укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Квітень » 7 » § 6. Пожежна безпека в громадському приміщенні
15:05
§ 6. Пожежна безпека в громадському приміщенні

§ 6. Пожежна безпека в громадському приміщенні

У цьому параграфі ви:
• пригадаєте правила пожежної безпеки;
• дослідите план евакуації з громадських приміщень;
• зрозумієте, як евакуюватися з класу та школи
Причини виникнення пожежі
Пожежі виникають з різних причин, але переважно через неправильну поведінку людей.
Пожежній безпеці навчальних закладів, а також усіх інших громадських установ приділяють багато уваги. Розроблені Правила пожежної безпеки, у яких наведені вимоги щодо обладнання установ загального та спеціального призначення, правші користування цим обладнанням та технікою, правил поведінки працівників і відвідувачів.
Правила поведінки при пожежі у громадському приміщенні
Перед практичними й лабораторними роботами з хімії та фізики у виробничих майстернях і кабінетах трудового навчання вчителі обов'язково мають інструктувати вас щодо основних правил техніки безпеки, які містять також і правила пожежної безпеки.
У який спосіб можна використати первинні засоби пожежогасіння?
Ви часто буваєте у громадських місцях, тому необхідно знати знаки, що допоможуть орієнтуватись у разі необхідності.
• Складіть перелік громадських приміщень, які ви найчастіше відвідуєте.
• Чи звертали ви увагу на розміщені на кожному поверсі шкіл, готелів, бібліотек, театрів та торгових центрів плани евакуації?
Евакуація — вивезення населення, підприємств, установ, майна тощо з місцевості чи приміщення при загрозі певної небезпеки.
Як засоби пожежної безпеки у громадських приміщеннях передбачено встановлення зелених ламп (ламп аварійної системи). Вказівні знаки, виготовлені з люмінесцентних матеріалів, можуть указувати дорогу приблизно ЗО хв після того, як погасне аварійне освітлення. Цей час дозволить вийти до безпечного місця в незнайомій або малознайомій будівлі й допомогти іншим відвідувачам.
Найважливіше завдання евакуації — якнайшвидше вивести людей З небезпечної зони. Водночас треба намагатись не завдати нікому шкоди. Тому в кожному навчальному закладі та різних організаціях проводять тренування: дні безпеки та навчання з цивільної оборони. Основним завданням цих тренувань є відпрацювання організованої евакуації великої кількості людей. Важливо, щоб вона пройшла швидко і без паніки.
Щоб уникнути пожежі, не порушуйте правил безпеки, стежте за справністю побутових і газових приладів, бо зазвичай причинами пожежі є поведінка людей. Будьте обережні з горючими речовинами. Громадські приміщення оснащені пожежною сигналізацією та засобами пожежогасіння — читайте спеціальні знаки — вони підкажуть, як діяти.
Про пожежу насамперед слід повідомити дорослих і організовано евакуюватися, допомагаючи слабкішим. Поцікавтесь завчасно, де в навчальному закладі чи вдома розташовані засоби пожежогасіння, потренуйтесь їх використовувати.
Запитання і завдання
1. Які причини виникнення пожеж?
2. Які горючі речовини можуть бути у класі?
3. Наведіть приклади засобів пожежогасіння.
4. Які знаки пожежної безпеки встановлено у вашому навчальному закладі? Що вони означають?
5. Яким чином сповіщають про пожежу у навчальному закладі?
Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі у громадському приміщенні
У громадських приміщеннях, особливо у навчальних закладах, монтуються спеціальні системи виявлення пожежі та пожежної сигналізації.
Датчик сигналізації кріпиться на стелі майже у кожному приміщенні.
1. Яка будова внутрішнього пожежного крану? У яких випадках він використовується та де розміщений у вашому навчальному закладі?
2. Проаналізуйте алгоритм дій при пожежі у навчальному закладі.
3. Намалюйте в зошиті план-схему класної кімнати та поверху, де ви перебуваєте, укажіть шляхи евакуації.
4. Під керівництвом учителя здійсніть евакуацію з класу до вхідних дверей або евакуаційного виходу.