укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Листопад » 14 » Физ.культура 3 кл. Програма для учнів, які належать до спец.мед.групи
18:25
Физ.культура 3 кл. Програма для учнів, які належать до спец.мед.групи

Физ.культура 3 кл. Програма для учнів, які належать до спец.мед.групи

1. Теоретичні знання
1.  Причини виникання захворювань у людей (опорно-рухового апарату, серцево-судинної і дихальної систем). Физ.культура 3 кл. Програма для учнів

конспекты уроков
2.  Значення активного відпочинку (фізкультхвилин, розваг та ігор на свіжому повітрі) для зміцнення здоров'я та поліпшення навчання.
3.  Правила і методика загартування.
4.  Правила з техніки безпеки під час занять у спортивному залі, на майданчику, під час лижної підготовки та плавання.
2. Гімнастика
Вимоги до учнів:
1.  Технічно правильно виконувати гімнастичні вправи.
2.  Вміти вірно дихати під час виконання гімнастичних вправ.
3.  Вміти аналізувати і давати оцінку самопочуттю.
Організуючі вправи:
— виконання команд «Ширше крок!», «Частіше крок!», «Рідше крок!». Ходьба в ногу, зміна ноги під час ходьби;
— ходьба по діагоналі, «протиходом», «змійкою».
Загальнорозвивальні вправи:
— Вивчити комплекси вправ із предметами (м'ячами, гімнастичними палицями, обручами, скакалками) на гімнастичній лаві. Рухи тулуба, кінцівок узгоджувати з диханням, а загальне на вантаження — з показниками пульсу.
— Комплекси вправ для формування постави і профілактики плоскостопості (додаток № 4, 9).
Дихальні вправи:
1.  Ритмічне дихання через ніс (30-60 с), частота дихання звичайна.
2.  Те саме з підрахунком кількості вдихів та видихів за сигналом (15-30-60 с).
3.  Ритмічне дихання через одну ніздрю (другу закрити рукою, 30-60 с, поперемінно 3-4 рази).
4.  Черевне дихання. Грудна клітка нерухома, живіт енергійно втягнути. Повторити 4-6-8 разів.
Для перевірки дихальних рухів одну руку накладають на грудину, другу на живіт.
5.  Грудне дихання. Передня стінка живота нерухома, під час вдиху максимально розширюють грудну клітку. Під час видиху її енергійно стискають. Повторити 4-6-8 разів. Дихати через ніс. Для перевірки правильності дихальних рухів долоні накладають на грудну клітку з обох боків.
6.  Повне дихання. Під час вдихання розширяють грудну клітку і випинають живіт. Видих починається з енергійного втискування живота з подальшим стискуванням грудної клітки. Повторити 4-6-8 разів. Дихати через ніс. Для перевірки дихальних рухів одну руку накладають на грудину, іншу на черево.
7.  Вправа довільного зниження ритму дихання і його поглиблення за рекомендацією вчителя. Дихати через ніс (20-30-60 с).
8.  Рівномірне носове дихання в поєднанні з повільною ходьбою. Імітація виконується в положеннях сидячи або лежачи. Видих подовжений ніж вдихання. Вдих і видих виконувати на обумовлену кількість кроків (вправу виконувати 60-120-180 с).
Ходьба: — різновиди ходьби зі зміною довжини і частоти кроків та напрямку руху.
Біг:
— біг зі зміною частоти кроків та напрямку руху: «змійкою», «спіраллю», по діагоналі.
Стрибки:
— зі скакалкою (2-3 рази по 1 хвилині, 2 хвилини, відпочинок);
— стрибок у довжину з місця (на гімнастичний мат);
— стрибки вгору з поворотом на (90 і 180°).
Рівновага:
— ходьба по гімнастичній лаві (низькій колоді) випадами, приставними кроками;
— повороти в напівприсіді;
— зіскок з упору на коліні у стійку боком до колоди;
— зіскок із положення напівприсіду з м'яким приземленням (гімнастична лава).
Лазіння і перелізання:
— на похилій гімнастичній лаві, стоячи в упорі на колінах, лежачи на животі (лава під кутом 20 );
— лазіння довільним способом по горизонтальному канату;
— лазіння по гімнастичній стінці різнойменними та однойменними способами, хват на рівні плечей;
— лазіння під колодою (низькою) з обов'язковою підтримкою, із захопленням її руками і ногами;
— перелізання через коня, колоду (низьку).
Акробатичні вправи:
— перекид уперед і назад;
— стійка на лопатках;
— «сид» із положення лежачи;
—  «напівшпагат».
Виси та упори:
— різновиди висів на гімнастичній стінці (вис стоячи, присівши, прогнувшись стоячи);
