укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018

Стрибки у висоту

Стрибки у висоту з розбігу

Стрибки у висоту з розбігу способом "переступанням"

Техніка стрибка

 Розбіг здійснюється під кутом 30-45° до планки, довжина розбігу сім - дев'ять кроків (на початку навчання три-чотири кроки).

  Поштовх виконується на відстані півтори - дві  ступні від резинки, дальшою від планки ногою (при розбігу праворуч відштовхуються лівою ногою).

     Через планку переноситься спочатку махова нога (найближча до планки), за нею поштовхова.

  Приземлення відбувається на махову ногу, боком до планки. Тулуб під час переходу через планку    нахиляється вперед, до поштовхової ноги. Руки у момент поштовху енергійно рухаються вгору,    полегшуючи зліт.

 При навчанні основна увага звертається на розбіг, сполучення рухів (поштовх, змах руками і рух  маховою ногою), положення тіла при переході через планку і правильне приземлення.

Для навчання розбігу користуються розмітками - лініями, що позначають початок і напрямок розбігу і місце поштовху.

Необхідно стежити за тим, щоб під час поштовху ступня ставилася косо у напрямку розбігу.

На початку навчання, коли діти освоюють техніку стрибка в цілому, вони не встигають під час злету нахиляти тулуб уперед. Цей рух виконується після освоєння інших елементів стрибка і на оптимальних висотах.

При навчанні рекомендуються наступні підвідні вправи:
  1. Діставання ногами предметів, що знаходяться на висоті голови (рейка гімнастичної стінки, підвішений м'яч, піднята рука, тощо).
  2. Cтрибки на місці й у висоту з двох-трьох кроків без планки.
  3. Махи ногою з одночасним змахом руками вгору.
 На початку необхідно, щоб діти робили перехід через планку як просте переступання.
Ця вправа виконується спочатку з місця, а потім із двох-трьох кроків.
 Після цього виконується стрибок через  невелику висоту (40-50 см) з місця, із двох-трьох кроків, а потім із трьох-чотирьох кроків розбігу.

 Опанувавши поштовх і перехід через планку з мінімального розбігу, варто переходити до стрибків з  п'яти-семи-дев'яти кроків розбігу.

Важливо привчати дітей до того, щоб вони знали довжину свого розбігу (тому що у кожного різна довжина кроку). Їх необхідно учити вимірювати довжину свого розбігу ступнями, щоб у результаті розбігу попадати на намічене місце відштовхування.

При освоєнні техніки переходу через планку звертається увага на випрямлення махової ноги над планкою, на погодженість у рухах махової і поштовхової ноги (махова вниз, поштовхова вгору), а також на нахил тулуба вперед і поворот пліч в бік поштовхової ноги. При цьому важливо, щоб таз піднімався вгору і "відводився" від планки.

Стрибок необхідно розучувати, коли резинка встановлена на невеликій висоті.
Це дозволить дітям зосередити увагу на правильному виконанні стрибка. Щоб стимулювати прагнення дітей до  кращого оволодіння технікою стрибка, необхідно практикувати його з визначенням результату.

   Вимір результатів варто доручати дітям.