укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Квітень » 13 » § 27. Моделі-аналоги
12:54
§ 27. Моделі-аналоги

§ 27. Моделі-аналоги

Опорні поняття: моделі-аналоги, аналіз композиційного рішення, конструктивний аналіз, технологічний аналіз
У процесі проектування виробу, після вибору об'єкта проектування і формування вимог до цього виробу настає другий етап проектно-конструкторських робіт - аналіз моделей-аналогів, що складається з трьох етапів.
1. Підбір моделей-аналогів;
2. ОцІнювання-моделей аналогів;
3. Аналіз моделей-аналогів.
Основною метою аналізу моделей-аналогів є вибір найбільш вдалих конструктивних і технологічних рішень, які найбільше відповідають призначенню виробу.
Аналоги-вироби можна знайти в асортименті, представленому на сучасному ринку: у продажу, рекламному переліку продукції фірм, що займаються виробництвом подібних виробів тощо.
Основні підходи до підбору моделей аналогівтакі.
1. Відповідність вимогам (об'єктивність Інформації, вона має містити такі показники, які в якісній або кількісній формі характеризують виріб);
2. Актуальність, своєчасність, цікавість для майбутнього користувача (виріб повинен відповідати модним тенденціям);
3. Доступність Інформації (спосіб представлення моделей-аналогів, що дають можливість найбільш повно охарактеризувати виріб).
Аналогами будуть найкращі вироби, які відповідають перспективному або поточному напряму моди на подібні вироби і за своїми техніко-економічними показниками відповідають кращим вітчизняним і зарубіжним зразкам.
Прикладом може послужити вибір ранців для школярів залежно від статі, інтересів, якості виготовлення, місткості, зручності розміщення кишень тощо.
Наприклад, хлопчик підліткового віку, що цікавиться автомобілями, надає перевагу оригінальним оформленням.
В результаті отримуємо із різного виду ранців найбільш вдале рішення (мал. 122).
Розрізняють загальний і вибірковий аналіз моделей-ана-логів. Під загальним розуміють оцінювання всіх загальних властивостей виробу (композиційне рішення, конструктивна побудова, технологія виготовлення). Як правило, в результаті загального аналізу розробляють принципово новий виріб. Вибірковий аналіз моделей-аналогів передбачає оцінювання окремих властивостей виробу.
Підбір моделей-аналогів починають з вибору джерела інформації, з'ясування часу існування аналогів, вибір ознак відбору.
Джерелами можуть послужити ресурси Інтернету, періодичні видання (газети, журнали), строком видання не більше п'яти років (розглядають доступний для виготовлення в умовах ніколи перелік виробів - асортимент проектних розробок, що пропонує учитель). Багато залежить від мети проектування і від інтересів кожного учня.
При виборі ознак підбору враховують складність проектування форми і конструкції (аналоги підбирають за формою, дизайнерським рішенням, коштами, матеріалами та інструментами, що закладаються у виготовлення).
Вибір ознак підбору здійснюють, виходячи з переліку вихідних даних відображених в табл.1.
Оцінювання моделей-аналогів проводитися за вибірковими (окремими) І загальними показниками якості розробленого проектного виробу на основі моделей-аналогів. У процесі виготовлення виробу характеристики виробу можуть уточнюватись.
Аналіз композиційного рішення виконують з метою вибору ескізу майбутнього проектованого виробу, при цьому окремі рішення конструктивно-декоративних елементів можуть бути взяті для композиційного рішення.
Конструктивний аналіз проводиться з метою вибору композиційних рішень і засобів формоутворення.
Композиційні рішення розміщення деталей у виробі та їх вплив на зовнішній вигляд виробу: засоби формоутворення визначають варіанти конструктивного розміщення деталей, спосіб кріплення деталей між собою, облік суми розмірів окремих деталей в остаточному розмірі виробу.
Технологічний аналіз - аналіз способів обробки та виготовлення (складання, підгонка тощо), проводиться з метою визначення методів технологічної обробки окремих деталей проектованого виробу в представлених моделях-аналогах, при цьому методи обробки аналізують або за готовими виробами, або з використанням спеціальної літератури та Інтернету.
У результаті аналізу моделей-аналогів визначають ступінь новизни майбутнього виробу, а також обсяг і час проведення проектних робіт і час на виготовлення. Конкретний виріб, розроблений власне учнями, враховує способи обробки, які властиві тільки виробу, що розробляється за проектом. Складений та поданий на загальний розсуд виріб можна вважати новим, оскільки він створений вперше, з новим конструктивним рішенням основних деталей.
У результаті повного дослідження моделей-аналогів виконується як типове (вже існуюче для подібного виробу), так і нетипове (вперше розробляється) проектування.
Прикладом відбору моделі-аналога може послужити представлена (мал. 123, а) виставка цеглин різних розмірів: за формою наявних внутрішніх отворів або відсутністю їх.
Висуваючи технічне завдання з вибору цеглин для виробництва, формуючи технічне завдання, виходять Із відповіді на запитання: для чого буде використовуватися ця цегла.
Якщо цегла буде вкладатися в північній місцевості в стіну, що виходить на південь, то для відбору сонячного тепла та передачі його всередину будинку, за своїми фізико-тех нічним и характеристиками найбільш відповідатиме вимогам цегла середнього розміру, червоного кольору з невеликими круглими отворами (мал.123. б)
Чи добре засвоїли?
1. Що називають моделями-аналогами?
2. Основні цілі аналізу моделей аналогів.
3. У чому полягає відмінність вибіркового та загального аналізу моделей аналогів?
4. Як формують рішення щодо відбору виробу на основі аналізу використовуваних моделей-анапогів?

Відповіді ГДЗ 7 клас з геометрії
Нові підручники 7 клас за новою програмою 2015 року з алгебри