15:19 Читання 1 клас. Урок 43. Закріплення знань про звукові значення букви Дд («де») | |
Читання 1 клас. Урок 43. Закріплення знань про звукові значення букви Дд («де»)Мета: закріпити знання учнів про звуки [д], [д'], букву Дд («де»); удосконалювати читацькі навички учнів; закріплювати артикуляційно-слухові дії зі звуками; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, працелюбність. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА Робота над чистомовкою Ду-ду-ду, ду-ду-ду! Грає хлопчик на дуду. Ді-ді-ді, ді-ді-ді! Рибка плаває в воді. Де-де-де, де-де-де! Котика нема ніде. Да-да-да, да-да-да! Скоро буде середа. Ду-ду-ду, ду-ду-ду! Я гуляти скоро йду. III. ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ 1. Гра «Поміть різницю» — Послухайте і скажіть, якими звуками різняться між собою слова: воро на — ворота, дам — там, лани — лини,рис — рись, тінь — лінь, палка — балка, малина — калина. 2. Гра «Звук заблукав» На галявині весною виріс зуб (дуб) молодий. 3. Гра-змагання «Склади більше слів» Робота в групах — Складіть якомога більше слів з вивченими буквами. Учні називають слова, а вчитель стежить за тим, щоб до складу слів входили тільки вивчені букви. 4. Робота над загадками. Звуковий аналіз слів-відгадок • Ці розумні свистуни Всім відомі з давнини. Здогадатись ви повинні: В хвилях граються... (дельфіни). Це цікаво знати! Дельфіни мешкають у воді. Проте дихають вони повітрям, як тварини-ссавці, що живуть на суші. Дельфіни живуть стадами по 15-40 тварин. Плавають зі швидкістю до 50 кілометрів за годину. Спілкуються вони між собою цокотінням і свистом. • В морі цар Нептун живе. Дуже любить він желе. Це желе із бахромою Плава у воді за мною. Здогадались, любі друзі? Не желе це?, а... {медуяи). • Злий, зелений пароплав В ріках Африки пірнав. Хто назустріч пропливас. Пароплав усіх ковтає. (Крокодил) Фізкультхвилинка Щось стомились ми сидіти. Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки І зроби чотири скоки. Ось так! Ось так! Ось так! Плесніть у долоньки раз. За роботу! Все гаразд. 5. Робота за Букварем [с. 70-71) 1) Розвиток мовлення. — Яку роль у житті людини відіграють рослини? — Як людина піклується про своїх зелених друзів? 2) Робота за малюнком. — Кого ви бачите на малюнку? — Що роблять діти? 3) Опрацювання тексту «Парк на пустирі». Учитель з'ясовує значення слова пустир, спираючись на споріднене слово пусто (порожньо), — місце, нічим не заповнене, на якому не ростуть культурні дерева, кущі, квіти. а) Виразне читання тексту вчителем. — Що вирішили зробити діти? — Хто їм допомагав посадити парк? б) Читання тексту окремими учнями вголос по невеликих частинах. — Де знаходився пустир? — Хто керував роботою на пустирі? — Що порадила Даринка? — Хто носив воду від ставка? в) Гра «Рибки». Самостійне напівголосне читання тексту учнями. — Які дерева посадили в парку? — А які інші дерева ви знаєте? 4) Робота над скоромовкою «Ми носили воду в ситі...». Учні читають скоромовку тихо і повільно, потім — голосніше та швидше, далі — голосно і швидко. 5) Читання тексту, поданого рукописним шрифтом. Клен, сосна і липа — дерева. А крокуси, іриси і канни? IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Чого навчалися на сьогоднішньому уроці? — Що було найбільш цікавим? — Які завдання здалися складними? — Чого б хотіли навчитися на наступних уроках? | |