укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 29 » Читання 1 клас. Урок 44. Звуки [з], [з'], позначення їх буквою Зз («зе»)
15:22
Читання 1 клас. Урок 44. Звуки [з], [з'], позначення їх буквою Зз («зе»)

Читання 1 клас. Урок 44. Звуки [з], [з'], позначення їх буквою Зз («зе»)

Мета: навчати учнів упізнавати звуки [з], [з'] у мовленому слові та позначати їх буквою Зз {«зе»), читати слова з новою буквою, чітко вимовляти звуки перед глухими приголосними та в кінці слова; розвивати спостережливість, увагу, логічне мислення, вміння зіставляти, порівнювати звуко-буквений склад слів та їх смислове значення; виховувати любов до прекрасного.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Робота над загадками
•   В синім небі світлячки Світять нам щоночі. Як їх звати? (Зірочки)
О. Катрин
•   Не сидить вона без діла, дуже любить колір білий: Землю посипа сніжком, наче білим порошком. (Зима)
О. Катрин
—  Назвіть послідовно всі звуки у словах зима і зірочки. Побудуйте звукову модель цих слів. Назвіть перший звук у цих словах.
2.     Гра «Упіймай слова зі звуками [з], [з']»
Зима морозяна на дворі. Замети білі на землі. Зорюють в небі ясні зорі. Заснули зайчики малі.
Я. Забіла
3.     Гра «Укажи місце звуків [з], [з'] у словах»
—  Виділіть звуки [з], [з*] і вкажіть їх місце у поданих словах: земля, бере зень, зерно, зілля, азбука, візерунок, віз, гарбуз, гімназія.
—  Вимовте кожен із цих звуків [з], [з'] по черзі і поясніть, як вони вимовляються. (Звук [з] — кінчик язика упирається біля коренів нижніх зубів і язик трохи прогинається вгору, а верхні і нижні зуби при цьому зближають ся. Звук [з' ] — при вимові цього звука більш напружена середня частина язика, а губи розтягуються. Струмінь повітря в обох випадках виходить із голо сом і натрапляє на перешкоду — зуби.) Отже, звуки [з], [з'] — приголосні, які вимовляються дзвінко.
—  Пригадайте, які звуки вимовляються так само, але без голосу — глухо. і[с],[с']).
Гра «Луна»
Учні повторюють за вчителем: за — са, зу — су, зе — се, зі — сі, зи — си, зо — со.
4.    Ознайомлення з буквою Зз {«зе»)
— Звуки [з] [з'] позначаються буквою «зе».
Демонстрування букви «зе» (великої і малої). Аналіз букви, порівняння великої і малої букв, порівняння з іншими буквами. Знаходження місця букви в кишеньковій азбуці.
—  На що схожа буква «зе»?
Збоку, знизу і згори схожа «зе» на цифру «три». Є три зуби в букви «зе», ними все вона гризе.
/. Січовик
Фізкультхв и линка
5.    Робота за Букварем {с. 72-73)
1)     Звуковий аналіз слів "зебра", "морозиво", "зірка" з опорою на схеми, подані у підручнику.
2)     Зіставлення звуків [з], [с], [з'], [сі за таблицею даною в будиночках.
Учні з учителем ще раз підсумовують, що звуки [з], [з'] вимовляються з голосом, а [с], [с*] — тільки із шумом.
3)     Гра «Змінюй букву, отримуй нове слово».
Учні читають пари слів, доходять висновку, що зі зміною букви змінюється значення слова.
4)     Розучування скоромовки.
У Назара коса. У Зіни коза.
5)     Робота над словами замок і замок.
—  Відгадайте загадку.
•   Не гавкає, не кусає,
А до хати не пускає. (Замок)
—  Викладіть слово з букв розрізної азбуки, поставте наголос. Який склад у цьому слові наголошений?
—  Поміняйте наголос. Яке слово отримали?
—  Чи змінилося значення слова зі зміною наголосу?
—  Розгляньте малюнки в підручнику, складіть речення зі словами замок і замок.
6)     Робота над фразеологізмами.
Не водити за носа. (Не обманювати) Не задирати носа. (Не зазнаватися) Не показувати носа. (Не з'являтися, не виходити)
7)     Робота над текстом «Весела зима».
а) Читання тексту «Весела зима» вчителем.
—  Чи запам'ятали ви імена дітей?
б) Читання складних слів «луною» за вчителем.
в) Читання тексту учнями «ланцюжком».
—  Що зробив мороз з вікнами? з водоймами?
— Де тато залив ковзанку?
Чому Зіні повезло?
Розгляньте малюнок. Яка пора року зображена на малюнку? Доведіть. Які речення тексту відповідають змісту малюнка? Робота над скоромовкою «Морозе, мороз...».
ПІДСУМОК УРОКУ
Яку букву вивчили на сьогоднішньому уроці? Які звуки вона позначає на письмі? Як вимовляються звуки [з], [з']?