16:04 Читання 1 клас. Урок 38. Звуки [т], [т'], позначення їх буквою Тт («те») | |
Читання 1 клас. Урок 38. Звуки [т], [т'], позначення їх буквою Тт («те»)Мета: ознайомити учнів з буквою Тт {«те»); закріплювати розуміння того, що однією й тією самою буквою на письмі можуть позначатися твердий і м'який парні приголосні звуки; удосконалювати навички звукового та звуко-буквеного аналізу слів з твердими і м'якими приголосними; продовжити спостереження над багатозначними словами; розвивати зв'язне мовлення учнів, фонематичний слух; виховувати працелюбність. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Всі почули вже дзвінок. Він покликав на урок. Кожен з вас приготувався. На перерві постарався. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Гра «Буква загубилася» Сли.а (слива), сопі.ка (сопілка), к.лина (калина), По.іна (Поліна), піа.іно (піаніно). III. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Підготовка до вивчення нової букви 1) Робота над скоромовкою. — Спочатку повільно, а потім швидко вчимося промовляти скоромовку. Коло тину — тінь, Коло тіні — тин. — Запишіть звукові моделі слів тин, тінь. Порівняйте вимову твердого і м'якого звуків [т], [т']. 2) Гра «Назви перший приголосний» Учитель називає слова, учні виділяють злиття приголосних [т], [т'] з голосним та називають перший приголосний звук: танок, театр, тісто, теніс, тунель, тюльпан, тополя, тюлень, тьохкати, тягнути. Виділяючи звуки [ті, [т'1, з'ясовують, що в їх творенні беруть участь язик і зуби, які стають перешкодою на шляху струменя повітря, тому — це приголосні звуки. 2. Ознайомлення з буквою «те», аналіз її будови, порівняння великої і малої букв за формою і розміром, запам'ятовування назви букви, визначення її місця в кишеньковій азбуці — На що схожа буква «те»? Заучування вірша — Молоточок, молоточок Поможи забить гвіздочок! — Мною ви не заб'єте, Я ж залізна буква «те». В. Гринько Фізкультхвилинка 3. Робота за Букварем (с. 60-67) 1) Звуко-буквений аналіз слів "телефон", "літак", "тюльпан" з опорою на звукові схеми, подані у підручнику. 2) Читання прямих і обернених складів у будиночках. — Назвіть перший звук у прямих складах. 3) Читання слів, поданих в аналітико-синтетичній формі. 4) Читання мовної ці кави нки КІТУТІК. 5) Читання слів у стовпчиках — Які склади однакові у словах першого і другого стовпчиків? — Якою буквою відрізняються слова третього стовпчика? — Чи міняється значення слова при зміні букви? — Яке злиття в цих словах з буквою «те» підкреслене? — Прочитайте слова останнього стовпчика. Як ви звертаєтесь до свого тата? 6) Бесіда за сюжетним малюнком (с. 60). Читання речення під малюнком. — Хто покатав малу Наталку на поні? 7) Спостереження за багатозначністю слова "котики". Бесіда за сюжетним малюнком (с. 61). — Що стоїть у вазі? — Хто грається мишкою? — Чому бруньки на верболозі названо котиками? — Складіть речення зі словом котики у різних значеннях. — Які ще слова, що звучать однаково, але називають різні предмети, ви знаєте? (Лисички, півники, сонечко) 8) Робота над скоромовкою. Учні читають скоромовку повільно і тихо, потім — голосніше і швидше. 9) Читання слів у стовпчиках (с. б 1). — Яке злиття однакове у словах першого стовпчика? [та) другого? (то) третього? (ту). — Хто такі туристи? — Яка спільна частина у словах стукати, стукала, постукала? (стук) — Яке злиття з буквою «те» в цих словах? — Як написані слова останнього стовпчика? (З великої букви, бо це — (імена.) IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці? — Які звуки вона позначає на письмі? — Як будемо читати букву «те» перед буквами а, у, и, о? {Як твердий звук [т]) — А як ця буква читається перед і? (Як м'який звук [т']) — Що найбільше сподобалося на уроці? | |