Навчання техніки
При повторних виконаннях особливо виділяються найбільш важливі елементи техніки даної вправи. Показ доповнюється поясненням, у ході якого увага учнів спочатку зосереджується на основних елементах техніки, а потім на другорядних її деталях.
Спочатку учні освоюють його головну фазу. В бігу - це фаза заднього поштовху бігового кроку, у стрибках - фаза відштовхування, у метаннях- фаза фінального руху, тобто самого поштовху чи кидка снаряду. У головних фазах також встановлюється визначена послідовність розучування рухів, що освоюються за допомогою підвідних вправ.Розучивши головну фазу, переходять до навчання наступної частини спортивної вправи. У бігу на короткі дистанції, наприклад, це старт і стартовий розбіг, у стрибках в довжину - фаза польоту, у висоту - перехід через планку. Тут, так само як і в попередній фазі, про яку говорилося вище, за допомогою підвідних вправ, розучуються основні рухи, що поступово поєднуються в одну цілу дію (частину, фазу).
Після цього вдосконалюються рухи, об'єднані у двох фазах. Однак головна фаза зберігає своє ведуче значення.
Далі освоюються наступні фази (частини). У бігу, наприклад, це фінішування з кидком на стрічку, у стрибках - довгий розбіг.
У процесі навчання широко використовується все різноманіття методів і прийомів навчання. Наприклад, в стрибку у висоту послідовно і поступово освоюється головна фаза (відштовхування), а потім і другорядні фази (перехід через планку, розбіг).
Далі удосконалюються не окремі фази, а цілісний стрибок.
Так, у результаті первісного спрощення стрибка і наступного ускладнення поступово формується складна навичка.
Таким чином, навчання здійснюється від головного до другорядного, від простого до складного і від легкого до важкого.
При оволодінні технікою спортивної вправи виникають різні ускладненя. Щоб їх усувати, прибігають до розчленованого методу навчання: складні елементи техніки тимчасово вичленяють з цілісної вправи і розучують окремо. Освоєні елементи знову вдосконалюються в цілісній вправі. Так можна виправляти і помилки.
Цінність розчленованого методу полягає в тім, що окремі елементи техніки виконуються у полегшених умовах: в уповільненому темпі, а при необхідності і з зупинками. Наприклад, в упорі нахилившись можна у будь-якому темпі уточнювати чи виправляти помилковий рух поштовхової ноги при переході через планку в стрибку "переступанням".
Такі прийоми навчання дозволяють багаторазово імітувати різні рухи, краще їх осмислювати і після вдосконалювати в цілісній вправі.