11:01 Читання 1 клас. Урок 5. Розширення уявлень учнів про слово та речення | |
Читання 1 клас. Урок 5. Розширення уявлень учнів про слово та реченняМета: учити учнів практично розрізняти назви живих та неживих предметів; ставити до них питання; розвивати вміння групувати предмети за родовими та видовими ознаками; виховувати працелюбність. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Всі сідайте тихо, діти. Домовляймось не шуміти. Руку гарно піднімати. На уроці не дрімати, А знання мерщій хапати. Щоб нам не було мороки — Всі готові до уроку? Тож гаразд, часу не гаймо І урок розпочинаймо. Н. Березіцька II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Гра «Знайди зайве» На дошці виставлені малюнки навчального приладдя: ручка, зошит, олівець, пенал, лялька, підручник, лінійка. Учні називають зайвий предмет — ляльку — це іграшка, решта предметів — навчальне приладдя. 2. Гра «Добери схему до речення» На дошці прикріплені схеми речень. Учитель читає речення, учні відшукують відповідну схему, визначають кількість слів у реченні. Закінчується літо. Починає опадати листя. На південь відлітають птахи. III. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за Букварем (с. 70-77) 1) Бесіда за малюнками. — Розгляньте малюнки. Лайте відповіді на запитання. — Хто рве груші? — Хто збирає сливи? — Хто кладе у кошик яблука? — Хто допомагає мамі? — Які питання я ставила до слів мама, дівчинка, хлопчик, тато? (Хто?) До слів, що с назвами істот (людей і тварин), ми ставимо питання хто?, а про неживі предмети запитуємо що?. — Що збирають у саду? (Сливи, яблука, груші) — Як назвати це одним словом? (Фрукти) — Хто спостерігає за роботою в саду? (Котик і песик) — Які питання ставимо до цих слів? — Що росте на городі? (Помідори, огірки, баклажани, морква, капуста, цибуля) — Як назвати це одним словом? (Овочі) ФІзкультхв илинка Раз — піднялись, два — присіли. Хай мужніє наше тіло. Хто ж втомився присідати. Може вже відпочивати. Руки в боки, руки так, Руки вгору, як вітряк. Раз — піднявся увесь клас — Фізкультпауза у нас. 2) Робота в групах. — Дівчатка, складіть у вазу фрукти. Хлопчики, складіть у кошик овочі. — Побудуйте речення за поданими схемами (с. 10—її). 2. Гра «Хто? Що?» Учитель називає різні предмети, а учні ставлять до них питання хто? або що?. Комп'ютер, водій, моряк, корабель, сніжинка, парасолька, небо, льотчик, хом'як, дідусь, лікар... 3. Робота над загадками — Відгадайте загадки. Поставте питання до слів-відгадок. • На моїй спідничці Латка невеличка. Як цукерку маю. За латочку ховаю. (Кишеня) • А у мене є торбинка. Зошитам й книжкам хатинка. Я й пенал туди кладу, Як до школи з ним піду. (Ранець) • Сірі птахи На болоті живуть. Літають ключами. Називаються... (журавлями). • Має клешні й довгі вуса, Я і сам його боюся: Він щипає, мов гусак. Ну, а звуть щипаку... (рак). • Хто людей з біди рятує І хвороби всі лікує — Призначає процедури І таблетки, і мікстури? (Лікар) IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Що найбільше сподобалося на уроці? — Про що розкажете батькам удома? | |