укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Квітень » 21 » § 9. В'язання гачком мотивів
15:45
§ 9. В'язання гачком мотивів

§ 9. В'язання гачком мотивів

1. Застосування у виробах мотивів, в'язаних гачком.
2. Особливості в'язання мотивів.
3. Схематичне зображення в'язання мотивів.
Застосування у виробах мотивів, в'язаних гачком
Виготовлення виробів з використанням в'язаних мотивів дає можливість виявити свою креативність, талант. Одним із популярних видів в'язання є в'язання мотивів.
Цей вид в'язання виділяється своєю геометричністю та пропорційністю форм. Така техніка в'язання дає змогу використовувати різні кольори та з'єднання, які на перший погляд не поєднуються. Найчастіше техніка в'язання мотивів застосовується при створенні одягу (мал. 111)у предметів побуту та інтер'єру (мал. 112).
Особливості в'язання мотивів
В'язання мотивів починається з центра (коло з повітряних петель або ковзаюча петля) і в'яжеться справа наліво (проти годинникової стрілки). Кожен ряд в'язання обов'язково закінчується петлею з'єднання (півстовпчик), а починається потрібною кількістю петель підйому (повітряні петлі).
Існує велика кількість мотивів, що відрізняються за формою (коло, трикутник, квадрат, зірочка, квітка тощо) (мал. 113).
Найбільш популярним та зручним для виготовлення виробів із в'язаних мотивів є квадрат.
В'язання мотиву «квадрат» стовпчиками без накиду
Починають в'язати квадрат із ланцюжка з 4 повітряних петель, які з'єднують у кільце півстовпчиком. Кожен ряд починається з петлі підйому.
1-й ряд: у першу петлю пров'язати 3 стовпчики без накиду, в другу петлю - 1 стовпчик, в третю - 3 стовпчики, в четверту - 1 стовпчик без накиду та з'єднати ряд за допомогою ігівстовпчика.
2-й ряд: першу, третю, п'яту та сьому петлі (сторони квадрата) пров'язати стовпчиком без накиду, а другу, четверту, шосту та восьму (кути квадрата) - можна пров'язувати двома способами:
1-й спосіб
Пров'язати три стовпчики без накиду в одну петлю.
2-й спосіб
Пров'язати стовпчик без накиду, повітряну петлю і знову стовпчик без накиду в одну петлю.
3-й та всі наступні ряди: сторони квадрата в'язати стовпчиком без накиду в кожну наступну петлю, а дійшовши до кутової петлі, застосовувати 1-й або 2-й спосіб формування кута.
Квадрат можна в'язати стовпчиками з одним накидом (табл. 5), стовпчиками з двома накидами тощо.
В'язання мотиву «трикутник»
В'язання мотиву «трикутник» можна починати будь-яким способом, притаманним для в'язання по колу. Можна почати з в'язання ланцюжка з трьох повітряних петель, а можна і з ковзаючої петлі (мал. 115 а).
Послідовність в'язання
1-й ряд: зв'язати три петлі підйому у кільце ковзаючої петлі, пров'язати 4 стовпчики з одним накидом (мал. 115 6), потім 2 повітряні петлі (мал. 115 в), знову 5 стовпчиків з одним накидом та 2 повітряні петлі (лгал. 115 г), знову 5 стовпчиків з одним накидом та ще 2 повітряні петлі (мал. 115 ґ). Замкнути ряд з'єднувальною петлею, вводячи гачок у 3-тю петлю підйому (мал. 115 д).
2-й ряд: зв'язати три петлі підйому (мал. 115 є), а потім в кожну петлю попереднього ряду пров'язати стовпчик з накидом (мал. 115 є). В дужку з повітряних петель попереднього ряду пров'язати 2 стовпчики з накидом, 2 повітряні петлі та ще 2 стовпчики з накидом (мал. 115 ж). Таким способом пров'язати три сторони трикутника та дужки попереднього ряду. Замкнути другий ряд з'єднувальною петлею, вводячи гачок у 3-тю петлю підйому (мал. 115 з).
Наступні ряди в'язати аналогічно. Таким способом можна в'язати трикутник різних розмірів. Якщо поєднати нитки різних кольорів, отримаємо трикутники з різнокольоровими смугами. Щоб такі мотиви виглядали привабливо, слід пам'ятати про поєднання кольорів. Важливо також добирати нитки однакової якості та товщини (мал. 115 к). 
Схематично в'язання трикутника можна зобразити так, як показано на малюнку 116. Способи з'єднання мотивів
Існує безліч способів з'єднання мотивів. Найчастіше застосовуються такі:
1-й спосіб: заздалегідь зв'язані мотиви з'єднати між собою звичайними стовпчиками без накиду за краї деталей (мотивів), при цьому гачок слід уводити під обидві стінки петлі (жал. 117).
2-й спосіб: з'єднання мотивів здійснюється також стовпчиками без накиду, але за задню та передню стінки петель (мал. 118). У цьому випадку з'єднання виходить більш плоским.
Схематичне зображення в'язання мотивів
Під час читання схем в'язання гачком треба бути дуже уважним. Усі схеми мотивів починаються зсередини. Кожен ряд позначається порядковим номером. Обов'язково вказується вид петель, за допомогою яких виконується в'язання: стовпчик без накиду +, стовпчик з одним накидом t, з'єднувальний півстовп-чик г\, повітряні петлі о та петлі підйому •. Приклади схематичного зображення мотивів подано на малюнках 119,120.
ПРАКТИЧНА РОБОТА
Вправи на в'язання та з'єднання мотивів
Інструменти та матеріали: гачок, ножищ, пряжа для в'язання.
Послідовність виконання роботи
1. Використовуючи схеми в'язання (див. мал. 119,120), зв'язати два мотиви квадратної форми одного розміру стовпчиками без накиду та стовпчиками з одним накидом.
2. Обрати спосіб з'єднання мотивів (див. мал. 117,118).
3. З'єднати два мотиви між собою.
4. Роботу виконувати з дотриманням правил безпечної праці.
В'язання мотивів, особливості в'язання мотивів, спосо би з'єднання мотивів.
1. У яких виробах використовується в'язання мотивів? 
2. Які форми мотивів, в'язаних гачком, ти знаєш?
3. Назви особливості формування кутів.
4. Які способи з'єднання мотивів тобі відомі?
1. Роздивіться малюнок 121, на якому зображені мотиви різних форм та використайте їх для створення графічних зображень виробів. Один
учень створює одяг, другий - виріб для оздоблення інтер'єру.
2. Виконайте ескізи цих виробів у робочому зошиті.
1. Разом з дорослими обговори можливі варіанти використання у побуті виробів, виготовлених за допомогою мотивів, вив'язаних гачком.
2. Запиши назви цих виробів у робочий зошит.

Підручники 7 клас за новою програмою 2015 року з історії України
Відповіді решебники для 7 класу з  алгебри