укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 25 » Читання 1 клас. Урок 2. Практичне ознайомлення зі словом, реченням
10:51
Читання 1 клас. Урок 2. Практичне ознайомлення зі словом, реченням

Читання 1 клас. Урок 2. Практичне ознайомлення зі словом, речення

Мета: дати учням практичне уявлення про номінативну роль слова та про речення як засіб вираження думки; вчити розрізняти поняття «слово» і «речення»; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Встали, діти, всі рівненько, Усміхнулися гарненько. Настрій на урок взяли — Працювати почали!
II.     СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Формування загального уявлення про слово
—  Чи любите ви відгадувати загадки?
—  Зараз я запропоную вам загадки, у яких бракує одного слова, але його можна легко відгадати. Хто здогадається, яке саме слово треба додати до вірша, той і знайде відгадку.
•   Не гарбуз це і не динька. Має він гладеньку спинку. Під листочок на бочок Ліг зелений... (кабачок).
•   Свіжі дуже запашні, І солоні ми смачні. Квасять нас в великій бочці. Ми звемося... (огірочки).
•   Хоч недобрий він сирий. Та у борщику смачний. Цей червоний круглячок Називають... (бурячок).
•   Я — чудовий дар осінній, Люблять всі моє насіння. Каша з мене теж смачна. До вподоби всім вона. Відгадайте, як я звусь. Упізнали? Я — ... (гарбуз).
Учитель виставляє картинки Із зображенням слів-відгадок.
—  Відгадуючи загадки, ви називали слова, якими називаються ці предмети.
—  Що можна зробити зі словом? (Почути, вимовити, записати, про читати)
—  За допомогою слів ми називаємо різні предмети.
ФІзкультхв илинка
Раз, два, три, чотири. 
Три,чотири, раз, два. 
Розболілась голова. 
Треба трішки відпочити. 
Щоб нового ще навчитись.
Підтягнулися, присіли, 
Пострибали, знову сіли.
Вийшла пау.ча мала — 
До роботи нам пора.
2.     Формування загального уявлення про речення
—  Ми називали окремі слова. Та коли розмовляємо, про щось розповідаємо, то пов'язуємо їх таким чином, щоб сказане нами кожному було зрозумілим. Якщо ми говоримо слово купається, то всі ви розумієте що воно означає, але чи відомо вам, хто саме купається? Ні. Тож треба назвати того, хто купається. Хлопчик купається. Качка купається у річці... Це вже не окремі слова, а речення. {Учні повторюють нове слово.)
—  Речення складається зі слів. У ньому може бути одне, два, три і більше слів. Щоб скласти речення, треба назвати слово, і сказати, що цей предмет робить.
3.     Робота за Букварем (с. 6-7)
Учні називають предмети, зображені в рамках (кораблик, круг, м'яч, кошик, велосипед, намисто).
—  Зараз ми будемо вчитися складати і записувати речення. Ви ще не вмієте писати літери, тому ми будемо користуватися умовними позначками. Кожне слово — це окрема горизонтальна лінія. Між лініями залишаємо одну клітинку. Перше слово речення позначаємо лінією з вертикальною рискою. У кінці речення ставимо крапку.
—  Розгляньте малюнок на с. 6 і спробуйте скласти речення за схемами.
—  Зі скількох слів складається перше речення? Спробуйте його скласти. {Літо. Річка...)
—  Друге речення? третє?
—  Розгляньте малюнок на с. 7.
— Де відбуваються зображувані події?
—  Куди приїхали відпочивати діти?
—  Складіть речення з трьох слів. (Хлопчик ловить рибу. Таня годує курей. Бабуся збирає суниці...)
— Де сидить дідусь? {Дідусь сидить на пеньку.)
—  У нашій мові є короткі слова: на, у, в, біля, до, з... На схемі ми їх позначатимемо коротшою рисочкою.
Гра «Я почну, а ти — закінчуй»
—  Яскраво сяє... (сонце). Цвітуть квіти на... (клумбі). Складання і запис схеми речення.
III.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  ІЦо нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
—  З чого складається речення?