укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 25 » Читання 1 клас. Урок 5. Розширення уявлень учнів про слово та речення
11:01
Читання 1 клас. Урок 5. Розширення уявлень учнів про слово та речення

Читання 1 клас. Урок 5. Розширення уявлень учнів про слово та речення 

Мета: учити учнів практично розрізняти назви живих та неживих предметів; ставити до них питання; розвивати вміння групувати предмети за родовими та видовими ознаками; виховувати працелюбність.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Всі сідайте тихо, діти. Домовляймось не шуміти. Руку гарно піднімати. На уроці не дрімати, А знання мерщій хапати. Щоб нам не було мороки — Всі готові до уроку? Тож гаразд, часу не гаймо І урок розпочинаймо.
Н. Березіцька
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Гра «Знайди зайве»
На дошці виставлені малюнки навчального приладдя: ручка, зошит, олівець, пенал, лялька, підручник, лінійка. Учні називають зайвий предмет — ляльку — це іграшка, решта предметів — навчальне приладдя.
2.     Гра «Добери схему до речення»
На дошці прикріплені схеми речень. Учитель читає речення, учні відшукують відповідну схему, визначають кількість слів у реченні.
Закінчується літо. Починає опадати листя. На південь відлітають птахи.
III.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.     Робота за Букварем (с. 70-77)
1)    Бесіда за малюнками.
—  Розгляньте малюнки. Лайте відповіді на запитання.
—  Хто рве груші?
—  Хто збирає сливи?
—  Хто кладе у кошик яблука?
—  Хто допомагає мамі?
—  Які питання я ставила до слів мама, дівчинка, хлопчик, тато? (Хто?) До слів, що с назвами істот (людей і тварин), ми ставимо питання хто?,
а про неживі предмети запитуємо що?.
—  Що збирають у саду? (Сливи, яблука, груші)
—  Як назвати це одним словом? (Фрукти)
—  Хто спостерігає за роботою в саду? (Котик і песик)
—  Які питання ставимо до цих слів?
—  Що росте на городі? (Помідори, огірки, баклажани, морква, капуста, цибуля)
—  Як назвати це одним словом? (Овочі)
ФІзкультхв илинка
Раз — піднялись, два — присіли.
Хай мужніє наше тіло.
Хто ж втомився присідати.
Може вже відпочивати.
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Раз — піднявся увесь клас —
Фізкультпауза у нас.
2)    Робота в групах.
—  Дівчатка, складіть у вазу фрукти. Хлопчики, складіть у кошик овочі.
—  Побудуйте речення за поданими схемами (с. 10—її).
2.     Гра «Хто? Що?»
Учитель називає різні предмети, а учні ставлять до них питання хто? або що?.
Комп'ютер, водій, моряк, корабель, сніжинка, парасолька, небо, льотчик, хом'як, дідусь, лікар...
3.     Робота над загадками
—  Відгадайте загадки. Поставте питання до слів-відгадок.
•   На моїй спідничці Латка невеличка. Як цукерку маю.
За латочку ховаю. (Кишеня)
•   А у мене є торбинка. Зошитам й книжкам хатинка. Я й пенал туди кладу,
Як до школи з ним піду. (Ранець)
•   Сірі птахи
На болоті живуть. Літають ключами. Називаються... (журавлями).
•   Має клешні й довгі вуса, Я і сам його боюся:
Він щипає, мов гусак.
Ну, а звуть щипаку... (рак).
•   Хто людей з біди рятує І хвороби всі лікує — Призначає процедури
І таблетки, і мікстури? (Лікар)
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  Що найбільше сподобалося на уроці?
—  Про що розкажете батькам удома?