Загрузка...
          укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 29 » Читання 1 клас. Урок 48. Звук [б], позначення його буквою Бб («бе»)
15:35
Читання 1 клас. Урок 48. Звук [б], позначення його буквою Бб («бе»)

Читання 1 клас. Урок 48. Звук [б], позначення його буквою Бб («бе»)

Мета: ознайомити учнів зі звуком [6], формувати вміння правильно вимовляти і виділяти з мовленого слова цей звук, позначати його у звуковій моделі відповідним мовним знаком та буквою Бб («бе») на письмі; розвивати увагу, граматичну пильність; виховувати любов до своєї СІМ'Ї, потребу перейматися ЇЇ клопотами, проблемами.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Робота над загадкою
•   Як навколо об'їси — серединки не проси.
Ми такі гостинці — дірка в серединці. (Бублики)
—  Виконайте звуко-буквений аналіз слова-відгадки.
—  Який перший звук у цьому слові? третій?
—  Як утворюється звук [б]? (Треба міцно стулити губи, набрати багато повітря і з голосом виштовхнути його, відкривши губи.)
—  До яких звуків належить звук [б]? (Приголосний, бо струмінь повітря натрапляє на перешкоди.)
2.     Гра «Утворіть злиття зі звуком [6]»
Учитель називає голосні звуки [а, о, у, и, і, є], учні утворюють злиття ба, бо, бу, би, бі, бе. (Увага дітей звертається на пом'якшене вимовляння звука [б'] у злитті «бі»).
3.     Визначення місця звука [б] у словах
Учитель називає слова, учні визначають місце звука [б]: на початку, в середині, в кінці.
Хліб, банан, кабан, банка, зуб, риба, брат, собака, кабінет, барабан, азбука, каблук, баян, бур'ян, борщ.
4.     Ознайомлення з новою буквою Бб [«бе»)
1)     Аналіз будови, порівняння великої І малої букв, визначення місця літери в кишеньковій азбуці.
—  На що схожа буква «бе»?
Буква Б, як бегемотик, що вхопився за животик. 
Він морозива поїв, а тому і захворів. 
Л.Андрієнко
2)     Розучування скоромовки.
Боб і бобренятко в бубон вибивали. 
Гриб і грибенятко бігали, стрибали. 
В. Латанський
3)    Гра «Аукціон».
Учитель називає перший склад, учні додають склади та утворюють слова.
Ба...{нам,ран,рабан, клан.буся, тон ...).
Бу...(зок, сол, кет, терброд, бон, квар, ква...).
Бі... (лка, дон, лет, зон,бліотека...).
Бе... {реза, гемот, нзин.реги, кон.рег ...)•
Бо... {бер, лото, ки, рщик, ровик, рода, рона...).
Би... (чок, ти, нти, лина ...).
Фізкультхвилинка
5.    Робота за Букварем (с. 78-79)
1)     Звуко-буквений аналіз слів "балерина", "бузок", "барабан" з опорою на схеми, подані в підручнику.
2)     Читання складів зі звуками [б], [п] в будиночках. Зіставлення звуків [б], [п].
3)     Гра «Букви заблукали».
—  Вставте букви, утворіть слова.
4)     Читання слів на заміну звуків [б], [п].
Звернути увагу, що звук [б] вимовляється дзвінко в кінці слова та перед глухими приголосними.
5)     Робота з анаграмою (банка — кабан).
6)     Бесіда за сюжетним малюнком.
•   Без сокири і лопати
Може греблю збудувати. (Бобер)
•   Хоч тваринка ця мала, хвіст у неї, як мітла.
Вуха гострі, наче стрілки. Це руда, пухнаста... (білка).
—  Виконайте звуковий аналіз слів білка і бобер.
—  Де сидить білка? Де — бобер?
—  Прочитайте речення під малюнком. Що ви помітили? (Однакові слова, які розрізнити можна за допомогою наголосу.)
7)     Бесіда за сюжетним малюнком (с. 79).
—  Кого ви бачите на малюнку? Що роблять хлопчик і песик?
—  Яка пора року зображена на малюнку? Доведіть.
8)     Робота над оповіданням «Великі друзі».
а) Гра «Передбачення».
—  Прочитайте заголовок. Як ви гадаєте, про що йтиметься в тексті?
б) Виразне читання тексту вчителем.
—  Чи справдилися наші передбачення? Про яких друзів ідеться в тексті?
в) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання тексту учнями.
г)  Читання оповідання «ланцюжком».
—  Як звали бабусю? онука?
—  Що попросив Бориско у бабусі? Прочитайте, як він просив.
—  Що відповіла бабуся? Як?
—  Що бабуся подарувала онукові?
—  Як Бориско назвав песика?
9)     Вправа «Мікрофон».
—  Чи є в тебе чотириногий друг? Розкажи про нього.
III.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці?
—  Який звук позначає ця буква на письмі?
—  Що найбільше сподобалося на уроці?