укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 27 » Читання 1 клас. Урок 28. Звук [в], позначення його буквою Вв («ве»)
15:36
Читання 1 клас. Урок 28. Звук [в], позначення його буквою Вв («ве»)

Читання 1 клас. Урок 28. Звук [в], позначення його буквою Вв («ве»)

Мета: ознайомити учнів з буквою Вв {«ве»), її назвою та звуковим значенням; навчати читати цю букву в складах і словах; дати уявлення про особові займенники він, воно, воно, вони (без уживання терміна); вчити правильно й доречно вживати їх у мовленні; розвивати зв'язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; виховувати працелюбність.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Гра «Сигнальники»
Учитель називає вивчені звуки, а учні показують (сигналізують) відповідну букву. Потім учитель показує букву, а учні показують відповідну фішку.
2.     Гра «Буква заблукала»
—  Яка буква зайва в першому і другому рядках?
А Н У І О И (Зайва буква Н — позначає приголосні звуки [н], [н'].) Л Н І М (Зайва буква І — позначає голосний звук [і].)
III.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Виділення звука [в]
—  Послухайте вірш. Який звук найчастіше в ньому зустрічається?
•   Вишні високо висіли. Вранці роси вони пили. Стали вишні соковиті: «Поласуйте нами, діти!» (Звук [в])
—  Відгадайте загадку.
•   В білу шубу нарядився. Між снігами загубився, І реве він, і гарчить.
Хоч і білий, та... (ведмідь).
—  Який перший звук у слові ведмідь?
Спостереження за вимовою звука [в]: стулені губи витягуємо вперед і поштовхом повітря з голосом швидко розкриваємо їх. Отже, перешкоду для струменя повітря створюють губи, тому звук [в] — приголосний.
2.     Гра «Впіймай слова зі звуком [в]»
ВОСЬМИНІГ
Дуже радий восьминіг, 
Що у нього вісім ніг. 
Він у штиль і у негоду 
Легко горне ними воду. 
А була б лиш пара ніг — 
Вмить стомився б восьминіг.
3.     Побудова звукових моделей слів ведмідь і вишні
4.     Ознайомлення з буквою Ве
Розглядання букви. Аналіз графічної будови та знаходження схожості з навколишніми предметами. Порівняння великої І малої букв. Знаходження місця букви в кишеньковій азбуці.
5.     Заучування вірша
Буква «В» така цікава: Стовпчик вверх, дві дужки справа. Так в алфавіті живе Всім потрібна буква «В».
В.Гринько Фізкультхвилинка
6.     Робота за Букварем {с. 40)
1)     Звуковий аналіз слів "вишні", "кавун", "сливи" з опорою на схеми, подані в підручнику.
Вишня, кавун, слива — це ягоди.
2)     Читання прямих і обернених складів у «будиночках».
3)     Робота з сюжетними малюнками.
—  До якого малюнка можна підставити слово він, про який можна сказати вона, а про який воно?
—  Прочитайте, яким словом можна назвати всі ці малюнки. (Вони)
4)     Читання стовпчиків слів у підручнику.
5)     Гра «Цікаві слова».
—  Прочитайте слово вилив зліва направо і навпаки.
—  У слові нова поміняти місцями букви відповідно до цифр. Прочитати утворене слово. (Вона)
6)     Розучування скоромовки. Іван ловив линів на милині.
7)     Робота за сюжетним малюнком (с. 41).
—  Кого ви бачите на малюнку? Що роблять діти?
—  Прочитайте самостійно текст.
—  Які слова не змогли прочитати? Значення яких слів не зрозуміли?
—  Я буду читати речення, а ті діти, які прочитали слова з пропущеними буквами, будуть мені «допомагати », коли я зупинюся.
—  Підготуйтеся до читання вголос, самостійно прочитавши текст. Читання тексту вголос учнями «ланцюжком».
—  Що мала Ліна? Чим малював Іван?
—  Що намалював Іван? Що намалювала Ліна?
IV.   РОБОТА З ДИТЯЧОЮ КНИЖКОЮ. К. ЧУКОВСЬКИЙ «МИЙДОДІР» 1.    Читання твору вчителем
—  Про кого прочитали вірш?
—  Що повтікало від хлопчика?
—  Хто вийшов йому назустріч?
—  Від кого довелося втікати замазурі?
—  Чого вчить нас цей вірш?
—  Що треба робити» щоб не трапилася така неприємність, як у головного героя вірша?
2.    Розглядання книжки, перечитування окремих рядків V.    ПІДСУМОК УРОКУ
—  Яку нову букву вивчили?
—  Який звук вона позначає на письмі?
—  Який вірш ми прочитали? Хто його автор?