укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Квітень » 13 » § 33. Призначення етикетки на товарах
14:03
§ 33. Призначення етикетки на товарах

§ 33. Призначення етикетки на товарах

Опорні поняття: маркування, захист прав споживачів, фірма виробник, інформація про догляд за товаром.
Нас оточує світ різноманітних товарів. Перш ніж придбати той чи інший товар кожен із нас хотів би дізнатися, з чого він зроблений, які умови його використання, чи містить він небезпечні речовини та багато іншого. Відповіді на пі питання дає маркування споживчих товарів.
Маркування - це текст, умовне позначення або малюнок, нанесені на упаковку або товар, що містить інформацію про даний товар та забезпечує можливість його свідомого вибору.
Маркування з'явилося ще в ті часи, коли люди стали виробляти продукцію не лише для особистого користування, але й на продаж. На товарах зображувались певні символи, які говорили про належність тому чи Іншому ремісникові. Про це свідчать багато історичних знахідок. Так, наприклад, ізраїльські археологи знайшли древню глиняну печатку, яка використовувалася для маркування хліба. На предметі був виявлений напис - ім'я пекаря.
Наявність такого знаку була гарантією того, що споживачі купують товар, що повністю відповідає їхнім уподобанням (мал. 151). Маркування у вигляді малюнків, клейм, етикеток, ярликів наносилося на різні товари, не оминаючи жодної сфери діяльності людини. Способи і правила нанесення маркування змінювались залежно від рівня розвитку науково-технічного прогресу та суспільних вимог.
Сучасні вимоги до маркування споживчих товарів визначаються Законом України «Про захист прав споживачів» (мал. 152).
Носіями маркування можуть бути етикетки, вкладиші, ярлики, бирки, контрольні стрічки, клейма, штампи та ін.
Етикетка - основний носій інформації про товар, на якій зазначаються всі відомості, необхідні для споживача (мал. 153). Етикетки друкуються на спеціальному папері невеликого формату і приклеюються на товар чи упаковку або друкуються безпосередньо на поверхні товару чи упаковки.
Вкладиш - різновид етикетки, яка містить основні відомості про товар і вкладається в упаковку товару, коли помістити всю необхідну інформацію на коробці не представляється можливим. Іноді крім інформативної частини містить рекламу. Найчастіше вкладиші можна побачити в упаковках парфюмерно-косметич-них товарів, кондитерських товарів і лікарських засобів.
Бирки - носії маркування, які можуть пришиватись, приклеюватись, підвішуватись на товар (мал. 154). На бирках в основному вказують найменування фірми, яка виготовила виріб або товарний знак (позначення товару, що відрізняє його від інших і вказує на його виробника, зареєстрована у встановленому порядку і дає власнику виключне право на його використання).
Ярлик також відноситься до класу етикеток, але зазвичай він не кріпиться на поверхні продукту, а оформляється у вигляді декоративної картки, медалі або брелока. На відміну від бирок ярлики містять більше інформації, наприклад сорт, марку, розмір, дату випуску та ін.
Контрольні стрічки мають невеликий розмір, містять в основному символічну інформацію, що дублює інформацію на етикетках, ярликах бирках. Найчастіше розміщуються на одязі і взутті (мал. 155).
Склад і зміст маркування товарів мають бути достатніми для безпечного поводження з ними. Маркування має бути чітким і розбірливим, розміщуватися на фоні, контрастному відносно кольору упаковки та стійким до кліматичних факторів. Воно повинно зберігатися протягом усього допустимого терміну використання товару.
Продовольчі товари повинні містити: найменування продукту, його вид, країна, фірма-виробник, маса або об'єм продукту, перелік основних рецептурних компонентів, які входять до складу продукту, у тому числі І харчові добавки. Продовольчі товари повинні включати матеріали щодо харчової (вміст білків, жирів, вуглеводів) і енергетичної цінності, для продуктів дитячого, дієтичного і профілактичного харчування вміст вітамінів, у деяких - мінеральних речовин. Важливим є зазначення терміну придатності або кінцевої дати використання, дати виготовлення чи терміну зберігання. Напівфабрикати І продукти дитячого харчування повинні містити інформацію про спосіб приготування. Біологічно активні харчові добавки включають рекомендації щодо їх використання, умов застосування або застереження відносно їх споживання при відповідних захворюваннях чи іншому стані людини. Додатково можуть містити інші відомості, передбачені державними стандартами, санітарними правилами і нормами та правилами продажу продовольчих товарів.
Непродовольчі товари з урахуванням їх виду і певних споживних властивостей повинні містити такі дані: найменування товару, країни, фірми-виробника (допускається позначення буквами латинського алфавіту), призначення або застосування, основні властивості і характеристика, правила і умови ефективного та безпечного використання, інші відомості згідно із законодавством країни, вимогами державних стандартів щодо окремих непродовольчих товарів і правилами їх продажу. Ця інформація повинна бути розміщена на упаковці або етикетці товару, викладена в технічній (експлуатаційній) документації, що прикладається до товару.
Цікаво знати
Дослідники стверджують, що кольорові паперові етикетки використовувалися для маркування продукції вже в 1880 році.
Першими у цій справі були європейські художники. Дуже швидко це починання було підхоплено І американцями. Особливо популярною маркування було серед торговців фруктами і овочами (мал. 156).
Чи добре засвоїли?
1. Для чого використовується маркування?
2. Що є носієм маркування?
3. Яка різниця між вкладишами і бирками?
4. Який документ визначає правила нанесення маркування на споживчі товари?
5. Яку Інформацію повинна містити етикетка продовольчого товару?

Відповіді ГДЗ 7 клас з хімії, біології, алгебри, фізики
Нові підручники 7 клас за новою програмою 2015 року зі світової літератури, інформатики, французської мови