10:55 Читання 1 клас. Урок 4. Слухання і розповідання казки | |
Читання 1 клас. Урок 4. Слухання і розповідання казкиМета: формувати в учнів уміння виділяти речення із мовного потоку; закріплювати уміння добирати речення до схем; вчити слухати і розповідати казку; розвивати пам'ять, увагу, мовлення; прищеплювати любов до художнього слова. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Ось і все, дзвенить дзвінок, В гості йде до нас урок. Буде він у нас цікавий — В ньому казочок чимало. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Гра «Впіймай речення» Учитель пропонує учням послухати текст і визначити, скільки в ньому речень. Після повторного прослуховування діти відтворюють речення, які вони запам'ятали. Потім записують у зошиті і на дошці їх спільну графічну модель. Сонце заходить. Гори чорніють. Пташечка тихне. Поле німіє. III. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Вступна бесіда — На початку уроку я обіцяла вам, що наш урок буде казковим. — Чи любите ви казки? — Які казки вам найбільше подобаються? — Хто читав вам казки? 2. Вікторина «Чи знаєш ти казки?» • Не зміг сидіти на вікні, У лісі всім співав пісні, Але коли зустрів Лисицю, Та пісня мусила скінчиться. («Колобок») • Підробив він голосок. Став малим співати! Здогадалися кони: Вовк — не наша мати. («Вовк і семеро козенят») • Бабуся старенька за лісом жила. Онука до неї гостинці несла, Та стрінувся в лісі їй сірий хижак. Ця дівчинка зветься, пригадуєш, як? («Червона Шапочка») • Сиднем у землі сиділа Час настав — і всіх здружила: Діда, бабу, внучку й Хвінку, Мишку та кицюню Мінку. («Ріпка») • Як знайшов він колосок, Борошна змолов мішок — Пиріжків напік і з'їв. Ледарів не пригостив. («Колосок») * Заховавшись у корзині, їде на ведмежій спині. Дивиться, щоб волохатий Пиріжка не міг узяти. («Мата і ведмідь») 3. Робота за Букварем {с. 9) 1) Робота за малюнками. — Назвіть казки, зображені на малюнках. — Хто посадив ріпку? — Хто допомагав дідові вирвати ріпку? — Чому вдалося вирвати ріпку? — Складіть речення за поданими схемами. — Послухайте пісеньку. Я по засіку метений, Я із борошна спечений. Я від баби втік, Я від діда втік... — Хто співав цю пісеньку? — Як називається казка? — Уважно послухайте казку «Колобок» і запам'ятайте, з ким зустрічався її герой. 2) Виразне читання казки вчителем. 3) Аналіз змісту казки за запитаннями; заучування зі слів учителя пісеньки Колобка. — Хто спік Колобка? — Де баба його поставила? — Куди побіг Колобок? — Хто першим зустрівся на дорозі Колобку? — Яку пісеньку Колобок заспівав Зайчикові? Давайте повторимо її разом! — З ким зустрівся Колобок після Зайчика? — Чому Вовчик не з'їв Колобка? — Яку пісню заспівав Колобок Ведмедеві? — Хто перехитрив Колобка? — Чи шкода вам його? Чому? 4) Робота в парах. Інсценізація уривка казки «Колобок». Діти одягають маски і відтворюють розмову вибраних героїв казки. IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Що вчилися робити на сьогоднішньому уроці? — Які казки пригадали? Чого вони нас учать? | |