12:18 Читання 1 клас. Урок 25. Закріплення знань про звукові значення букви Нн («ен») | |
Читання 1 клас. Урок 25. Закріплення знань про звукові значення букви Нн («ен»)Мета: закріпити знання учнів про букву Нн («єн»), її звукове значення; виробляти вміння читати склади, слова з вивченими буквами, працювати над інтонуванням речень; розвивати зв'язне мовлення учнів, збагачувати лексичний запас; виховувати любов до книги. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над чистомовкою Иа-на-на — незабаром вже зима. Ло-ло-ло — хмарами небо затягло. Ощ-ощ-ощ — сіє дрібнесенький дощ. Хи-хи-хи — відлетіли від нас птахи. 2. Розучування скоромовки Пес у нашого сусіда Називається Сніжок. Білий він, немов зі снігу. Мас зшитий кожушок. Г. Забазнова 3. Робота над загадками. Звуковий аналіз слів-відгадок • Сопе, хропе, часом чхає. Сюди, туди зазирає. На морозі замерзає, Бо одежини не має. (Ніс) • Голубе вітрило Увесь світ накрило. (Небо). • Не олень він і не бик, В краях теплих жити звик. Є на носі в нього ріг. Хто ж це, друзі?.. (Носоріг). • Ой котилось коло, Коло-покотьоло, Всіх ласкаво гріло. Цілий день світило, А під вечір коло. К о л о-нок отьол о, Дуже натомилось, Спати покотилось. (Сонце) — Що спільного в усіх цих словах? (Є буква «єн».) — Який звук позначає буква «єн»? — У якому слові буква «єн» позначає м'який приголосний звук? — Яка буква вказує на м'якість попереднього приголосного? {[і]) 4. Гра «Назвіть імена дітей» — Назвіть імена дітей, у яких є буква « єн ». Наталка, Надія, Настя, Назар, Антон, Ганна, Інна, Ліна, Марина, Олена тощо. Фізкультхв илинка Плигтаскік! Так щодня Ти скачи, мов зайченя! Вибігай, друже, мерщій. Покажи стрибок нам свій! Скаче жабенятко— ква-ква-ква! Плаває качатко — кря-кря-кря! Плига цапенятко — ме-ме-ме! А за ним ягнятко — бе-бе-бе! Весело змагаються. Спортом всі займаються. III. ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ (с 35) — Розгляньте малюнок і скажіть, хто на ньому зображений? (Мама і дві донечки.) — Дайте дівчаткам такі імена, щоб у них була буква «єн». 1. Читання слів у стовпчиках, спочатку винесених на дошку — колективно, а потім за Букварем — Зверніть увагу на те, як написані слова другого, третього і четвертого стовпчиків. (З великої букви, бо це — імена.) — Запам'ятайте, діти, що імена людей завжди пишуться з великої букви. 2. Робота над текстом — Розгляньте текст і, не читаючи, скажіть, скільки в ньому речень. — Як ви здогадалися, що в ньому сім речень? (У кінці кожного речення стоїть крапка, це кінець речення. Ми бачимо сім крапок.) — Прочитайте самостійно перше речення. (Учні читають напівголосно.) — Тепер прочитаємо перше речення всі разом. (Учні читають хором, потім його повторюють двоє-троє дітей.) Аналогічно учні читають друге і третє речення, називаючи замість малюнків слова книга і лялька. — Послухайте четверте речення і скажіть, хто вимовив ці слова. (Мама) До кого вона звернулася? (До Інни.) У цьому реченні після слова їнно стоїть кома. Кома означає, що на цьому місці треба зробити невелику зупинку — паузу. — Послухайте, як я прочитаю це речення. — Давайте прочитаємо це речення разом. — Прочитайте п'яте речення і поміркуйте, яке слово треба дібрати замість лінії. (Почитай) — Прочитайте шосте речення і поміркуйте, яке слово треба дібрати замість першої лінії і замість другої. (Інна читала, а мама і Ніна слухали.) Під час роботи над шостим реченням відпрацьовується інтонація протиставлення (за зразком, поданим учителем). Цілісне читання тексту окремими учнями, по рядах. IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Що робили на сьогоднішньому уроці? — Що найкраще вдалося зробити? — Виконання яких завдань викликало ускладнення? | |