укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Квітень » 6 » § 17. Охорона здоров'я дітей
18:59
§ 17. Охорона здоров'я дітей

§ 17. Охорона здоров'я дітей

Поміркуймо разом
На які хвороби ви хворіли?
Хто вам допоміг одужати?
У вашій школі є медична сестра? Як її звуть?
Охорона здоров'я громадян — одна з функцій держави. У світовому масштабі охороною здоров'я займається Всесвітня орга-нізація охорони здоров'я (ВООЗ). В Україні державним органом, що опікується здоров'ям громадян, є Міністерство охорони здоров'я України.
Гарно бути здоровою людиною, не потребувати медичної допомоги. Але, на жаль, завжди раптово можна захворіти або що-небудь пошкодити. В такому випадку людині потрібна медична допомога.
Як і де можна швидко отримати медичну допомогу?
Медичну допомогу в школі ти можеш отримати від дитячого лікаря — педіатра, медичної сестри чи шкільного психолога в медичному кабінеті. Тут можуть обробити рану, допомогти при невеликих кровотечах, зробити щеплення, виміряти температуру тіла.
Якщо захворювання значне, то тебе направляють до дитячої поліклініки чи дитячої лікарні. В дитячій поліклініці лікарі різних спеціальностей проводять дослідження й надають допомогу. При нескладних захворювання тобі надає допомогу на дому твій дільничний лікар, який знає тебе з самого народження.
Ти піклуєшся про своє здоров'я. Але коли трапляються випадки різкого погіршання стану здоров'я, не чекай дільничного лікаря. В таких випадках викликають швидку медичну допомогу за телефонним номером 103.
Тяжкі хвороби лікують тільки в лікарнях. Там проводять обстеження дитини складними медичними приладами, призначають лікування, іноді хвороба потребує операції. Після лікування дитині потрібно відновлювати свої сили. Вона це може робити в лікарняних кабінетах лікувальної фізкультури та лікарняних басейнах.
Ретельне і тривале відновлення після хвороби відбувається в санаторіях та профілакторіях, де дитині надають лікувально-оздоровче обслуговування. Оздоровчі й профілактичні заходи проводяться зазвичай улітку. Ти теж відпочивали в різних таборах у лісі, біля річки або біля моря. Можна відпочивати з батьками. В Україні зонами відпочинку є Карпатські гори, узбережжя Чорного та Азовського морів, лісові ділянки й території поблизу річок та озер. Іноді бувають випадки, коли людина не може повністю відновити своє здоров'я після хвороби. Зустрічаються люди, які народжуються з певними вадами. Вони потребують особливої уваги.
Попрацюймо разом
Згадайте казки «Лускунчик» і «Гидке каченя». Як до головних героїв ставились оточуючі? Чи правильно вони чинили?
При остаточній відповіді чітко, у стислій формі аргументуйте власну позицію.
* Позиція: «Явважаю, що...».
* Обґрунтування: «... тому, що...».
* Приклад: «..., наприклад,...».
* Висновки: «Отже (тому), я (ми) вважаю...».
Люди з особливими потребами — які вони?
Люди з особливими потребами — це люди з обмеженими можливостями. Але вони так само хочуть навчатися, відчувати радість від спілкування з друзями, милуватися природою. Існують спеціальні школи для дітей зі слабким зором, слухом, хворою спиною тощо. Держави роблять так, щоб ці люди не відчували себе самотніми, відрізаними від життя: дають їм роботу, яку вони можуть виконувати, сплачують їм пенсії. Дуже часто люди з особливими потребами стають відомими вченими, поетами, композиторами, навіть беруть участь у спортивних змаганнях. Українська параолімпійська збірна тільки з минулої олімпіади привезла велику кількість нагород і прославила нашу країну.
Пам'ятай! До таких людей потрібно ставитися з повагою. Слід допомагати їм долати труднощі. Якщо ти зустрінеш дитину з особливими потребами, не ображай її. Запропонуй їй свою допомогу, грайся з нею, читай книги, допомогай робити уроки. Ти побачиш, яке задоволення ви разом отримаєте від вашого спілкування.
Запитання та завдання для самоконтролю й самоперевірки 
1. Яку медичну допомогу ти можеш отримати у своїй школі?
2. Назви медичні установи свого населеного пункту/мікрорайону.
3. Як треба ставитися до людей з особливими потребами?
1. Запитай у батьків: яка поліклініка тебе обслуговує, хто твій дільничний лікар?
2. Уяви, що в тебе є квітка-семиквітка й ти можеш загадати виконання своїх бажань. Запиши до зошита свої бажання.
Практична робота Моделювання ситуацій допомоги людям з особливими потребами Прочитай оповідання В. Сухомлинського та дай відповіді на запитання.
Горбатенька дівчинка Клас розв'язував задачу. Учні схилилися над зошитами. Коли це у двері хтось тихо постукав.
— Відчини двері й подивись, хто там стукає, — мовив учитель.
Чорноокий хлопчик, що сидів за першою партою, живенько відчинив двері. До класу зайшов директор школи з маленькою дівчинкою. Тридцять п'ять пар очей впилися в незнайому дівчинку.
Вона була горбатенька.
Учитель затамував подих і повернувся до класу. Він дивився у вічі пустотливих школярів і мовчки благав: хай не побачить дівчинка у ваших очах ні подиву, ні насмішки.
В їхніх очах була тільки цікавість. Вони дивилися на незнайому дівчинку й лагідно всміхалися.
Учитель полегшено перевів дух.
— Цю дівчинку звуть Оля,— сказав директор. — Вона приїхала до нас іздалеку. Хто поступиться їй місцем на першій парті? Бачите, яка вона маленька?
Усі шість хлопчиків і дівчаток, що сиділи за передніми партами, піднесли руки:
— Я...
Учитель був тепер спокійний: клас витримав іспит.
Запитання для обговорення.
1. Чому так хвилювався вчитель? Який іспит витримали діти?
2. Як би ваш клас повів себе в такій ситуації? 
З. Як можна допомогти такій дитині?