укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 25 » Читання 1 клас. Урок 24. Звуки [н], [н"], позначення їх буквою Нн («єн»)
12:15
Читання 1 клас. Урок 24. Звуки [н], [н"], позначення їх буквою Нн («єн»)

Читання 1 клас. Урок 24. Звуки [н], [н"], позначення їх буквою Нн («єн»)

Мета: ознайомити учнів з новою буквою Нн {«єн»), показати її різне звукове значення; формувати в дітей уявлення про складовий принцип українського письма — однією тією самою буквою на письмі позначаються різні звуки, твердий і м'який; розвивати зв'язне мовлення учнів, фонематичний слух; виховувати любов до рідного слова.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Підготовка до ознайомлення з новою буквою
Виділення кінцевих звуків [н], [н*] зі слів-відгадок.
*   Пливе свинка, Вирізана спинка. Сліду не лишає.
Хто його вгадає? (Човен)
—  Який останній звук у слові човен? Побудуйте звукову модель цього слова.
—  Назвіть злиття приголосного [н] з голосним у словах: нога, нутрія, небо, намет, низка.
•   Височенький він на зріст. Довга грива, довгий хвіст, Ноги довгі і стрункі. Відгадайте, хто такий? (Кінь)
—  Який останній звук у слові кінь? Побудуйте звукову модель цього слова.
—  Назвіть злиття приголосного [н'] з голосним у словах: ніч, нюхати, нявчить, синє.
—  Які приголосні звуки виділяли в словах? ([н], [н'])
—  Як ми вимовляємо звук [н]? (Язик притискаємо до верхніх зубів. Повітря, потрапляючи на перешкоду перед язиком і зубами, проходить через ніс, розмикає зуби і з голосом виходить із ротової порожнини.)
—  Вимовте звук [н'].
—  Де тепер розташувався в ротовій порожнині язик? (Він упирається в нижні зуби.)
—  Яке положення зайняли губи? (Вони розтягліїся.)
—  Який звук [н']? (Приголосний м'який)
2.     Ознайомлення з буквою «єн»
—  Звуки [н], [н'] позначаються на письмі буквою Нн.
Учні аналізують графічну будову букви «єн». Знаходять її місце у кишеньковій азбуці.
— На що схожа буква «єн»?
— Чи це буква, чи драбина? — Дивувалася дитина.
— Ну, якщо один щабель. То, звичайно, буква «Н».
В. Гринько
1)    Гра «Впіймай слово зі звуками [н], [н']».
Норці не потрібна нірка — 
Носить норка теплу шкірку.
На снігу слідів стежинка. 
Норці взимку тепло в спинку.
2)     Самостійне добирання учнями слів зі звуками [н], [н'}.
3)     Спостереження за звуковим значенням букви Нн, за способом позначення на письмі твердості і м 'якості.
Учитель набирає на дошці склади: на> но, ну, ни, пропонує учням прочитати ці склади і сказати, який перший звук вимовляється в кожному з них. (Твердий)
—  А якщо після букви н поставити букву і, то як треба прочитати склад?
—  Який звук позначає буква н у цьому складі? (М'який)
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти. 
Трохи треба відпочити. 
Руки вгору, руки вниз, 
На сусіда подивись. 
Руки вгору, руки в боки 
І поскачем, як сороки.
3.    Робота за Букварем {с. 34)
1)     Читання букви Нн.
2)     Звуковий аналіз слів "ножиці", "банан", "кінь" з опорою на схему, подану в підручнику.
3)     Читання складів у будиночках.
Учитель читає склади в будиночках. Учні хором, а потім — по черзі прочитують їх.
4)     Розглядання ілюстрацій.
—  Що тримають у руках дівчатка? Доберіть їм імена, які починаються буквою Н.
—  Що дас одна з дівчаток подружці?
—  Прочитаємо підпис під малюнком. Який знак стоїть у кінці речення?
—  Хто скаче на копі? (Мушкетер)
—  Який у нього одяг? Що він тримає в руках? Прочитаємо підпис під малюнком. (Учні вправляються в інтонуванні речення.)
—  Кого бачите на наступному малюнку?
—  Що хотів узяти хлопчик?
—  Прочитаємо, що сказала йому мама?
—  Чому мама не дозволила синові взяти банан?
—  Чому перед їжею обов'язково треба мити руки?
—  Дівчинка Піна — справжня рукодільниця. Вона зв'язала шарф для тата, теплі шкарпетки для дідуся. Зібралася в'язати рукавички для бабусі. Залишила клубочки ниток на столі. Прийшла зі школи і побачила, що її улюблене кошенятко Пушок грається клубочками.
—  Прочитаємо, що сказала Ніна Пушкові. (Учні вправляються у виразному читанні окличного речення.)
Читання складів, написаних на клубочках.
III.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  Яку букву вивчали на сьогоднішньому уроці?
—  Які звуки позначає ця буква?
—  Що було цікавого на уроці?
—  Про що розповісте батькам удома?