15:53 Читання 1 клас. Урок 34. Звуки [р], [р'], позначення їх буквою Рр («ер») | |
Читання 1 клас. Урок 34. Звуки [р], [р'], позначення їх буквою Рр («ер»)Мета: ознайомити учнів з буквою Рр {«ер»), навчити читати її в складах як звук [р], [р']; розвивати вміння виконувати звуковий та звуко-буквений аналіз слів; виховувати працелюбність. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Гра «Букви заблукали» На дошці надруковані слова з пропущеними буквами. Учні мають їх уставити. В..ник, кол..ска, ка..ина, в..лик. 2. Гра «Плутанка» Учитель читає текст «Калина», замінюючи деякі слова. Почувши помилку, учні плещуть у долоні, виправляють її. Коло дому (вікна) калина. На калині ягоди (квіти). Он Ніна (Клава) і Килина. У Клави м'яч (скакалка). А в Килини коси (вінок). III. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Підготовка до ознайомлення з новою буквою 1) Робота над скоромовкою. Учні повільно, а потім швидко вчаться промовляти скоромовку. Три барани на траві стрибали. Три барани на трубі гарно грали. — Який звук найчастіше чується в скоромовці? ([р]) 2) Робота над загадками. — Відгадайте загадки. • Хто на берег не виходить, У воді таночки водить. Поміж ряски грається, Від людей ховається. (Риба) ♦ Блищить, біжить, гадючиться І все по низині крутиться. (Ріка) — Проаналізуйте і запишіть звукову модель слів риба, ріка. Чим відрізняється перший звук у словах риба і рікаї 2. Гра «Назви овочі зі звуками [р], [р']» Огірок, помідор, картопля, ріпа, буряк, морква, редиска... 3. Гра «Впіймай звук [р]» Учні мають з'ясувати, де знаходиться звук [р], [р'] — на початку, в середині чи в кінці слова. Ранець, орел, мурашник, морозиво, явір, рік, промінь, дріт, рись, рядно, рюкзак, крем. — В українській мові звуки [р], [р'] позначаються буквою «ер*. Порівняйте велику і малу букви «ер». Чим вони схожі і чим відрізняються? На що схожа буква «ер»? Равлик лізе на стеблинку. Сам несе свою хатинку. В нього ріжки коротенькі І чутливі, мов антени. Налякався і завмер — Схожий став на букву «ер». В.Гринько Фізкультхвилинка 4. Робота за Букварем (с. 52-53) 1) Звуковий аналіз слів "риба", "краб", "горіх "з опорою на схеми, подані в підручнику. 2) Читання прямих і обернених складів у будиночках. — Назвіть звуки у прямих складах. 3) Синтетичні вправи зі складами, поданими в таблиці. 4) Робота над словами-омонімами "кран" і "ручка". — Розгляньте малюнки, назвіть зображені предмети, складіть речення з цими словами в різних значеннях. Виконайте звуко-буквений аналіз слів кран і ручка. 5) Гра «Злетимо на ракеті». Читання складів у віконцях ракети. Звуко-буквений аналіз слова "ракета". 6) Читання слів, поданих у підручнику в аналітико-синтетичній формі (кора, нора, рана, рано). 7) Читання слів у стовпчиках (с. 53). — Прочитайте слова першого стовпчика. Який спільний склад у цих словах? — Назвіть слово, в якому є м'який приголосний звук. Що означає це слово? (Сіра — колір) 8) Гра «Я — тобі, ти — мені». Учні в парах читають одне одному слова у стовпчиках. — У якому стовпчику є м'який приголосний [р']? — Яка буква позначає м'якість цього приголосного? 9) Бесіда за сюжетним малюнком (с. 53). 10) Розучування скоромовок. 11) Гра «Конкурс на кращого скоромовщика». 12) Робота над анаграмами. Рано — нора, марка — рамка. IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Яку букву вивчили па сьогоднішньому уроці? — Які звуки вона позначає на письмі? Гра «Доповніть риму» Ось і дзвоник пролунав, Він мені і вам.... Що урок вже час кінчати. Треба йти... | |