Загрузка...
          укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 29 » Читання 1 клас. Урок 50. Звук [г], позначення його буквою Гг («ге»)
15:43
Читання 1 клас. Урок 50. Звук [г], позначення його буквою Гг («ге»)

Читання 1 клас. Урок 50. Звук [г], позначення його буквою Гг («ге»)

Мета: ознайомити учнів з літерою Гг («ге»), її назвою та звуковим значенням; формувати навички читання слів з цією літерою, вміння виконувати звуковий та звуко-буквений аналіз слів; розвивати логічне мислення дітей, уміння групувати предмети за певними ознаками; виховувати допитливість.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Робота над загадками
•   Ця зелена ненажера 
Нищить листя на деревах. 
Ще й залазить у плоди.
Де вона — чекай біди. (Гусінь)
•   Круглий, наче виноград. Серед літа випав... (град).
—  Який перший звук чуємо в словах гусінь і град?
—  Назвіть інші слова, у яких чуєте звук [г].
—  Як вимовляється звук [г]?
—  Де натрапляє на перешкоду струмінь повітря в ротовій порожнині? (Язик ніби перекриває гортань, струмінь повітря виштовхується з голосом.)
2. Гра «Впіймай слова зі звуком [г]»
Гриб у лісі заблукав.
Бо листок на нього впав.
Глянув вліво він і вправо
Та й подумав: «Кепські справи».
Тут горобчик пролітав
І листочок з гриба зняв.
3.     Гра «Знайди місце звука [г] у слові»
Гарбуз, огірок, город, горобець, магазин, носоріг, нога, граблі, дорога, кенгуру, гребінь, берег, вогонь, гадюка.
4.     Ознайомлення з буквою Гг {«ге»)
Аналіз будови. Порівняння великої і малої літер Гг, запам'ятовування назви літери та визначення її місця в кишеньковій азбуці.
—  На що схожа буква «ге»?
Га-га-га та ге-ге-ге... 
Це, напевне, буква «ге» 
Бо вона якраз така. 
Наче шия в гусака.
Фізкультхвилинка
Гуси-лебеді летіли, 
На лужку тихенько сіли. 
Посиділи, поклювали. 
Покрутились й дружно встали.
5.    Робота за Букварем (с. 82-83)
1)     Звуковий аналіз слів "гриб", "горох", "груша" з опорою на схеми, подані в підручнику.
—  У якому слові один склад?
—  Скільки складів у словах горох і груша?
—  Назвіть голосні звуки в слові горох.
2)     Читання прямих і обернених складів у будиночках.
3)     Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом. Гілка, голка, гуска.
—  Який спільний склад у цих словах? Який перший звук у цих словах? Голуб, город, гості.
—  Який спільний склад у цих словах?
4)     Гра «День — ніч».
Учитель виставляє на дошці слова з букв розрізної азбуки. Учні вголос читають його. Потім за командою вчителя «ніч» вони кладуть голови на парти і заплющують очі, у цей час учитель змінює слово. За командою «день» діти читають нове слово, кажуть, що в ньому змінилося порівняно з попереднім.
Рак — додали букву «ге» — грак.
Риби —додали букву «ге» —гриби.
5)    Логічна вправа «Де росте? Де живе?».
—  У слові живе пропущено букву «же», бо ми її ще не вивчали.
Учні читають слова лівого стовпчика і відповідають на запитання: де росте? Гриб росте у лісі. Гладіолус росте на клумбі...
Учні читають слова правого стовпчика і відповідають на запитання: де живе? Бегемот живе у воді. Грак живе в лісі...
6)     Читання речення «Гуска з гусаком пливуть...».
—  Відгадайте загадку.
•   Не козлик, а рогатий. Повільний, вайлуватий. За собою тягне дім І ховається у нім. (Равлик)
7)     Заучування лічилки «Равлик, равлик».
8)     Читання стовпчиків слів з опорою на виділені злиття.
—  Що означають слова третього стовпчика? (Імена)
—  З чого це видно?
—  Як пишуться імена?
—  Яке слово «зайве» в першому стовпчику? другому?
9)     Читання тексту, поданого рукописним шрифтом.
—  Прочитайте речення.
—  Про кого це речення?
—  Що робили голуби?
—  Скільки їх було?
—  Де вони пили воду?
III.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці?
—  Який звук позначає ця буква на письмі?
—  Пригадайте слона, у яких є звук [г].
—  Що було найцікавішим?
—  Повторіть лічилку про равлика!