укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 29 » Читання 1 клас. Урок 43. Закріплення знань про звукові значення букви Дд («де»)
15:19
Читання 1 клас. Урок 43. Закріплення знань про звукові значення букви Дд («де»)

Читання 1 клас. Урок 43. Закріплення знань про звукові значення букви Дд («де»)

Мета: закріпити знання учнів про звуки [д], [д'], букву Дд («де»); удосконалювати читацькі навички учнів; закріплювати артикуляційно-слухові дії зі звуками; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, працелюбність.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Робота над чистомовкою
Ду-ду-ду, ду-ду-ду! 
Грає хлопчик на дуду. 
Ді-ді-ді, ді-ді-ді! 
Рибка плаває в воді. 
Де-де-де, де-де-де! 
Котика нема ніде. 
Да-да-да, да-да-да! 
Скоро буде середа. 
Ду-ду-ду, ду-ду-ду! 
Я гуляти скоро йду.
III.   ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1.     Гра «Поміть різницю»
—  Послухайте і скажіть, якими звуками різняться між собою слова: воро на — ворота, дам — там, лани — лини,рис — рись, тінь — лінь, палка — балка, малина — калина.
2.     Гра «Звук заблукав»
На галявині весною виріс зуб (дуб) молодий.
3.     Гра-змагання «Склади більше слів»
Робота в групах
—  Складіть якомога більше слів з вивченими буквами.
Учні називають слова, а вчитель стежить за тим, щоб до складу слів входили тільки вивчені букви.
4.     Робота над загадками. Звуковий аналіз слів-відгадок
•   Ці розумні свистуни Всім відомі з давнини. Здогадатись ви повинні: В хвилях граються... (дельфіни).
Це цікаво знати!
Дельфіни мешкають у воді. Проте дихають вони повітрям, як тварини-ссавці, що живуть на суші.
Дельфіни живуть стадами по 15-40 тварин. Плавають зі швидкістю до 50 кілометрів за годину. Спілкуються вони між собою цокотінням і свистом.
•   В морі цар Нептун живе. 
Дуже любить він желе.
Це желе із бахромою 
Плава у воді за мною.
Здогадались, любі друзі? 
Не желе це?, а... {медуяи).
•   Злий, зелений пароплав В ріках Африки пірнав. Хто назустріч пропливас. Пароплав усіх ковтає. (Крокодил)
Фізкультхвилинка
Щось стомились ми сидіти. Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки І зроби чотири скоки. Ось так! Ось так! Ось так! Плесніть у долоньки раз. За роботу! Все гаразд.
5.    Робота за Букварем [с. 70-71)
1)     Розвиток мовлення.
—  Яку роль у житті людини відіграють рослини?
—  Як людина піклується про своїх зелених друзів?
2)     Робота за малюнком.
—  Кого ви бачите на малюнку?
—  Що роблять діти?
3)     Опрацювання тексту «Парк на пустирі».
Учитель з'ясовує значення слова пустир, спираючись на споріднене слово пусто (порожньо), — місце, нічим не заповнене, на якому не ростуть культурні дерева, кущі, квіти.
а) Виразне читання тексту вчителем.
—  Що вирішили зробити діти?
—  Хто їм допомагав посадити парк?
б) Читання тексту окремими учнями вголос по невеликих частинах.
—  Де знаходився пустир?
—  Хто керував роботою на пустирі?
—  Що порадила Даринка?
—  Хто носив воду від ставка?
в) Гра «Рибки». Самостійне напівголосне читання тексту учнями.
—  Які дерева посадили в парку?
—  А які інші дерева ви знаєте?
4)     Робота над скоромовкою «Ми носили воду в ситі...».
Учні читають скоромовку тихо і повільно, потім — голосніше та швидше, далі — голосно і швидко.
5)    Читання тексту, поданого рукописним шрифтом. Клен, сосна і липа — дерева. А крокуси, іриси і канни?
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  Чого навчалися на сьогоднішньому уроці?
—  Що було найбільш цікавим?
—  Які завдання здалися складними?
—  Чого б хотіли навчитися на наступних уроках?