Загальнорозвивальні вправи
Загальнорозвивальні вправи мають велике освітнє значення. Виконуючи їх за вказівками вчителя, учні знайомляться з різноманітними рухами і поступово одержують правильне представлення про силу, швидкість, ритм, темп і амплітуду рухів. Навіть найпростіші, а тим більше відносно складні вправи, сприяють вдосконаленню координації рухів, свідомому оволодінню руховими навичками.
Загальнорозвивальні вправи необхідно включати в кожен урок. В комплекс повинні входити вправи для рук, плечового поясу, ніг, тулуба, тощо.
У комплекс спочатку включаються вправи, що вимагають великої уваги учнів, а вправи, значні за впливом на організм, даються наприкінці.
При складанні комплексу необхідно керуватися наступними вимогами:
- а) вправи повинні бути доступними, з послідовним переходом від простих до складних;
- б) навантаження повинно поступово зростати;
- в) вправи повинні впливати на всі групи м'язів;
- г) підбір вправ повинен проводитися за принципом чергування для різних м'язових груп;
- д) обов'язково повинні включатися вправи для дихання і вправи для постави.
При виконанні вправ з великою амплітудою і на розтягнення не можна допускати різких, сильних, рухів, які можуть викликати больові відчуття і травми.
Для створення стійких умінь і навичок необхідне часте повторення вправ. Однак багаторазове повторення тих самих вправ нудно і нецікаво. Тому виконувати їх треба у різних варіантах, змінюючи вихідні положення і напрямок руху, вводячи доповнення, прискорюючи темп, збільшуючи амплітуду.