстаней, передбачених програмою для чергування ходьби і бігу.

Високий старт

Високий старт вивчається у такій послідовності.
  • cпочатку вчитель демонструє старт і пояснює його значення;
  • далі показує по елементах і розповідає, яке положення приймати по кожній команді; 
  • потім пропонує учнем показати старт;
  • і нарешті приступає до розучування старту.
 По команді "На старт!" учні стають перед стартовою лінією; одна нога біля самої лінії, інша на півкроку позаду, вага тіла рівномірно розподілена на обох ногах, руки опущені.
По команді "Увага!" тулуб злегка нахиляється вперед, руки зігнуті в ліктьових суглобах, одна рука попереду, інша позаду, ноги трошки  зігнуті у колінах, вага тіла на нозі, що попереду.
  По команді "Руш!" учні починають біг.  Відіпхнувшись ногою різко винести вгору стегно ноги з одночасним швидким рухом рук. Бігти на  передній частині стопи, ставити їх паралельно. Кроки збільшуються із наростанням швидкості.
Учнів варто ознайомити із стартом з опорою на одну руку. При цьому старті носок лівої (правої) ноги знаходиться у 20-25 см від стартової лінії, носок правої (лівої)- в 20-25 см позаду лівої (правої). По команді "Увага!" права (ліва) рука опирається об землю біля стартової лінії, ліва (права) рука відводиться назад, ноги зігнуті. По команді "Руш!" учні починають біг.