укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Квітень » 21 » § 23. Закодований зміст штрих-кода
16:40
§ 23. Закодований зміст штрих-кода

§ 23. Закодований зміст штрих-кода

Низка діючих нормативних документів України передбачає обов'язкове маркування товарів штриховими кодами. Перелік таких товарів наведено у «Положенні про штрихове кодування товарів».
Маркування товарів штрих-кодами в Україні здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Штриховий код (штрих-код) має вигляд чорних смужок (мал. 191) у що чергуються в певному порядку на білому фоні (його ще називають «зебра»). Поява на нашому ринку імпортного товару без штрих-коду є свідченням нелегального ввезення його з країн, які не дотримуються міжнародних правил. З 1993 р. всі товари, що ввозяться з Європи, такий код повинні мати обов'язково. За недотримання цього правила порушник платить штраф до 15 % від вартості товару. Якщо ж без «зебри» виявили книгу, штраф зростає до 50 %.
Зазвичай споживач за допомогою коду не отримає всієї інформації про товар. Вона зчитується спеціальними прилада-ми-сканерами, оскільки призначена не для споживачів, а для виробників, постачальників і торгових організацій. За першими двома-трьома цифрами, нанесеними під штриховим позначенням, споживач може встановити лише країну-виробни-ка.
Штриховий код, перш за все, - це практичний інструмент, завдяки якому здійснюються облікові операції під час поста вок і продажу товарів. Слід враховувати, що з кожним роком усе більше виробників самі дбають про нанесення штрих-коду на упаковку і про кількість товарів, маркованих штрих-кодом. Купляючи товари в магазині, особливо у великих супермаркетах, можна побачити, що майже з усіх товарів продавець сканером (спеціальний пристрій) зчитує інформацію про вартість товару, не витрачаючи на це багато часу. Сканер розпізнає і зчитує штрих-код, переводить дані штрих-коду в електронний вигляд і передає для подальшої обробки в касовий апарат.
Значення цифр на штрих-коді товару є обов'язковою умовою реалізації товару в розвинених західних країнах. Право поставити штрих-код на свій товар має не кожен виробник, а лише ті підприємства, які офіційно зареєстровані в національній асоціації. Самовільне використання штрих-коду є порушенням міжнародного права, за це законодавством України передбачені відповідні санкції.
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНА РОБОТА
Читання інформації, розміщеної на етикетках
Інструменти та матеріали: лупа, етикетки різних товарів (печиво, цукерки, чіпси, морозиво, газована вода, торт, молоко, сметана та ін.).
Практична робота виконується в групах.
Послідовність виконання роботи
1. Розглянути зображення на етикетках.
2. Розділити етикетки на дві групи: продовольчі та непродовольчі товари.
3. Скориставшись інформацією, поданою в підручнику на сторінці 139, визначити, які відомості про товар можна отримати з етикеток.
4. Внести дані в таблицю, попередньо накресливши її в зошиті за поданим нижче зразком.
5. Записати висновки в зошит.
ЛАБОРАТОРІЮ-ПРАКТИЧІІА РОБОТА
Визначення калорійності продукту та вмісту добавок у продуктах харчування
Інструменти та матеріали: лупа, етикетки продуктів харчування (чай, вафлі, чіпси, морозиво, сметана, желе, дитяче харчування, крабові палички, ковбаса тощо).
Практична робота виконується в парах.
Послідовність виконання роботи
1. Розглянути зображення на етикетках.
2. Скориставшись інформацією, поданою у підручнику, визначити, які харчові добавки містяться в продукті відповідно до інформації, поданої на етикетці продукту.
3. Розподілити етикетки на групи: продукти харчування з безпечними харчовими добавками та продукти харчування із вмістом небезпечних продуктів харчування.
4. Записати необхідну інформацію у таблицю, попередньо накресливши її в зошиті за поданим нижче зразком.
5. Записати висновки в зошит.
Товар, етикетка, споживач, екологічні символи, український знак екологічного маркування, стандарт, якість, сертифікат якості, стандарт якості, індекс «Е», коефіцієнт засвоюваності продуктів, калорійність продуктів, харчові добавки, безпечні харчові добавки, небезпечні харчові добавки, попереджувальні символи, спеціальні символи, штрих-код.
