15:25 31. Театральний костюм | |
31. Театральний костюмТеатральний костюм - це один з елементів оформлення вистави. Він допомагає актору переконати глядача в ідеї театральної дії, створити відчуття історичної достовірності, розкрити характер героя. Костюм може бути персонажниМу тобто зображувати певного персонажа, навіть абстрактне поняття. Таким костюмом можна вважати костюм ночі або весни, фантастичного птаха щастя або сонця.Ігровий костюм перетворює зовнішність актора, допомагаючи йому яскравіше зіграти свою роль. В обрядових і народних дійствах чоловіки часто переодягалися в жінчі костюми, жінки - в чоловічі, юні - в костюми літніх людей, популярними були костюми тварин, наприклад кози під час вертепних вистав. Причому використовувалося все: і вивернуті кожухи, мішки, мотузки, замалий чи завеликий одяг, солома, кольоровий папір... На переодяганнях будувалася гра акторів і в грецькому античному театрі, і у східному, в італійській комедії дель арте, п'єсах Шекспіра. Костюмовані вистави широко використовувались у балетному мистецтві та пантомімі. Але частіше ми стикаємось із костюмом як одягом головної дійової особи. Він реалістичніший, у всі часи він віддзеркалював те, що носили на той час люди. Ці костюми тяжіють до високого ступеня історичної, національної достовірності. Реалістичний костюм відповідає характеру дійової особи, розкриває її душевний стан та місце в суспільстві. Разом з тим і тепер, і в давнину костюм залишається частиною творчості художника, який його вигадує і підбирає як важливу частину вистави. Ще за первісних часів для проведення ритуальних дійств учасники одягали відповідні костюми, маски. У багатьох мовах слова, що означають маску, перекладаються як інше, фальшиве обличчя. В японському традиційному театрі роль маски часто виконує грим, під яким повністю ховається обличчя актора. У давньогрецькому театрі честь винахідника маски належить скульптору Феспису. Маски надягали на голову, як шолом. Спочатку їх робили з дерева, гіпсу, пізніше - з воску, шкіри, полотна. Театральна маска дає змогу створити узагальнений образ. Вона допомагає розпізнавати групи персонажів. Так, у давньогрецькому театрі маски, що плачуть і сміються, визначали трагічних і комічних персонажів. У сучасному театрі часто застосовують прийом «надягання» і «зривання» масок, підкреслюючи межу між життям і грою. Беручи участь у шкільних виставах чи костюмованих святах, ми також на певний час стаємо художниками-декораторами чи художниками-костюмерами, створюємо несправжній предметний світ. Це цікава творча робота - перетворити за допомогою костюма людину на якийсь персонаж: дерево, будинок чи пору року або ж створити костюм тигра чи павука, сніжинки чи квітки, золотої рибки чи Котигорошка. Така робота допоможе нам замислитися над тим, яку головну ідею ми повинні виразити у створенні нашої сценографії, надалі, під час перегляду вистав, звертати увагу, якими засобами театральний художник допоміг режисеру й акторам передати глядачам театральну оповідь про речі та цінності, важливі в людському житті. І ще одне. У театрі ми бачимо пряме втілення синтезу мистецтв, адже все в ньому і декорації, і костюми, і музика, і сценарій, і гра акторів виявляють спільну ідею - ідею твору. 1. Які типи театрального костюма ви знаєте? 2. Пригадавши вивчене в першому півріччі про сценографію, доведіть, що в театрі здійснюється синтез мистецтв. Гуртом створіть ескізи театральних костюмів для казки, байки чи легенди, які ви вивчали протягом цього року. Створіть маску для театрального персонажу людини чи тварини. Це позитивний чи негативний персонаж? Для створення маски візьміть аркуш паперу альбомного формату. Згорніть його навпіл. На зігнутому аркуші намалюйте половину обличчя. Потім по намічених контурах виріжте маску, розгорніть її і оздобте потрібними деталями з паперу- волоссям, носом, віями і т. ін. Ось ви й перегорнули останню сторінку нашого підручника. Ви дізналися чимало нового про мистецтво, одночасно зміцнили знання, отримані раніше. Адже перш ніж здобути початкові знання з архітектури, ви ознайомилися з живописом, графікою і скульптурою і набуті вміння застосовували впродовж року на практиці за допомогою олівця, пензлика, фломастера чи пластиліну. Цього року ви вивчали архітектуру і дизайн, ознайомилися з різними видами архітектури і складовими споруди, дізналися про закони архітектурної композиції. Розмова про такі важливі поняття, як архітектурний образ, ордер, синтез мистецтв, велася паралельно з розповіддю про історію архітектури. Зв'язок архітектури і природи розглядали на прикладах найвідоміших парків, які також є справжніми витворами мистецтва. Робили начерки і замальовки, розглядали різні способи зображення простору, передавали у своїх роботах гармонію і красу рідної природи. Ви самі планували і створювали макети нових парків. А ще ви навчилися відрізняти дизайн від декоративно-ужиткового мистецтва, дізналися про історичний костюм і моделювання сучасного одягу, створювали ескізи власних колекцій одягу, ознайомилися із синтезом мистецтв у театрі. Рубрики «Цікаво знати» і «Фах» додали знань про світові пам'ятки різних народів і допомогли добре зорієнтуватись у мистецьких професіях. Можливо, хтось із вас у майбутньому навіть обере одну з них. Але навіть у тих професіях, які, здавалося б, тісно не пов'язані з образотворчим мистецтвом, знання композиції, відчуття гармонії, колориту будуть завжди вам у пригоді. Ви навчилися розпізнавати різні стилі мистецтва, знання про які продовжуватимете здобувати у старших класах, але вже з інших предметів, бо в цьому році закінчився курс образотворчого мистецтва. Бажаємо вам ніколи не розлучатися з мистецтвом. Для цього зовсім не потрібно здійснювати якусь далеку подорож. Для нової зустрічі з прекрасним можна погортати альбом чи подивитися цікаву передачу, відвідати музей, просто пройтися містом або селом - навколо нас стільки прекрасного і гармонійного. Спілкування з мистецтвом - велика радість і духовна необхідність. Адже воно не просто прикрашає життя, а й надає йому сенсу. ГДЗ 7 клас алгебра, геометрія, українська мова Підручники 7 клас хімія, біологія, фізика | |