укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 27 » Читання 1 клас. Урок 40. Звук [є], позначення його буквою Ее
16:11
Читання 1 клас. Урок 40. Звук [є], позначення його буквою Ее

Читання 1 клас. Урок 40. Звук [є], позначення його буквою Ее

Мета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [е]; розвивати вміння здійснювати звукові та звуко-буквені зіставлення у словах; вчити розгадувати ребуси, добирати антоніми до слів; розвивати зв'язне мовлення; виховувати почуття дружби.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Гра «Допоможи Незнайкові»
Учитель читає речення з тексту «Котик і Півник»» замінюючи деякі слова. Учні повинні відшукати це речення в тексті, виправити «помилку». Антон, Тимур (Тарас) і Наталка — артисти. Котик у полі (у лісі), а Півник у кімнаті сам. От Лиска посипала коло вікна пшениці (проса).
2.     Гра «Голосні — приголосні»
На дошці впереміж виставляються букви на позначення голосних і приголосних звуків. Учні мають відібрати букви, що позначають голосні звуки, і виставити їх на лінійці ліворуч, а праворуч залишити букви, що позначають приголосні звуки.
III.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Робота над малюнками
Учитель демонструє малюнки екскаватора, ескалатора, елеватора, пояснюючи при цьому значення кожного слова.
Розучування вірша
Екскаватором копають. 
Ескалатором везуть. 
Елеватор зберігае 
Хліб, що з поля привезуть.
О. Катрин
—  Який перший звук у словах екскаватор, ескалатор, елеваторі
—  Назвіть злиття зі звуком [є] у словах: ракета, вечір, печиво, метро, газета, села.
—  Зробіть повний звуковий аналіз слова екран. Учні разом і поодинці називають перший склад і звук у слові екран.
—  Який це звук? Доведіть. (Вимовляємо протяжно, можемо проспівати, повітря вільно проходить через рот. Отже, це голосний звук.)
2.     Гра «Впіймай звук [е]»
Учитель пропонує послухати слова і визначити місце звука [е] в мовленому слові: тепле, орел, електрика, Леся, едельвейс, метр, стеля, день.
3.     Гра «Хто більше добере слів зі звуком [е]»
4.     Звуковий аналіз слів день, метр, орел
5.     Ознайомлення з буквою Ее
Показ учителем великої і малої букв Ее. Аналіз будови, зіставлення за формою.
Звертається увага на відмінність конфігурації великої і малої букв. Визначення місця букви і; кишеньковій азбуці.
—  На що схожа буква Ее?
Що за буква — три жердинки, це ж для кого перетинки? Га-га-га та ге-ге-ге — ми обійдем букву «є».
Фізкультхв илинка
6.    Робота за Букварем {с. 64-65)
1)     Повний звуковий аналіз слів "портфель", "олень", "ракетка".
2)     Читання стовпчиків слів.
—  Назвіть злиття з буквою є у словах першого стовпчика.
—  Скільки злиттів з буквою є у словах другого стовпчика? Прочитайте їх.
—  Яке слово в другому стовпчику зайве? (Метелик — комаха, лелека і перепілка — птахи.)
—  Яке злиття спільне у словах море, перепілка, смерека? (ре)
—  Яке злиття спільне у словах лелека, клен? (ле); персик, перепілка? (пе)
3)     Бесіда за сюжетними малюнками (с. 64).
—  Прочитайте перше речення під малюнками.
—  Куди пішли Оленка і тато? Як слід поводитися у метро? (Бути дуже обережним, уважним, слухатися старших, спокійно стояти на ескалаторі та на пероні, не заходити за обмежувальні лінії.)
—  Прочитайте друге речення. Куди прийшли Лесик і мама? Які правила поводження в кінотеатрі ви знаєте?
4)     Розгадування ребуса. (Екран)
5)     Формування уявлення про антоніми (без уживання терміна).
—  Прочитайте пари слів. Що ви помітили? (Це слова, протилежні за значенням.)
—  Яке слово, протилежне за значенням, доберете до слова теплі? (Холодні)
6)     Читання слів першого стовпчика.
—  Чому всі слова написані з великої букви? (Це імена)
—  Скільки різних імен ви прочитали? (Два, бо Семен і Семенко — це одне ім'я.)
—  Продовжте за зразком. Оксана — Оксанка Поліна — ... (Полінка) Петро — ... (Петрик) тощо
7)     Робота над текстом «Веселі іменини».
а) Читання тексту вчителем.
—  Куди прийшли діти?
б) Читання тексту окремими учнями вголос.
в) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання тексту учнями.
—  Коли у Лесика були іменини? Скільки років йому виповнилося?
—  Хто і як привітав Лесика? Хто подарував іменинникові ракету? Що принесла Оленка? Який подарунок приготував Павлик?
—  Чим пригощали дітей Лесикові батьки?
—  Розгляньте малюнок.
—  Чи впізнали ви іменинника, гостей? Розкажіть, хто де.
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  Яку букву вивчали на сьогоднішньому уроці?
—  Який звук вона позначає на письмі?