укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Квітень » 7 » § 30. Розвиток творчих здібностей
12:35
§ 30. Розвиток творчих здібностей

§ 30. Розвиток творчих здібностей

Будь-яка людина за своєю природою — творець. Треба пам'ятати, що в кожної дитини є обдарованість різного роду. Але треба своєчасно помітити її. Творчість людини стає значним елементом у власному самопізнанні. Таланти кожної дитини можна і треба розвивати.
У процесі творчості дитина розвивається емоційно та інтелектуально, визначає своє ставлення до життя і шукає власне місце в ньому, набуває досвіду колективного спілкування, взаємодії та взаємозалежності, вдосконалює навички працювати з різними предметами й матеріалами, вчиться володіти тілом, голосом, мовою тощо.
Поміркуймо разом
Так що ж таке творчість!
Творчість — це завжди втілення індивідуальності, форма самореалізації особистості, це можливість висловити своє особливе, неповторне ставлення до світу. Потреба у творчості закладена в самій природі людини, яка зазвичай реалізується протягом життя. Дитина, як і доросла людина, прагне виразити власне «я».
Творчість — це людська потреба у втіленні нових ідей, прагнення навчитися більшого, думати про справу інакше й робити її краще.
Саме творчість наповнює людину позитивними емоціями, які сприяють поліпшенню стану здоров'я. Творчі люди володіють великою життєвою енергією до глибокої старості. А люди, до всього байдужі, які нічим не захоплюються, частіше хворіють і швидше старіють.
Пригадай, на яких уроках ти хочеш і можеш проявити свої творчі здібності. В яких шкільних творчих конкурсах ти береш участь?
Результат творчості — це окраса твого життя. Тобі подобається яскравий одяг, підручники з малюнками, гарні оповідання, захоплюючий фільм? Усе це — результат творчої праці багатьох людей.
Людині буде сумно жити без гарної музики, різнокольорових предметів, захоплюючих книг тощо. Похмуре буденне життя пригнічує здоров'я людини.
Іноді у твоєму житті виникатимуть завдання, які потрібно вирішувати за допомогою твоїх творчих здібностей та смаку. Наприклад, при висаджуванні квітів на клумбу ти враховуєш різні фактори: якість насіння, час цвітіння рослин, колір та розмір квітів, умови цвітіння. Тільки завдяки врахуванню всіх цих факторів твоя клумба буде не тільки з квітами, а й гарною, бо ти правильно розмістиш квіти за розміром та кольором.
Багато вчених уже довгий час намагаються винайти ліки для довголіття. Але їхні творчі пошуки привели до висновку, що продовжують життя людині не ліки, а її інтелект і творча діяльність. Життя творчої людини, за винятком різних ситуацій і нещасних випадків, є тривалішим, ніж життя байдужих людей. Якщо мозок людини працює з великим навантаженням, це сприяє одужанню і працездатності організму в цілому.
Що потрібно робити, щоб бути творчою людиною?
Нічого неможливого. Прислухайся до своїх бажань: чи любиш ти малювати, або співати, або грати на музичних інструментах, або тобі подобається який-небудь вид спорту. Розвивай свої здібності самостійно й за допомогою своїх батьків, учителів, тренерів. Але пам'ятай, що ти ніколи не досягнеш гарних результатів, якщо не будеш займатися своєю улюбленою справою багато, наполегливо, без ліні. Саме тоді й станеш ти цікавою, змістовною, а ще й здоровою, красивою, розумною, успішною, а значить, і щасливою людиною.
Робота у групах
Придумайте якомога більше визначень поняттю здоровий спосіб життя.
Здоровий спосіб життя — це... .
Запитання та завдання для самоконтролю й самоперевірки 
1. Чи вважаєш ти себе творчою людиною? 
2. Що потрібно робити, щоб бути творчою людиною?
Запитай у батьків
1. У які гуртки вони ходили в дитинстві?
2. Чи є серед твоїх пращурів люди творчих професій: співаки, письменники, художники тощо?
3. Продовж речення: «Після вивчення цього розділу для мене найбільш важливим відкриттям було...»
Практична робота Проект «Здоров'я — всьому голова»
Під час виконання проекту клас об'єднується у 3 команди. Оголошується конкурс за вказаними нижче завданнями.
І. Написати міні-оповідання за однією з тем.
1. Здоровий спосіб життя.
2. Я і мої друзі.
3. Звички — корисні та шкідливі.
II. Придумати якнайбільше ознак для вказаних слів.
1. Безпека.
2. Чинники здоров'я.
3. Профілактика захворювань.
III. Намалюйте рекламний плакат щодо збереження здорового способу життя.
1. Здорове харчування.
2. Безпечна поведінка вдома. 
З. Я і моя родина.
Спочатку визначається переможець своєї команди, потім серед цих переможців визначається один.