1. Що таке товар? Для чого його виготовляють?
2. Що називають етикеткою?
3. Як класифікують етикетки?
4. Які відомості про товар розміщують на етикетках?
5. Чи має значення колір та розмір етикетки?
6. Як кріпиться етикетка до товару?
7. Чи містить етикетка, крім цифр і слів, якісь зображення, знаки? Що вони означають?
8. Які товари називають продовольчими, а які непродовольчими?
9. В чому полягає відмінність між етикетками продовольчих та непродовольчих товарів?
10. Яка інформація повинна бути обов'язково розміщена на продовольчих товарах?
11. Назви екологічні символи. Поясни їх значення.
12. В яких країнах використовують екологічне маркування?
13. Що таке стандарт? Для чого він створений?
14. Чи є в Україні знаки, які присвоюють високоякісній продукції?
15. Які корисні речовини входять до складу продуктів?
16. Чи всі продукти, які споживає людина, однаково засвоюються її організмом?
17. Назви продукти, які найкраще засвоюються в організмі людини.
18. Що називають харчовими добавками?
19. Для чого необхідно розміщувати інформацію про вміст харчових добавок на етикетках продуктів харчування?
20. Назви безпечні харчові добавки, які ти знаєш.
21. Які харчові добавки є небезпечними і де їх використовують?
22. Яку шкоду організму людини можуть нанести харчові добавки?
23. Які символи відносять до попереджувальних? Де їх використовують?
24. Які знаки називають спеціальними? Для чого вони необхідні.
25. Що таке штрих-код? Де його застосовують?
26. Як зчитується інформація із штрих-коду?
27. Яка інформація закодована на штрих-коді?
28. На етикетки яких товарів наносять штрих-код?
1. Розпитай у дорослих, чи звертають вони увагу на інформацію, розміщену на етикетці, купуючи товари. Яка інформація є для них важливою?
2. Разом із дорослими відвідай магазин непродовольчих товарів. Розглядаючи товари, прочитайте Інформацію на кількох різних товарах і визначте, чи є між ними відмінність І яка.
3. Попроси дорослих придбати один засіб гігієни для ванної кімнати. Прочитайте разом інформацію про цей товар. Визначте, чи є застережлива інформація на етикетці. Якщо є, то яких правил необхідно дотримуватись, щоб уникнути небезпеки.
4. Відвідуючи магазин разом з дорослими, попросіть продавця показати вам сертифікат якості на товар, який ви бажаєте купити {хліб, ковбаса, морозиво, морожена риба, молоко, свіже м'ясо, сік, цукерки, овочі та ін.). Запитай у дорослих, чи завжди вони користуються своїм правом пересвідчитись у якості товару, який купують? Якщо ні, то чому вони цього не роблять?
5. Відвідуючи магазин з дорослими, перегляньте етикетки кількох груп товарів і проаналізуйте, чи попадались вам товари, яким присвоєний український знак якості, чи на етикетках товарів ви бачили еко-знаки, застережливі знаки? Якщо ви такі товари бачили, то проаналізуйте, які це товари, які торгові марки їх виготовляють.
6. Розгляньте вдома етикетки тих продуктів харчування, які ви придбали в магазині. Скориставшись Інформацією у підручнику, проаналізуйте, чи куплені вами продукти містять харчові добавки. Які це добавки? Чи є вони небезпечними для вашого здоров'я?
7. Разом з дорослими перевір якість купленої вами сметани відповідно до тих порад, що дають експерти в рубриці «Це цікаво» на ст. 140-142. Проаналізуйте ваше дослідження. Чи задовольнили ви свої сподівання? Чи будете ще купувати сметану цієї торгової марки?
8. Відвідуючи магазин разом з дорослими та купуючи товари, розгляньте штрих-коди на цих товарах. Розшифруйте подану в них інформацію, користуючись поясненнями в підручнику. Якщо вам це вдалось, то встановіть країну-виробника.
9. Відвідуючи магазин разом з дорослими, зверніть увагу, чи на всі товари нанесено штрих-код. Якщо не на всі, то проаналізуйте, які це товари і подумайте, чому на них немає штрих-коду.
10. Разом з дорослими розгляньте одяг, на якому є етикетки (ярлики), що містять спеціальні знаки. Спробуйте розшифрувати значення цих знаків. Запитай дорослих, чи завжди вони звертають на них увагу і дотримуються застережень, на які вказують знаки-символи.

Підручники 7 клас за новою програмою 2015 року з німецької мови, біології, хімії
Відповіді ГДЗ для 7 класу з  геометрії, української мови, географії