Позиції ніг
I і II позиції ніг
служать для початку танцювальних вправ, виконання хореографічних вправ: напівприсідань, присідань, виставлянь ніг.Виконання вправ, що включають ці позиції, сприяє формуванню правильної постави, пластики рухів, збільшенню амплітуди рухів.
Опис позицій:
I позиція: п'яти з'єднані, носки розгорнуті в сторони.
II позиція: ноги нарізно на відстані довжини ступні, носки розгорнуті в сторони.
Методичні вказівки
Молодшим школярам спочатку досить важко прийняти положення I і II позицій. Тому педагогу краще запропонувати учням використовувати опору - гімнастичну стінку, снаряди, тощо. Ці позиції вони можуть освоювати, стоячи парами:
один робить вправу, інший здійснює допомогу - підтримує і консультує напарника про правильність виконання.
Вчителю, здійснюючи контроль за діями учнів протягом всього уроку, необхідно постійно стежити за тим, щоб при виконанні позицій тулуб був нерухомий, а м'язи рук, плечового поясу і шиї зайво не напружувалися.
III позиція ніг
У цій позиції п'ятка однієї ступні притиснута до середини іншої, носки розгорнуті в сторони.Доцільність виворотнього положення ніг при виконанні різних рухів обумовлюється естетичними і функціональними причинами. Виворотнє положення ніг створює враження закінченості малюнка чи руху і сприяє збільшенню амплітуди рухів ногами.
B III позиції маса тіла розподіляється рівномірно на обох ногах, пальці міцно притиснуті до підлоги, коліна випрямлені, сідничні м'язи і м'язи ніг напружені, груди розгорнуті, плечі опущені, спина пряма, голова тримається прямо і вільно, м'язи шиї не напружені.
Послідовність навчання
Спочатку III позицію виконується стоячи обличчям до гімнастичної стінки, інших гімнастичних снарядів чи до стіни. Руки при цьому, незначно зігнуті у ліктях, спираються на опору вище пояса і розведені на ширину пліч.
Після цього III позиція виконується без опори, стоячи в колонах по одному і по два, у шеренгах, парами по колу.
Правильність виконання III позиції вчитель може перевірити ігровим способом.
Так, під веселу музику всі діти бігають, стрибають, танцюють. Із зупинкою музики всі застигають у позі: III позиція ніг, руки на поясі.
Вчитель уважно перевіряє правильність виконання.
Гру повторюють 2-3 рази. Роботу учнів, що добре освоїли III позицію, можна оцінити.
Перемінний крок
- підвідна вправа до кроку польки. Він складається з двох кроків: приставного і кроку ноги, що розташована попереду.Наступний перемінний крок виконується з іншої ноги.
- В. п.- III позиція ніг, права вперед;
- 1-2 - приставний крок із правої вперед;
- 3 - крок правою вперед, ліва позаду на носку;
- 4 - ліву ковзним рухом по підлозі (злегка згинаючи) розігнути донизу.
- Те ж з іншої ноги.
Перемінний крок убік виконується з поворотом навкруги.
- В. п.- руки на пояс.
- 1-2 - приставний крок вправо;
- 3 - крок правою убік;
- 4 - поворот праворуч навкруги, ліву, ковзаючи носком по підлозі, злегка зігнути і розігнути убік на носок.
- Наступний перемінний крок виконується з поворотом ліворуч навкруги.
Методичні вказівки
- Кроки виконуються з носка.
- Нога приставляється у зазначену позицію.
- Рухи ніг супроводжуються рухом тулуба і голови.
Вправа 1.
Учні стають парами в 4 кроках один від одного по колу, лівим боком до центра, руки схресно, III позиція ніг, 1-12 - три перемінних кроки, зупинка. 13-16 - зміна партнерів, що стоять зовні кола чотирма легкими кроками перебігають уперед по колу і беруть за руку партнера.Вправа 2.
Крок польки
- це перемінний крок, який виконується легкими стрибками.Виконується вперед, назад і з поворотом навкруги.Крок польки вперед виконується на рахунок "і" 1, "і" 2.
Послідовність навчання кроку польки.
- Повторити перемінний крок.
- Навчитися виконувати підскік з в. п.- о. с.
Зробити підскік на одній, інша донизу, потім те ж на іншій.
Підскік можна з'єднати з кроками на місці таким способом:
В. п.- III позиція,
права вперед "і" - підскік на лівій, права донизу;
1 - крок правою на місці;
"і" - крок лівою;
2 - крок правою;
"і" - підскік на правій, ліва донизу. - З'єднати підскік з перемінним кроком уперед.