15:17 Читання 1 клас. Урок 42. Звуки [д], [д'], позначення їх буквою Дд («де») | |
Читання 1 клас. Урок 42. Звуки [д], [д'], позначення їх буквою Дд («де»)Мета: ознайомити учнів зі звуками [д] [д'], буквою Дд («де»), що їх позначає; вчити читати склади, слова з новою буквою, чітко вимовляти звуки [д], [д']; розвивати фонематичний слух, зв'язне мовлення учнів; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Підготовка до ознайомлення учнів з новою буквою 1) Гра «Послухайте скоромовки і впіймайте новий звук». Добре дині уродили, господарю догодили. Одну диню, дві дині дав господар господині. «Диво дивне, а не дині» —дивувалась господиня. О. Катрин Дятел дітям збудував Дім в дуплі у дубі. Звуковий аналіз слів диняу дім. 2) Спостереження за вимовою звуків [д], [д']. — Вимовте кілька разів звуки [д], [д']. Як вони утворюються? (Зуби розтулені, кінчик язика добре притиснутий до верхніх зубів біля піднебіння — це звук [д].) (Губи розтягнуті, зуби розтулені, кінчик язика міцно притиснутий до нижніх зубів, середня частина язика піднімається до верхнього підне біння — [д'].) 3) Гра «Додай склад». — До поданої частини слова додайте склад зі звуками [д] [д*], щоб вийшло певне слово: са(ди), холо{ди), ді(ди), оду(ди), жолу(ді), боро(да). 2. Ознайомлення з буквою «де» Учитель демонструє велику і малу літери «де», називає їх. Учні запам'ятовують назву, місце букви в кишеньковій азбуці, аналізують графічну будову літери «де». — На що схожа буква «де»? Я вам, діти, розповім: наш дитсад — великий дім. Схожий він на букву «де» — брат щодень мене веде. Знає букви наш Дмитро — пише слово він: «Дніпро». Фізкультхв илинка 3. Робота за Букварем (с. 68-69) 1) Звуко-буквений аналіз слів "дерево", "дятел", "дуб "з опорою на схеми, подані у підручнику. 2) Артикуляційно-слухові вправи. — Вимовте вголос кілька разів по черзі звуки [д — т]. Як і за допомогою яких органів мовлення утворюються ці звуки? (Кінчик язика притискуємо до верхніх зубів.) Отже, ви переконалися, звуки [д — т] вимовляються подібно. А чи однаково вони звучать? Прислухайтесь і скажіть, який з них звучить дзвінко, а який — глухо? Так само зіставляється пара м'яких звуків [д' — т']. — У кінці слова звуки [д — д'] вимовляються дзвінко. {Жолудь, холод, велосипед) Вправляння учнів у вимовлянні звуків [д — т], [д' — т']. 3) Складання слів зі складів. Раділи — летіли. — Вимовте другий склад у цих словах. Данило, Тамара. — Назвіть перший склад у цих словах. 4) Бесіда за сюжетним малюнком (с. 68). — Чи впізнали ви казкового героя? Розкажіть про нього. (Слухання пісні із мультфільму «Чебурашка».) 5) Гра «Складіть слова з кубиків». Крокодил, велосипед. 6) Читання слів у стовпчиках. 7) Читання слів, поданих у табличках. — Назвіть злиття з буквою «де» у кожному слові першої таблички. 8) Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом. Десна, Дніпро, Дністер. — Якою спільною назвою можна об'єднати ці слова? (Ріки) 9) Робота над анаграмою. Дарувати — радувати. 1 0) Гра «Додай одне слово». 11) Розучування скоромовки «По саду іду-іду...». 12) Читання слів у стовпчиках. III. РОБОТА НАД ДИТЯЧОЮ КНИЖКОЮ. В. СУХОМЛИНСЬКИЙ «ЯК НІНА ЗЛЯКАЛАСЬ ГУСАКА» 1. Читання оповідання вчителем — Послухайте уважно оповідання і підготуйтеся назвати ім'я головної героїні. 2. Бесіда за змістом — Куди йшла Ніна? — Кого вона зустріла на стежці? — Що зробила дівчинка? — Куди вона втекла? — Що порадила дівчинці мама? — Чи вдалося Ніні перебороти свій страх? Як? Розкажіть. — Якою ви собі уявляєте Ніну? «Намалюйте» її. IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці? — Які звуки вона позначає на письмі? — Як вимовляються звуки [д] — [д'] в кінці слів? | |