укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 27 » Читання 1 клас. Урок 30. Звуки [с], [с'], позначення їх буквою Сс(«ес»)
15:41
Читання 1 клас. Урок 30. Звуки [с], [с'], позначення їх буквою Сс(«ес»)

Читання 1 клас. Урок 30. Звуки [с], [с'], позначення їх буквою Сс(«ес»)

Мета: ознайомити учнів з буквою Сс («ес»), її звуковим значенням; формувати вміння виконувати аналітико-синтетичні вправи, вчити читати склади, слова з новою буквою, вдосконалювати навички звукового аналізу слів; вчити працювати над анаграмами; розвивати зв'язне мовлення, фонематичний слух; виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід уроку 
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    ПЕРЕВІРКА УСВІДОМЛЕНОСТІ ЧИТАННЯ
Учням пропонують спочатку самостійно, а потім уголос прочитати тексти, подані на дошці, що є різновидами текстів Букваря.
III.   МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Робота над чистомовкою
Ла-ла-ла — молоко пила. Ло-ло-ло — ідемо в село. Лу-лу-лу — ідемо по селу. Ли-ли-ли — липку полили. Лі-лі-лі — рученьки малі.
IV.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Розучування скоромовки
Синиці сіно сушили. Сороки солому носили.
—  Який звук часто повторюється в словах скоромовки? (Звук [с])
—  Вимовимо звук [с] і спробуємо розповісти, як він утворюється. {Кінчик язика впирається в нижні зуби, які створюють перешкоду на шляху струменя повітря. Це твердий приголосний звук.)
—  Який перший звук у слові сіно? (Звук [с']) Чим відрізняється вимова звука [с] від [с*]? (Зуби і язик залишаються в тому самому положенні, але губи розтягуються. [С] — приголосний м'який.)
2.     Упізнавання звуків [с], [с'1 у словах
Сир, коса, сіль, роса, сосна, колосок, сіно, сім, осінь. (Учень називає звук, який він чує в слові, [с] або [с'], вказує, де він чується.)
3.     Звуковий аналіз слів лис, лось за предметними малюнками
4.     Ознайомлення з буквою Сс
—  В українській мові звуки [с], [с*] позначаються буквою «ес». (Учитель показує велику і малу букви Сс. Учні порівнюють їх: за будовою вони однакові, відрізняються лише розміром.)
—  На що схожа буква Сс?
5.     Заучування вірша
Сіра гуско, не сварись! Ось ця буква С, дивись: Як пиріг — маківничок, наче місяця ріжок.
В. Гринько
Фізкультхв и линка
6.     Робота за Букварем [с. 44-45)
1)     Звуковий аналіз слів "намисто", "сім", "сир" з опорою на схеми, подані в підручнику.
2)     Читання складів, поданих в аналітико-синтетичній формі.
—  Які слова можна утворити з цих складів?
3)     Читання прямих і обернених складів у будиночках.
Учні читають склади в лівому будиночку» називаючи перший звук у кожному мовленому складі.
4)     Бесіда за сюжетним малюнком.
—  Відгадайте загадки.
•   Червона спинка.
Чорні краплинки. {Сонечко-комаха)
*   Що у світі найсвітліше, наймиліше, найтепліше?
В небі вдень воно гуляє, ніч приходить — спать лягає. (Сонечко)
—  Про яке сонечко йдеться у першій загадці, а про яке — в другій?
—  Розгляньте малюнок. Яким зобразив художник комаху-соисчко і сонечко, що світить у небі?
—  Прочитайте слово, написане під малюнком. Яких букв у ньому бракує? Читання слів синичка і суничка.
—  Якими звуками розрізняються ці слова?
5)     Аналітико-синтетичні вправи.
Утворення і читання слів за таблицею (сам, сум, сім, сом).
6)     Читання слів у стовпчиках.
—  Чим відрізняються слова оса — оси, сова — сови?
7)     Утворення слів зі складів. Нові, носили, налили, сині.
8)     Читання слів у стовпчиках. Утворення слів за зразком «один — багато».
9)     Читання слів, які відрізняються однією буквою.
10)   Гра «Додаємо букву — утворюємо нове слово». Сон — слон. Яку букву додали? і т. ін.
11)  Прочитайте, що у сома, а що — у Соні?
12)   Робота над анаграмою «сосна — насос».
Спочатку учні викладають на набірному полотні слово сосна, а потім поряд із ним або під ним за вказаною цифрами послідовністю викладають інше слово — насос. З'ясовують, що обидва слова складаються з тих самих букв, але розміщених по-різному. Аналіз анаграми смола — масло (аналогічно).
13) Складання і заучування скоромовки.
Сому сумно самому.
V.     ПІДСУМОК УРОКУ
—  Яку букву сьогодні вивчили? Які звуки вона позначає на письмі?
—  Що найбільше запам'яталося з сьогоднішнього уроку?