укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 27 » Читання 1 клас. Урок 38. Звуки [т], [т'], позначення їх буквою Тт («те»)
16:04
Читання 1 клас. Урок 38. Звуки [т], [т'], позначення їх буквою Тт («те»)

Читання 1 клас. Урок 38. Звуки [т], [т'], позначення їх буквою Тт («те»)

Мета: ознайомити учнів з буквою Тт {«те»); закріплювати розуміння того, що однією й тією самою буквою на письмі можуть позначатися твердий і м'який парні приголосні звуки; удосконалювати навички звукового та звуко-буквеного аналізу слів з твердими і м'якими приголосними; продовжити спостереження над багатозначними словами; розвивати зв'язне мовлення учнів, фонематичний слух; виховувати працелюбність.

Хід уроку
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Всі почули вже дзвінок. 
Він покликав на урок. 
Кожен з вас приготувався. 
На перерві постарався.
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Гра «Буква загубилася»
Сли.а (слива), сопі.ка (сопілка), к.лина (калина), По.іна (Поліна), піа.іно (піаніно).
III.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Підготовка до вивчення нової букви
1)     Робота над скоромовкою.
—  Спочатку повільно, а потім швидко вчимося промовляти скоромовку.
Коло тину — тінь, Коло тіні — тин.
—  Запишіть звукові моделі слів тин, тінь. Порівняйте вимову твердого і м'якого звуків [т], [т'].
2) Гра «Назви перший приголосний»
Учитель називає слова, учні виділяють злиття приголосних [т], [т'] з голосним та називають перший приголосний звук: танок, театр, тісто, теніс, тунель, тюльпан, тополя, тюлень, тьохкати, тягнути.
Виділяючи звуки [ті, [т'1, з'ясовують, що в їх творенні беруть участь язик і зуби, які стають перешкодою на шляху струменя повітря, тому — це приголосні звуки.
2.     Ознайомлення з буквою «те», аналіз її будови, порівняння великої і малої букв за формою і розміром, запам'ятовування назви букви, визначення її місця в кишеньковій азбуці
—  На що схожа буква «те»?
Заучування вірша
— Молоточок, молоточок Поможи забить гвіздочок!
— Мною ви не заб'єте, Я ж залізна буква «те».
В. Гринько
Фізкультхвилинка
3.    Робота за Букварем (с. 60-67)
1)     Звуко-буквений аналіз слів "телефон", "літак", "тюльпан" з опорою на звукові схеми, подані у підручнику.
2)     Читання прямих і обернених складів у будиночках.
—  Назвіть перший звук у прямих складах.
3)     Читання слів, поданих в аналітико-синтетичній формі.
4)     Читання мовної ці кави нки КІТУТІК.
5)     Читання слів у стовпчиках
—  Які склади однакові у словах першого і другого стовпчиків?
—  Якою буквою відрізняються слова третього стовпчика?
—  Чи міняється значення слова при зміні букви?
—  Яке злиття в цих словах з буквою «те» підкреслене?
—  Прочитайте слова останнього стовпчика. Як ви звертаєтесь до свого тата?
6)     Бесіда за сюжетним малюнком (с. 60). Читання речення під малюнком.
—  Хто покатав малу Наталку на поні?
7)     Спостереження за багатозначністю слова "котики". Бесіда за сюжетним малюнком (с. 61).
—  Що стоїть у вазі?
—  Хто грається мишкою?
—  Чому бруньки на верболозі названо котиками?
—  Складіть речення зі словом котики у різних значеннях.
—  Які ще слова, що звучать однаково, але називають різні предмети, ви знаєте? (Лисички, півники, сонечко)
8)     Робота над скоромовкою.
Учні читають скоромовку повільно і тихо, потім — голосніше і швидше.
9)     Читання слів у стовпчиках (с. б 1).
—  Яке злиття однакове у словах першого стовпчика? [та) другого? (то) третього? (ту).
—  Хто такі туристи?
—  Яка спільна частина у словах стукати, стукала, постукала? (стук)
—  Яке злиття з буквою «те» в цих словах?
—  Як написані слова останнього стовпчика? (З великої букви, бо це — (імена.)
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці?
—  Які звуки вона позначає на письмі?
—  Як будемо читати букву «те» перед буквами а, у, и, о? {Як твердий звук [т])
—  А як ця буква читається перед і? (Як м'який звук [т'])
—  Що найбільше сподобалося на уроці?