15:25 Читання 1 клас. Урок 45. Закріплення знань про звукове значення букви Зз («зе») | |
Читання 1 клас. Урок 45. Закріплення знань про звукове значення букви Зз («зе»)Мета: повторити і закріпити знання учнів про вивчені букви та їх звукове значення; формувати навички читання текстів; розвивати образне мислення, фонематичний слух, уміння узагальнювати, зіставляти; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ 1. Гра «Повтори останній склад» Вибігла коза — за-за-за. Поїхали вози —зи-зи-зи. Випасли козу — зу-зузу. Ведмідь у тайзі — зі-зі-зі. 2. Гра «Розморозимо слова» — Зима заморозила слова. Потрібно розморозити їх і зі звуків скласти слова. [з, у, б], [з', і, р, к, а], [м, о, р, о, з], [3\ і, н, а], [з, о, ш, и, т]. 3. Гра «Перший — останній» — Назвіть перший та останній звуки у словах. Зерно, завод, залізо, лісник, звірі. — Яке слово «зайве»? Чому? — Складіть звукову схему «зайвого» слова. (Лісник) 4. Гра «Добери схему» — Серед записаних слів знайдіть те, що відповідає схемі. =о- -о {Ранок, озеро, зірка, коза) 5. Гра «Впізнай звук» — Якщо у слові почуєте звук [з*],— плесніть у долоні. Казка, мишка, Зіна, зозуля, зірка, зуби, зима, зірвати, друзі, зуб. 6. Розучування вірша ЗВУК І БУКВА Звуки шапку-невидимку одягли, І в Букварик непомічені ввійшли. Хай працюють ваші вуха: Звуки можна тільки слухать Букви можна розглядати. Можна їх намалювати. Звуки вимовляються. Букви ж всі читаються. Я. Становська — Побудуйте звукові схеми до слів звук і буква. Фізкультхвилинка Ведмежата в лісі жили, Головою всі крутили: Ось так, ось так, ось так. Головою всі крутили. Ведмежата мед шукали. Ось так, ось так, ось так. Разом дерево хитали. 7. Робота за Букварем {с. 74-75) 1) Опрацювання тексту «Ранок на озері». а) Виразне читання тексту вчителем. Учні слухають текст із закритими підручниками. На дошці бажано розмістити малюнки зозулі, дикої качки, ремеза. Довідкове бюро Ремез — птах ряду горобцеподібних; довжина тіла 10-12 см, маса 7-11 г. В Україні ремез — гніздовий птах, рідкісний; селиться біля водойм; живиться комахами.корисний. Гніздо ремез будує у вигляді рукавички з боковим входом у вигляді трубки. Гніздо будують разом самка та самець з пуху тополі та очерету. — Хто вирушив до озера? б) Читання тексту учнями «ланцюжком». в) Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання. — Де знаходиться озеро? — Що росте коло озера? — Яким було озеро зранку? — Якою була в ньому вода? — Чий спів долинув з острова? — Яка пташка злетіла над озером? — Кого помітив тато у лозі? — Що зрізав тато? — Що робив Назарко? — Навіщо тато з Назарком набрали лози? — Яку пісеньку заспівав Назарко? г) Бесіда за малюнком. — Розгляньте малюнок. — Хто на ньому зображений? — Які кольори переважають на малюнку? — Які речення тексту підходять до малюнка? 2) Гра «Читає Незнайко». Учитель читає речення, навмисне замінюючи слова. Учні повинні помітити помилку і виправити її. Озеро немов спало (дрімало) в сизому тумані. І відразу над озером злетів лебідь (дика качка). Радісно (весело) Назаркові коло озера! — Понесемо (повеземо) лозу додому і корзинки сплетемо. III. ПІДСУМОК УРОКУ Гра «Продовж речення» — Сьогодні на уроці ми вчилися... — Ми дізналися... — Найбільше мені сподобалося... — На наступному уроці хочу краще навчитися... | |