укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 25 » Читання 1 клас. Урок 12. Закріплення вмінь виконувати мовний аналіз слів та речень. Бесіда на тему «Заняття людей»
11:15
Читання 1 клас. Урок 12. Закріплення вмінь виконувати мовний аналіз слів та речень. Бесіда на тему «Заняття людей»

Читання 1 клас. Урок 12. Закріплення вмінь виконувати мовний аналіз слів та речень. Бесіда на тему «Заняття людей»

Мета: навчати учнів виконувати звуковий аналіз фонетично нескладних слів — виділяти голосні в складі, початковий і кінцевий звуки в слові, вчити будувати звукові моделі та добирати слова до поданих моделей; розвивати фонематичний слух; виховувати повагу до людей праці.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ
1.     Вправи на зіставлення парних твердих і м'яких приголосних [окремо, в складах І словах)
1)     фонетико-артикуляційні вправи.
—  Послухайте уважно вірш, який ми сьогодні вивчимо напам'ять, і скажіть, про кого він.
Лелека ластівку питає:
— Хто вище всіх птахів літає?
— Літають люди вище всіх На літаках своїх легких.
—  Хто з ким розмовляє у цьому вірші? {Лелека з ластівкою. Учитель демонструє зображення цих птахів.) Повторіть за мною вірш і скажіть, які звуки зустрічаються в ньому найчастіше. (Учні мають назвати звуки [л], [л'].)
—  Тепер промовимо вірш так, щоб добре було чути, як вимовляються ці звуки.
2)    Артикуляційна зарядка.
—  Вимовте всі злиття зі звуком [л] (ла, ло, лу, ле, ли); зі звуком [л'] (ля, льо, лю, лє. лі). За допомогою якої частини язика ми вимовляємо звук [л]? (За допо могою кінчика язика.) А звук [л*]? (За допомогою середини язика.)
3)    Зіставлення окремих звуків у словах.
—  Розгляньте звукові моделі слів (моделі слів подані під предметними малюнками лося й оленя на дошці).

—  Назвіть послідовно звуки у слові лось. (Учитель стежить за тим, щоб приголосні звуки [л], [с'] учні називали правильно, без призвуку голосного.)
—  Тепер спробуємо назвати послідовно всі звуки у слові олень. Який перший склад у цьому слові? А другий?
—  Назвіть тепер звуки по порядку.
—  Послухайте ще раз ці два слова і скажіть, чи є в них однаковий звук? (Учні мають знайти у словах спільний звук [л].)
ФІзкультхвилинка
Раз! Два! Всі присіли. 
Потім вгору підлетіли. 
Три! Чотири! Нахилились, 
Із струмочка гарно вмились.
П'ять! Шість! Всі веселі 
Крутимось на каруселі. 
Сім! Вісім! В поїзд сіли. 
Ніжками затупотіли. 
Дев'ять! Десять! Відпочили 
І за парти дружно сіли.
2.     Робота за Букварем
V    Розвиток мовлення. Бесіда «Заняття людей».
—  Розгляньте малюнки (с. 19). Складіть речення за кожним малюнком.
—  Чим ви любите займатися у вільний час?
—  Чи допомагаєте ви своїм батькам? Розкажіть.
—  Розкажіть про професії своїх батьків.
2)    Робота над звуковим аналізом слів.
—  Доберіть слова до звукових моделей. (Молоток, ножиці, нитка, олівці, фарби)
—  Складіть речення за схемами. Назвіть, що покладете у ранець. Як ці предмети назвати одним словом? (Навчальне приладдя)
3.     Побудова звукових моделей слів
—  Відгадайте загадки, побудуйте звукові моделі до слів-відгадок.
•   Він великий і красивий. 
Як біжить, то в'ється грива.
 «І-го-го! І-го-го!» —
Не впіймаєте його! (Кінь)
•   Мокра вата пропливає,
З исба воду проливає. (Хмара)
•   Золотиста і пригожа.
На гарбуз я трішки схожа.
Та на смак я не така,
А солодка і м'яка. (Диня)
•   Гілочки рогаті,
А плоди — крилаті. (Клен)
•   Біленький він, неначе сніг, Його краса чарує всіх,
І на свою чарівну вроду
Сам загляда у синю воду. (Лебідь)
III.   ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Продовж речення»
—  Сьогодні на уроці я вчився...
—  Найбільше мені сподобалося...
—  Хочу ще краще навчитися...
—  Розкажу батькам...