укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Квітень » 21 » § 5. В'язання повітряної петлі, ланцюжка
15:31
§ 5. В'язання повітряної петлі, ланцюжка

§ 5. В'язання повітряної петлі, ланцюжка

Принцип в'язання гачком полягає у протягуванні гачком нитки крізь утворену петлю. В'язання гачком будь-якого виробу починається з вив'язування ланцюжка.
Ланцюжок складається з повітряних петель. Петлю, яка залишається на гачку після пров'язування будь-якого елемента, називають ведучою. Вона є основною для пров'язування наступного елемента. Щоб в'язання гачком було однаково щільним та рівним, петлі ланцюжка повинні бути однаковими.
В'язати ланцюжок потрібно так:
1.  Зробити початкову петлю (мал. 73 а).
2.  Підчепити борідкою гачка робочу нитку та протягнути її крізь початкову петлю — утворилась перша повітряна петля (мал. 73 б).
3.  Далі в'язати так само, кожного разу захоплюючи робочу нитку й протягуючи її крізь попередню петлю. Низка пров'язаних таким чином петель буде утворювати ланцюжок (мал. 73 в, г).
В'язання півстовбчика
В'язання основних елементів відбувається на основі петель, утворених попереднім рядом. Дуже важливо знати будову петлі (мал. 74). Від того, за яку стінку петлі вив'язується той чи інший елемент в'язки, залежить її вигляд.
В'язання півстовпчиком використовується: для виконання першого ряду в'язання, у тому випадку, якщо край виробу має бути щільним, для закривання ряду при в'язанні по колу, а також з'єднання різних деталей в'язаних виробів. Протягування нитки в петлю при такому виді в'язання відбувається в один прийом.
В'язання півстовпчика виконується таким чином:
1.  Ввести гачок у передостанню петлю зв'язаного ланцюжка (мал. 75 а).
2.  Захопити гачком робочу нитку та протягнути її крізь дві петлі, які перебувають на гачку (мал. 75 б).
3.  Гачок ввести у наступну петлю ланцюжка і знову підчепити робочу нитку та провести крізь дві петлі, що знаходяться на гачку (мал. 75 в). Полотно, в'язане півстовпчиками, виглядає як на малюнку 76.
За допомогою ланцюжків та пів-стовпчиків можна створити багато різних візерунків (мал. 77). Візерунки, зв'язані з ланцюжків, матимуть ажурний вигляд, а з півстовпчиків — щільний.
ПРАКТИЧНА РОБОТА
Вправи на в'язання гачком основних елементів (ланцюжок із повітряних петель). Виготовлення аплікацй'із вив'язаного ланцюжка
Інструменти та матеріали: гачок, пензлик, сантиметрова стрічка, ножиці, пряжа для в'язання, клей ПВА, кольоровий картон.
Послідовність виконання роботи
1.  Вибрати для виконання зразок аплікації (мал. 78) та зробити ескіз на кольоровому картоні.
2.  Виміряти за допомогою сантиметрової стрічки довжину контурів аплікації.
3.  Дібрати пряжу та гачок для виконання роботи.
4.  Зробити початкову петлю та пров'язати ланцюжок із повітряних петель необхідної довжини.
5.  Пензликом по контуру обраного малюнка нанести клей та викласти в'язаний ланцюжок так, як показано на малюнку 79.
6. Роботу виконувати з дотриманням правил безпечної праці.
ПРАКТИЧНА РОБОТА
Вправи на в'язання гачком півстовпчика
Інструменти  та  матеріали:  гачок,  ножиці,   пряжа для в'язання.
Послідовність виконання роботи
1. Дібрати гачок і пряжу.
2. Утворити початкову петлю для в'язання.
3.  Виконати ланцюжок із 15 повітряних петель.
4. Пров'язати півстовпчиком 5 рядів.
5.  Перевірити якість виконання роботи: кожний півстовпчик має бути над петлею ланцюжка.
6.  Роботу виконувати із дотриманням правил безпечної праці.
Початкова петля, ковзаюча петля, ковзаючий вузол, ведуча петля, повітряна петля, ланцюжок, півстовпчик.
1. Які тобі відомі основні елементи в'язання гачком?
2. З якої петлі починається в'язання гачком?
3. З яких петель складається ланцюжок?
4.  Визнач, які зразки в'язок, зображених на малюнку 80, виконані пров'язуванням ланцюжка.
1.  Уважно роздивіться ланцюжок на малюнку 81. Один учень називає дефекти ланцюжка, другий — причини, що призвели до помилок.
2.  Відповідь обгрунтуйте.
1. Разом з дорослими роздивись в'язані речі з твого або їхнього гардеробу та знайдіть ті, в яких використовується прийом в'язання півстовпчи-ком.
2. Результати запиши у зошит.

Підручники 7 клас за новою програмою 2015 року з історії України, музичного мистецтва
Відповіді решебники для 7 класу з  алгебри, української мови