укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 25 » Читання 1 клас. Урок 6. Ознайомлення зі словами, що є ознаками предметів
11:03
Читання 1 клас. Урок 6. Ознайомлення зі словами, що є ознаками предметів

Читання 1 клас. Урок 6. Ознайомлення зі словами, що є ознаками предметів

Мета: розширювати уявлення учнів про номінативну роль слів; ознайомити їх практично з прикметниками {безуживання термінів); вчити складати за малюнком речення, які 6 відповідали заданій схемі; розвивати зв'язне мовлення, образне мислення; виховувати любов до навчання.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Гра «Картинка заблукала» На дошці — картинки:
•   огірок, абрикос, слива, яблуко, груша, лимон, ананас, банан;
•   береза, космонавт, ручка, стілець, вікно, будинок, праска.
—  Яка картинка «зайва» в кожній групі? Чому? (/ група — огірок — овоч; її група — космонавт — назва істоти, відповідає на питання хто?)
2.     Гра «Голосуємо ногами»
Учитель читає слова. Як тільки діти чують слово, яке відповідає на питання що? — тупотять ногами.
Ластівка, вчителька, шафа, шапка, ліжко, сторож, кондиціонер, міліціонер, бегемот, кондитер, співачка, диван, будинок, яблуко, школяр, школа.
III.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Робота над загадкою
•   Величезна жовта квітка, В ній живуть маленькі дітки. Чорні маленята — Це смачні зернята. (Соняшник)
—  Які слова допомогли вам відгадати загадку? На які питання вони відповідають? (Яка? Величезна, жовта. Які? Маленькі, чорні, смачні.)
2.     Гра «Який предмет?»
Учитель запитує, учні відповідають.
—  Який учень? Яке дерево? Яка школа? Яке сонце?
—  Слова старанний, високе, нова, ясне — назви ознак. Вони відповідають на питання який? яка? яке? які? і служать для того, щоб описати предмет. Без цих слів наша мова була б бідною, безбарвною.
3.     Гра «Вгадай предмет за ознакою»
•   Круглий, великий, блакитний, гумовий, легкий. (М'яч)
•   Білий, пухнастий, холодний, іскристий, рипучий. (Сніг)
•   Руда, хитра, хвостата. (Лисиця)
•   Прозора, чиста, смачна, джерельна. (Вода)
Фізкультхвилинка
Виростем великі. 
Яблук нарвемо, 
У плетені кошики Ми їх складемо.
4.    Робота за Букварем (с. 12)
1)     Гра «Ти — мені, я — тобі».
Робота в парах. Один учень запитує, інший — відповідає.
—  Який лимон? Лимон кислий.
—  Яке яблуко? Яблуко червоне.
—  Яка лисиця? Лисиця руда.
—  Яка диня? Диня солодка.
—  Яка кицька? Кицька пухнаста.
—  Який зайчик? Зайчик вухатий.
2)     Порівняння предметів.
—  Продовжіть речення.
Вова охайний, а Мишко... (брудний).
Клоун Боба худий, а клоун Тоба... (товстий).
Блакитний м'яч великий, а зелений... (малий).
3)     Складання речень за поданими схемами у Букварі (с. 12).
4)     Розучування вірша зі слів учителя.
ВЕСЕЛА ДІВЧИНКА Чому я весела? Бо мама хвалила: Я в хаті прибрала І посуд помила. Чому я весела? Хвалив мене тато. Що вмію лічити. Писати й читати!
—  За що дівчинку хвалила мама?
— А тато?
—  За що вас хвалять батьки? Розкажіть.
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  Що сподобалося на уроці?
—  Які завдання було складно виконувати?
—  Про що розкажете вдома батькам?