Загрузка...
         
Головна » 2013 » Жовтень » 22 » Інформатика 2 клас. Урок 10. Крапка, крапка, кома
16:48
Інформатика 2 клас. Урок 10. Крапка, крапка, кома

Інформатика 2 клас. Урок 10. Крапка, крапка, кома

Цілі:
-  навчальна: продовжити ознайомлення  з  клавіатурою; ознайомити з клавішами Shift і Ctrl; сформувати вміння вводити символи, знаки пунктуації та великі літери; -  розвивальна: удосконалювати навички роботи з клавіатурою; 
-  виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики. Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Гра «Хто більше»
Учні по черзі пригадують правила поведінки в комп'ютерному кабінеті та правила правильної постави під час роботи з клавіатурою, доповнюючи один одного. Учитель ставить запитання учням.
НІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Методичний прийом «Так— ні»
Учитель загадує поняття, пов'язане з темою «Клавіатура». Це можуть бути слова: клавіша, клавіатура, графічний редактор Блокнот, буква та інші на розсуд учителя. Учні намагаються знайти відповідь, ставлячи навідні запитання, відповідати на які слід лише «так» або «ні».
Учитель. Сьогодні ми продовжимо вивчати клавіатуру. Ознайомимося з новими клавішами, дізнаємося, як набирати великі літери і знаки пунктуації. Ці знання розширять наші можливості для роботи з комп'ютером.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Самостійне опрацювання підручника
§10.
Комбінації для введення знаків пунктуації (за ввімкненої української мови)
Розповідь учителя
За допомогою комп'ютера можна набрати і надрукувати текст казки, слова пісні, привітання зі святом. Наприклад, ви бачите перед собою яскраву книжку із загадками. Вона створена за допомогою комп'ютера і містить цікаві тексти. Підручники, за якими ви навчаєтеся у школі, також містять текстову інформацію.
Спробуйте і ви побути письменниками. Ви вже маєте невеликий досвід роботи на клавіатурі. Пригадайте роботу з клавіатурним тренажером.
Учитель нагадує учням, що за допомогою клавіатури можна набирати слова і тексти українською, російською та англійською мовами. Саме ці мови зазвичай вивчають у початковій школі. Але дітям можна також повідомити, що на клавіатуру можна встановити і будь-яку іншу мову. Варто пригадати також, що текст можна набирати великими і малими літерами. Щоб набрати велику літеру, натискають і утримують клавішу Shift. Для відокремлення слів натискають «пропуск» (довга клавіша без напису).
Для початку нового абзацу (наступний рядок) натискають Enter. Крапка знаходиться в нижньому рядку, а кома «заховалася» під тією ж клавішею, але набирають її за натиснутої клавіші Shift.
Фронтальне опитування
1.  Які клавіші треба натиснути, щоб надрукувати кому?
2.  Як перемикатися з української на англійську мову?
3. Для чого потрібен текстовий курсор?
4.  Якою рукою зручніше натискати клавішу Shift у комбінації з іншою клавішею?
5. Де розташовані клавіші із зображенням цифр на клавіатурі?
6.  Як вводити велику літеру?
7. Для чого призначена клавіша Забій?
V. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Робота з підручником
§ 10, № 1-2.
Виконання логічних вправ
Вправа 1. Наступна задача потребує обчислень. Порахуйте, скільки всього очок набрали тигреня і зайчик разом, граючи вдарте. Результат запишіть.
Якщо результат більший за 25, то додайте стільки ж і відніміть 17 два рази. Скільки дістали?
Якщо результат менший від 25, то відніміть 8 двічі, додайте 22 тричі. Скільки дістали?
Вправа 2. У ведмедика, зайчика і лисички були три кульки: жовта.
синя, зелена. У зайчика — не жовта і не синя. У лисички — не синя. У кого яка кулька? Запишіть:
У ведмедика —______________, у лисички —_________, у зайчика —__________.
Відповідь. У зайчика — зелена, у лисички — жовта, у ведмедика — синя.
Вправа 3. Вилучіть зайву літеру, запишіть слова, які ви дістали, переставивши літери.
Учитель пояснює, як виконати завдання.
Відповідь. Свиня, дельфін, жук, телефон. Діти записують усі слова, крім слова телефон, тому що воно зайве.
VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Я малюю зайчика для вас — раз! (Колові рухи руками над головою.)
Це у нього голова — два! {Руки покласти на голову.) Це у нього вуха догори — три! {Підняти руки вгору.) Це стирчить у нього хвостик сірий — чотири! (Повертати тулуб вправо, вліво.)
Це очиці весело горять — п'ять! (Руки до очей біноклем.) 1, 2, 3, 4, 5 — нам потрібно спочивать! Тож піднімемо руки вгору Та подивимось на зорі. А тепер руки в боки — Як зайчики — скоки, скоки.
VII. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК Робота з клавіатурним тренажером
На роботу з клавіатурним тренажером можна відвести 5—7 хвилин для розминки перед виконанням практичного завдання, щоб учні пригадали розташування основних клавіш.
Практичне завдання
1.  Відкрийте графічний редактор Блокнот.
2.  Запишіть букви із вправи № 3 великими буквами.
3.  Вилучіть зайві букви в словах.
4.  Переставте букви так, щоб дістати слова, які описують предмети на картинках.
5.  Запишіть ці слова через кому, в кінці поставте крапку.
6.  Вилучіть слово ТЕЛЕФОН.
7.  Закрийте програму Блокнот.
8.  Завершіть роботу комп'ютера.
Релаксація
Вправо для профілактики короткозорості Вихідне положення — сісти на стілець.
Заплющити й розплющити очі. Повторити 3-4 рази. Виконувати в середньому темпі.
VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.  Завдання за підручником: § 9, 10, повторити вивчене за підручником.
2. Додаткове завдання
Вилучіть зайвий малюнок і поясніть свої міркування.