11:15 Читання 1 клас. Урок 12. Закріплення вмінь виконувати мовний аналіз слів та речень. Бесіда на тему «Заняття людей» | |
Читання 1 клас. Урок 12. Закріплення вмінь виконувати мовний аналіз слів та речень. Бесіда на тему «Заняття людей»Мета: навчати учнів виконувати звуковий аналіз фонетично нескладних слів — виділяти голосні в складі, початковий і кінцевий звуки в слові, вчити будувати звукові моделі та добирати слова до поданих моделей; розвивати фонематичний слух; виховувати повагу до людей праці. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ 1. Вправи на зіставлення парних твердих і м'яких приголосних [окремо, в складах І словах) 1) фонетико-артикуляційні вправи. — Послухайте уважно вірш, який ми сьогодні вивчимо напам'ять, і скажіть, про кого він. Лелека ластівку питає: — Хто вище всіх птахів літає? — Літають люди вище всіх На літаках своїх легких. — Хто з ким розмовляє у цьому вірші? {Лелека з ластівкою. Учитель демонструє зображення цих птахів.) Повторіть за мною вірш і скажіть, які звуки зустрічаються в ньому найчастіше. (Учні мають назвати звуки [л], [л'].) — Тепер промовимо вірш так, щоб добре було чути, як вимовляються ці звуки. 2) Артикуляційна зарядка. — Вимовте всі злиття зі звуком [л] (ла, ло, лу, ле, ли); зі звуком [л'] (ля, льо, лю, лє. лі). За допомогою якої частини язика ми вимовляємо звук [л]? (За допо могою кінчика язика.) А звук [л*]? (За допомогою середини язика.) 3) Зіставлення окремих звуків у словах. — Розгляньте звукові моделі слів (моделі слів подані під предметними малюнками лося й оленя на дошці). — Назвіть послідовно звуки у слові лось. (Учитель стежить за тим, щоб приголосні звуки [л], [с'] учні називали правильно, без призвуку голосного.) — Тепер спробуємо назвати послідовно всі звуки у слові олень. Який перший склад у цьому слові? А другий? — Назвіть тепер звуки по порядку. — Послухайте ще раз ці два слова і скажіть, чи є в них однаковий звук? (Учні мають знайти у словах спільний звук [л].) ФІзкультхвилинка Раз! Два! Всі присіли. Потім вгору підлетіли. Три! Чотири! Нахилились, Із струмочка гарно вмились. П'ять! Шість! Всі веселі Крутимось на каруселі. Сім! Вісім! В поїзд сіли. Ніжками затупотіли. Дев'ять! Десять! Відпочили І за парти дружно сіли. 2. Робота за Букварем V Розвиток мовлення. Бесіда «Заняття людей». — Розгляньте малюнки (с. 19). Складіть речення за кожним малюнком. — Чим ви любите займатися у вільний час? — Чи допомагаєте ви своїм батькам? Розкажіть. — Розкажіть про професії своїх батьків. 2) Робота над звуковим аналізом слів. — Доберіть слова до звукових моделей. (Молоток, ножиці, нитка, олівці, фарби) — Складіть речення за схемами. Назвіть, що покладете у ранець. Як ці предмети назвати одним словом? (Навчальне приладдя) 3. Побудова звукових моделей слів — Відгадайте загадки, побудуйте звукові моделі до слів-відгадок. • Він великий і красивий. Як біжить, то в'ється грива. «І-го-го! І-го-го!» — Не впіймаєте його! (Кінь) • Мокра вата пропливає, З исба воду проливає. (Хмара) • Золотиста і пригожа. На гарбуз я трішки схожа. Та на смак я не така, А солодка і м'яка. (Диня) • Гілочки рогаті, А плоди — крилаті. (Клен) • Біленький він, неначе сніг, Його краса чарує всіх, І на свою чарівну вроду Сам загляда у синю воду. (Лебідь) III. ПІДСУМОК УРОКУ Гра «Продовж речення» — Сьогодні на уроці я вчився... — Найбільше мені сподобалося... — Хочу ще краще навчитися... — Розкажу батькам... | |