укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 25 » Читання 1 клас. Урок 25. Закріплення знань про звукові значення букви Нн («ен»)
12:18
Читання 1 клас. Урок 25. Закріплення знань про звукові значення букви Нн («ен»)

Читання 1 клас. Урок 25. Закріплення знань про звукові значення букви Нн («ен»)

Мета: закріпити знання учнів про букву Нн («єн»), її звукове значення; виробляти вміння читати склади, слова з вивченими буквами, працювати над інтонуванням речень; розвивати зв'язне мовлення учнів, збагачувати лексичний запас; виховувати любов до книги.

Хід уроку 
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1.     Робота над чистомовкою
Иа-на-на — незабаром вже зима. 
Ло-ло-ло — хмарами небо затягло. 
Ощ-ощ-ощ — сіє дрібнесенький дощ. 
Хи-хи-хи — відлетіли від нас птахи.
2.     Розучування скоромовки
Пес у нашого сусіда 
Називається Сніжок. 
Білий він, немов зі снігу. 
Мас зшитий кожушок.
Г. Забазнова
3.     Робота над загадками. Звуковий аналіз слів-відгадок
•   Сопе, хропе, часом чхає.
 Сюди, туди зазирає.
На морозі замерзає,
Бо одежини не має. (Ніс)
•    Голубе вітрило
Увесь світ накрило. (Небо).
•    Не олень він і не бик,
В краях теплих жити звик.
Є на носі в нього ріг.
Хто ж це, друзі?.. (Носоріг).
•   Ой котилось коло, 
Коло-покотьоло, 
Всіх ласкаво гріло. 
Цілий день світило, 
А під вечір коло.
К о л о-нок отьол о,
Дуже натомилось,
Спати покотилось. (Сонце)
—  Що спільного в усіх цих словах? (Є буква «єн».)
—  Який звук позначає буква «єн»?
—  У якому слові буква «єн» позначає м'який приголосний звук?
—  Яка буква вказує на м'якість попереднього приголосного? {[і])
4.    Гра «Назвіть імена дітей»
—  Назвіть імена дітей, у яких є буква « єн ».
Наталка, Надія, Настя, Назар, Антон, Ганна, Інна, Ліна, Марина, Олена тощо.
Фізкультхв илинка
Плигтаскік! Так щодня
Ти скачи, мов зайченя! 
Вибігай, друже, мерщій. 
Покажи стрибок нам свій! 
Скаче жабенятко— ква-ква-ква! 
Плаває качатко — кря-кря-кря! 
Плига цапенятко — ме-ме-ме! 
А за ним ягнятко — бе-бе-бе! 
Весело змагаються. 
Спортом всі займаються.
III.   ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ (с 35)
—  Розгляньте малюнок і скажіть, хто на ньому зображений? (Мама і дві донечки.)
—  Дайте дівчаткам такі імена, щоб у них була буква «єн».
1.     Читання слів у стовпчиках, спочатку винесених на дошку — колективно, а потім за Букварем
—  Зверніть увагу на те, як написані слова другого, третього і четвертого стовпчиків. (З великої букви, бо це — імена.)
—  Запам'ятайте, діти, що імена людей завжди пишуться з великої букви.
2.     Робота над текстом
—  Розгляньте текст і, не читаючи, скажіть, скільки в ньому речень.
—  Як ви здогадалися, що в ньому сім речень? (У кінці кожного речення стоїть крапка, це кінець речення. Ми бачимо сім крапок.)
—  Прочитайте самостійно перше речення. (Учні читають напівголосно.)
—  Тепер прочитаємо перше речення всі разом. (Учні читають хором, потім його повторюють двоє-троє дітей.)
Аналогічно учні читають друге і третє речення, називаючи замість малюнків слова книга і лялька.
—  Послухайте четверте речення і скажіть, хто вимовив ці слова. (Мама) До кого вона звернулася? (До Інни.) У цьому реченні після слова їнно стоїть кома. Кома означає, що на цьому місці треба зробити невелику зупинку — паузу.
—  Послухайте, як я прочитаю це речення.
—  Давайте прочитаємо це речення разом.
—  Прочитайте п'яте речення і поміркуйте, яке слово треба дібрати замість лінії. (Почитай)
—  Прочитайте шосте речення і поміркуйте, яке слово треба дібрати замість першої лінії і замість другої. (Інна читала, а мама і Ніна слухали.)
Під час роботи над шостим реченням відпрацьовується інтонація протиставлення (за зразком, поданим учителем).
Цілісне читання тексту окремими учнями, по рядах.
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  Що робили на сьогоднішньому уроці?
—  Що найкраще вдалося зробити?
—  Виконання яких завдань викликало ускладнення?