укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Квітень » 12 » § 20. Компетентнісні задачі з основ алгоритмізації і програмування
14:08
§ 20. Компетентнісні задачі з основ алгоритмізації і програмування

§ 20. Компетентнісні задачі з основ алгоритмізації і програмування

Задача №1. Дана послідовність 12-ти цілих чисел. Перше число вводиться за допомогою клавіатури. Кожне наступне число більше попереднього на обчислення суми перших шести чисел і суми останніх шести чисел.
Розглянемо порядок обчислення сум чисел на прикладі. Нехай задана послідовність таких чисел: 4, 7, 10, 13, 16, 19, 22, 25, 28, 31, 34, 37. Суму перших шести чисел можна обчислити за такою схемою: 4+7=11, 11+10=21, 21+13=34, 34+16=50, 50+19=69. Суму останніх шести чисел можна обчислити так: 22+25=47, 47+28=75, 75+31=106, 106+34=140, 140+37=177. Позначимо поточне значення числа, що буде додаватися, змінною а, поточне значення суми чисел змінною s. На основі розглянутої схеми додавання чисел алгоритм обчислення суми чисел кожної половини послідовності можна записати так.
1. Надати змінній а значення 4.
2. Надати змінній в значення змінної а.
3. а:=а+3.
4. s:=s+a.
5. Повторити п. З і п. 4 п'ять разів.
6. Оголосити значення суми половини чисел.
7. а:=а+3.
8. Повторити п. 2 - п. 7 два рази.
9. Кінець.
Програма, що реалізує розроблений алгоритм, подана на рисунку 5.3. 
3. Розробити алгоритм і програму
Виконайте програму. Переконайтеся, що спочатку оголошуеться значення суми перших шести чисел, потім суми останніх шести чисел. Виконайте програму для різних значень першого числа, різниці між числами, а також різної довжини послідовності і доведіть, що програма функціонує правильно.
Задача №2. Хто краще знає математику - Вася чи Коля?
Учень 7-го класу Вася гарно знав математику. Він міг також відгадувати числа, які задумували інші учні. Але учень Коля уважно проаналізував операції, які виконував Вася над числами, і не тільки розпізнав «таємницю» Васі, але й розробив програмний проект, що моделював операції, які виконував Вася. Програми цього проекту наведені на рис. 5.4 і рис. 5.5. На рис. 5.4 наведені програми для об'єкта з іменем Коля, а на рис. 5.5 - для об'єкта з іменем Вася. З наведеного проекту видно, що Коля просив задумати будь-яке парне число, помножити його на 3, поділити на 2 і помножити на 2. Потім потрібно сказати отриманий результат. Після цього Коля називає задумане число. Отже, Коля фактично відгадав, що для визначення задуманого числа необхідно результат поділити на 3. 
Вася виконав цей проект і переконався, що для наведених початкових даних він дійсно видає правильний результат. Разом з тим, Вася повідомив, що проект розроблено некоректно, тому що не для всіх початкових даних від видає правильний результат. Спробуйте й Ви знайти помилку в проекті і дати відповідь: "Хто краще знає математику - Вася чи Коля?".
Задача №3. На рисунку 5.6 зображено кабінет фізики (фон rooml, папка Indoors), у якому Іра (об'єкт girl4-standung, папка People) перевіряє знання Насті (об'єкт girlS, папка People) з фізики. Іра пропонує Насті дати відповіді на такі три запитання: "Розділ, у якому вивчається рух тіл, не беручи до уваги сили", "Назва розділу про вивчення руху тіл під дією сил", "Розділ, у якому вивчається рівновага тіл". 
Після відповіді на кожне запитання Іра повідомляє, правильна вона чи ні. Після відповідей на всі три запитання Іра також повідомляє Насті загальну кількість правильних відповідей. Сукупність програм для Іри подана на рис. 5.7, 5.8, а для Насті - на рис. 5.9.
Проаналізуйте й виконайте проект. Переконайтеся, що він функціонує правильно. Спробуйте адаптувати наведений проект для іншого навчального предмета, наприклад, для історії.
Задача №4. У Вадима, учня 7-го класу, виникла ідея розробити в середовищі Скретч універсальну програму для перевірки знань основних термінів з будь-якого навчального предмету. Сутність його ідеї полягала в тому, що на екрані має висвітлюватися неповна назва терміна, у якому не вистачає двох літер. Необхідно увести потрібні літери. Якщо введені літери дійсно належать цьому терміну, користувачеві програми повідомляється про правильність відповіді, інакше - про неправильність, а також показується правильна назва терміну. Кількість термінів може бути довільною. Після введення літер для останнього терміна повідомляється про кількість правильних відповідей і лунає певна музика.
Свою ідею Вадим реалізував на прикладі назв 10-ти річок України. Спочатку він створив у середовищі Скретч список з назвою Річки України, що містив: Дніпро, Дністер, Ірпінь, Рось, Горинь, Сейм, Тетерів, Десна, Хорол, Уборть. Потім - список з назвою
Неповні назви: Дн__ро, Дн__тер, Ір__нь, Р__ь, Гор__ь, С__м,
Те__рів, Де__а, Хо__л, Убор__і третій список з назвою Дві букви,
Програма перевірки знань річок України подана на рисунку 5.10. У програмі використано такі змінні: k - поточний номер у списку річки, назва якої аналізується у даний момент; с - кількість правильних відповідей; а - поточне значення уведених літер. Виконайте програму. Доведіть, що вона функціонує правильно. Внесіть у програму такі зміни, щоб вона перевіряла знання термінів з улюбленого Вами предмета. *
Задача №5. На пристані розташовано 10 контейнерів з номерами від 1 до 10, які необхідно завантажити на пароплав. Габарити всіх контейнерів однакові, а маса кожного з них може сягати від 4 до 50 тон. Для безпечного транспортування морем контейнерів існують певні правила їх завантажування й розтапгування на пароплаві. Тому завантаженням контейнерів необхідно знати, котрий із них має найбільшу масу. На рисунку 5.11 подано програму пошуку контейнера з найбільшою масою серед 10. *
Розв'яжіть задачу також і в електронній таблиці, зробіть висновки.
Проаналізуйте й виконайте програму. Доведіть, що вона функціонує правильно. Зафіксуйте випадкові числа, що генеруються у процесі виконання програми. Розробіть таблицю, у якій відображаються зміни значень змінних для зафіксованих випадкових чисел.
Згенеруйте у табличному процесорі нові маси контейнерів з використанням функції =ROUND(RANDBETWEEN(4;50);0),
скопійованої у 10 клітинок. Уведіть нові значення і повторіть виконання.

Відповіді ГДЗ 7 клас з геометрії, хімії, іноземної мови
Нові підручники 7 клас за новою програмою 2015 року з алгебри, історії України, основам здоров'я