11:36 Читання 1 клас. Урок 17. Закріплення знань про звукове значення вивчених букв. Звуковий аналіз слів, їх моделювання | |
Читання 1 клас. Урок 17. Закріплення знань про звукове значення вивчених букв. Звуковий аналіз слів, їх моделюванняМета: закріплювати вміння учнів упізнавати та читати вивчені букви Ао, Уу, що позначають голосні звуки, визначати їх місце в мовленому слові, визначити наголос та ділити слово на склади; розвивати зв'язне мовлення учнів, фонематичний слух, виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ 1. Аналітико-синтетичні звукові вправи — Який звук позначає буква Уу? — Який це звук? Гра «Утворіть склад» — Я буду називати приголосний звук, а ви утворюйте з нього склад разом з голосним [у]: [т] — ту, [м] — му, [ц] — цу, [ж] — жу, [л] — лу. Гра «Впіймай слово зі звуком [у]» Учитель читає слова. Якщо учні чують слово зі звуком [у], вони плещуть у долоні. Колобок, музикант, єнот, курка, кошеня, кавун, клубочок, жучок, булка. 2. Розучування скоромовки У сестрички Люби Випадають зуби. І говорить Люба: — Я тепер бежжуба. Учні промовляють скоромовку за вчителем повільно, потім швидше і в кінці — дуже швидко. — Повторимо віршик про удава! Віконце для допитливих УДАВ Степовий удав добре пристосувався до життя в піску. Зарившись у пісок, він довго лежить нерухомо. Над пісчаною поверхнею стирчать лише ніздрі й очі, які розташовані у нього на верхній частині голови. А коли з'являється здобич, цей на вигляд незграбний змій блискавично кидається на неї і миттю душить. Коли степовому удаву самому загрожує небезпека, він ніби пірнає в пісок і вільно рухається в його товщі. Фізкультхвилинка Раз, два, три, чотири. Три, чотири, раз, два. Хто крокує дружно в ряд? Гурт веселеньких малят. Ми глибоко всі вдихнули. На пальчиках підтягнулись. Дружно видихнули всі Й нахилились до землі. Ще так раз і два зробили І за парти знову сіли. 3. Робота за Букварем (с. 25) — Сьогодні ми опинимось у густому лісі. Подивіться на малюнок. Хто пішов до лісу? — Дайте дітям імена. — Що робили там діти? — Яка пригода з ними трапилася? — Прочитайте, як хлопчик гукає своїх друзів; дівчинка? (Учні вправля-ються в інтонаційному читанні речення: *А-у-уу!» Вчитель стежить, щоб вони прочитали саме чотири букви, надруковані під малюнком. Треба завжди читати те, що написано. Учитель ознайомлює учнів зі знаком оклику. Звер тає увагу на інтонацію читання.) — Діти прямують до будинку. Давайте знайдемо дорогу, якою вони йтимуть. (Учні «ведуть» дітей біля дуба.) Назвіть звуки в слові дуб, — Чи повернемо до дупла сови? (Ні) Прочитайте, що кричить сова? (Учні читають хором, а потім індивідуально речення, яке промовляє сова.) Що за пташка зустрілася на нашому шляху? — Давайте розучимо віршик про одуда! ОДУД Хто це тут, за осокою? Одуд з дудкою лункою! — Одуду, одуду. Сам я граю на дуду. В. Гринько — Продовжуємо наш шлях. Проходимо повз жука. Назвіть голосний звук у слові жук. — Прямуємо до павука. Скільки складів у слові павук? — Назвіть послідовно всі звуки у цьому слові. — Ми дійшли до роздоріжжя. Куди нам слід повернути, щоб потрапити до будинку? — Де нас підстерігає небезпека? — Прочитайте речення, яке промовляє вовк. — Який знак стоїть у кінці цього речення? — Запишіть звукову схему слова олень. — Скільки складів у слові мурашки. — Який склад наголошений? — Назвіть перший склад у цьому слові. — У якому складі є звук [а]? — Ура! Ми подолали всі перешкоди і привели дітей до будиночка. Погляньте на наш казковий потяг, який тягне вагончики з буквами. Прочитаймо речення, яке надруковане над потягом. III. ПІДСУМОК УРОКУ — Що вчилися робити на сьогоднішньому уроці? — Що найбільше сподобалося на уроці? — Які завдання викликали труднощі? | |