укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 25 » Читання 1 клас. Урок 7. Ознайомлення зі словами, що означають дії предметів. Складання речень за малюнками та поданими графічними схемами
11:05
Читання 1 клас. Урок 7. Ознайомлення зі словами, що означають дії предметів. Складання речень за малюнками та поданими графічними схемами

Читання 1 клас. Урок 7. Ознайомлення зі словами, що означають дії предметів. Складання речень за малюнками та поданими графічними схемами

Мета: розширювати уявлення дітей про номінативну роль слів; ознайомити їх практично з дієсловами (без уживання терміна); закріплювати вміння добирати речення до схем; розвивати мислення учнів, творчу уяву; виховувати працелюбність.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Гра «Впізнай тварину»
•   Швидкий, злий, гривастий. (Лев)
•   Бурий, неповороткий, вайлуватий. (Ведмідь)
•   Ласкавий, пухнастий, муркотливий. (Котик)
•   Довговухий, косоокий, полохливий. (Заєць)
2.     Гра «Згрупуй предмети»
Робота в групах
На дошці — предметні малюнки. Дівчатка вибирають малюнки, на яких зображено предмети, що відповідають на питання хто? > хлопчики — що?.
Учень, зебра, Буратіно, фіалка, пенал, тракторист, ножиці, виделка, телевізор, вчитель.
III.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Робота за Букварем (с. 13)
За малюнком Букваря учні добирають слова, що розповідають про те, чим займаються діти.
Художник (що робить?) малює. Дівчинка (що робить?) вишиває. Діти (що роблять?) танцюють. Хлопчик (що робить?) співає. Песик (що робить?) слухає.
—  Слова, які відповідають на питання що робить? що роблять? що роби ли? — це назви дій.
—  Складіть речення за поданими в Букварі схемами.
2.     Гра «Хто або що виконує такі дП?»
•   Світить, сходить, гріє, пече. (Сонце)
•   Купаються, пірнають, плавають, літають. (Гуси)
•   Росте, розквітає, шумить, зеленіє. (Дерево)
•   Охороняє, служить, гарчить, лащиться. (Пес)
—  Молодці! Ви добре впоралися з цим завданням. А зараз спробуйте дібрати слова — назви дій до цих малюнків.
На дошці вчитель виставляє малюнки пекаря, який пече хліб; комбайнера, який працює в полі; літака, який летить у небі...
Фізкультхвилинка
А ми зерно сіяли, сіяли 
У земельку чорную, свіжую. 
І з'явились перші листочки, 
Із них повні, тугі колосочки.
До сонечка потягнулись, 
І сонечку усміхнулись.
IV.   РОБОТА З ДИТЯЧОЮ КНИЖКОЮ. УКРАЇНСЬКА НАРОДНА КАЗКА «РУКАВИЧКА»
1.     Вступна бесіда
—  Сьогодні до нас на урок знову завітала казка. Здогадайтеся яка?
•   Хоч і невеличка. Та усіх вмістила. Наче тепла пічка. Звірів обігріла Маленька... {рукавичка).
2.     Читання казки
Учитель виразно читає (або розповідає) українську народну казку «Рукавичка», супроводжуючи розповідь демонструванням ілюстрацій.
3.     Колективне відтворення змісту казки за запитаннями
—  Хто загубив у лісі рукавичку?
—  Хто першим знайшов рукавичку?
—  Хто прийшов за мишкою? за зайчиком?
4.     Інсценізація казки
Учитель роздає маски героїв казки. Діти мають підходити до уявної рукавички в тому порядку, як вони виходили в казці.
5.     Розглядання книжки
—  Діти, розглянемо книжку.
—  Подивіться на обкладинку. Що тут намальовано?
—  На обкладинці написана назва книжки. Хто зможе її прочитати? Книжку розглядають посторінково.
V.     ПІДСУМОК УРОКУ
—  Що найбільше сподобалося на уроці?
—  З якими словами ознайомилися?
—  Яку казку прочитали?