— підйом переворотом в упор махом однієї, поштовхом другої ноги, опускання в вис стоячи (низька перекладина);
— підтягування у висі лежачи (висота перекладини 90 см);
— згинання та розгинання рук в упорі лежачи, від гімнастичної лави.
Танцювальні вправи:
— вальсовий крок, виконання вальсової до ріжки;
— елементи ритмічної гімнастики і народних танців.
3. Легка атлетика
Вимоги до учнів:
1.  Вміти показати техніку стрибка в висоту з прямого розбігу (через планку заввишки 30-40 м).
2.  Вміти метати маленький м'яч із місця, стоячи боком до напрямку метання.
3.  Знати техніку дихання під час ходьби та бігу.
Теоретичні відомості:
— відновлення дихання після бігу.
Біг:
— біг по прямій з паралельними постановками ступнів;
—  спеціальні бігові вправи;
— біг із високого старту на ЗО м;
—  «човниковий» біг 4 х 5 м, а в кінці року — 4 x9м;
— біг на дистанції 300, 400 м у чергуванні з ходьбою.
Стрибки:
— стрибки у висоту з прямого розбігу (3-5 кроків) поштовхом однієї ноги з приземленням на дві ноги (висота планки або резинки — 30-40 см);
— стрибок у довжину з місця (приземлення на гімнастичний мат або в стрибкову яму);
— стрибок у довжину з короткого розбігу (5-7 кроків).
Метання:
— метання малого м'яча в вертикальну ціль на висоті 2 м із відстані до 8 м (хлопці) та до 6 м (дівчата);
— метання м'яча стоячи боком до напрямку метання;
— метання м'яча на дальність із місця способом «із-за спини через плече».
4. Елементи спортивних ігор
Вимоги до учнів: 1. Вміти виконувати ведення м'яча.
Вміти виконувати удар середньою частиною підйому по нерухомому м'ячу (футбол).
2. Вміти    виконувати    передачу   двома   руками    від    грудей (баскетбол).
Футбол:
— ведення м'яча внутрішньою частиною підйому по прямій, та зі зміною напрямків;
— зупинка м'яча підошвою та внутрішньою стороною стопи;
— удари середньою частиною підйому по нерухомому м'ячу;
— жонглювання м'ячем;
— гра за спрощеними правилами (до 5-7 хв).
Баскетбол:
— тримання м'яча при кидках, передачах;
— передача м'яча двома руками від грудей;
— різновиди ведення (на місці, кроком і бігом) по прямій і зі зміною напрямків;
— кидки двома руками в кошик із різних положень.
5. Лижна (ковзанярська) підготовка
Вимоги до учнів:
1.  Знати правила з техніки безпеки під час проведення занять на лижах або ковзанах.
2.  Вміти узгоджувати дихання з роботою рук і ніг при переміщенні поперемінним двокроковим ходом.
3.  Знати ознаки обмороження.
Теоретичні відомості:
— правила поведінки на уроках лижної підготовки;
— попередження переохолодження;
— догляд за спортивним інвентарем (лижами, ковзанами);
— тримання палок і лиж.
Практична підготовка:
— пересування на лижах поперемінним двокроковим ходом;
— спуск у середній стійці та підйом «драбинкою» по пологому схилі;
— подолання дистанції до 600 м у повільному темпі;
— стійка на ковзанах;
— ковзання на одній нозі;
— поперемінне відштовхування;
— пересування по прямій та зі зміною напрямку.
6. Плавання
— узгодження рухів руками, ногами і дихання лежачи на лаві;
— розплющування очей та видих у воді;
— поєднання рухів у воді з метою утримання на плаву;
— вивчення техніки одного із видів спортивного плавання (на суші та у воді);
— не допускати переохолодження і контролювати самопочуття учнів.
7. Рухливі та народні ігри, естафети
Вимоги до учнів:
1.  Вміти провести з товаришами три гри, вивчені на уроці.
2.  «Невід», «До своїх прапорців*, «День і ніч», «Третій — зайвий», «Попади м'ячем», «Квач», «Пройди тихо», «Карасі і коропи» (у воді), естафети з м'ячами та без них.
3.  Не допускати психологічно-емоційної перевтоми учнів.
8. Домашні завдання
1.  Виконання симетричних і асиметричних вправ у поєднанні з диханням.
2.  Комплекси вправ ранкової гімнастики (без предметів, із гімнастичною палицею, скакалкою).
3.  Біг на місці до 15 с.
4.  Стрибок у довжину з місця.
5.  Стрибки через скакалку різними способами.
6.  Метання малого м'яча в ціль.
7.  Переміщення поперемінним двокроковим ходом (під наглядом батьків).
8.  Біг у повільному темпі зі зміною напрямку (індивідуальні домашні завдання).
9.  Вправи на увагу. 
Физ.культура 3 кл. Програма для учнів
10. Брати участь у рухливих іграх вивчених на уроках.