укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 23 » Інформатика 2 клас. Урок 20. Виконавці алгоритмів
14:41
Інформатика 2 клас. Урок 20. Виконавці алгоритмів

Інформатика 2 клас. Урок 20. Виконавці алгоритмів

Цілі:
-  навчальна: сформувати поняття виконавець алгоритма; формувати
вміння складати алгоритми; 
-  розвивальна: розвивати алгоритмічне мислення; 
-  виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики. Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Виправте помилку в алгоритмі.
1.  Візьми котушку ниток.
2.  Відріж нитку потрібної довжини.
3.  Приклади ґудзик.
4.  Затягни нитку в голку.
5.  Відріж нитку.
6.  Візьми одяг.
7.  Візьми голку.
8.  Приший ґудзик.
9.  Зроби вузол.
10. Зав'яжи вузол на кінці нитки.
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учні разом з учителем пригадують, що таке алгоритм.
Запитання до учнів
1.  Що буде, якщо змінити порядок дій у ланцюжку?
2.  Чи замислюється людина над порядком дій, коли чистить зуби?
3.  Чи складає вона алгоритм дій для того, щоб поснідати?
4.  У яких випадках варто складати алгоритми?
Запитання до учнів
— Хто або що виконує алгоритм?
Діти самостійно наводять приклади.
Очікувані відповіді: людина, тваринка в цирку. Дітям можна підказати, що пристрої також можуть бути виконавцями, якщо для них скласти алгоритм. Діти мають знати, що сучасні побутові пристрої також працюють за програмою.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя
— Розглянемо приклад алгоритму — розпорядок дня школяра. Хто виконавець цього алгоритму?
Щоб скласти алгоритм, потрібно записати дії у певній послідовності.
Запитання до учнів
— Хто є виконавцем цього алгоритму? Спробуйте вдома перевірити, чи правильно ви склали алгоритм: полийте квіти за своїм
алгоритмом.
Інформація для запам'ятовування
Виконавець алгоритму — це людина, тварина або пристрій, який виконує алгоритм. Для того щоб виконавець міг розв'язати задачу за заданим алгоритмом, він повинен уміти виконувати кожну з дій, що вказується командами алгоритму.
Виконавцями алгоритмів можуть бути людина, тварини, автомати, тобто ті, хто розуміє та може виконати вказівки алгоритму.
Система команд виконавця — сукупність команд, які можуть бути виконані виконавцем; кожна команда алгоритму належить до системи команд виконавця.
Робота автоматичних пристроїв ґрунтується на положенні, що найпростіші операції, на які розпадається процес розв'язання задачі, може виконати машина, яка спеціально створена для виконання окремих команд алгоритму і виконує їх у послідовності, вказаній в алгоритмі.
Комп'ютер також є виконавцем алгоритму, оскільки працює за певним алгоритмом (програмою).
Самостійне опрацювання підручника
§20.
V. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Робота з підручником
§ 20, № 1-2.
— Чи вдалося вам виконати завдання? Чи змінився б алгоритм, якщо в ньому поміняти порядок дій?
Для учнів із високим рівнем навчальних досягнень учитель може запропонувати додаткові вправи на перетворення слів, наприклад: мир — мис — лис — ліс — лік — пік, рід — рік — рик — рис. Набір подібних вправ розміщено в додатку.
2.  Кого з перелічених казкових героїв можна вважати виконавцями алгоритму?
- Героїв казки * Рукавичка »;
-  золоту рибку з казки про золоту рибку;
- діда з казки про золоту рибку;
-  бабу з казки про золоту рибку.
Діти наводять приклади героїв казок, які є виконавцями певних алгоритмів.
3.  Що з переліченого можна вважати алгоритмом? 
-  Опис комп'ютерної гри;
-  правила гри «Зіпсований телефон*;
-  правила написання слів з часткою « не »;
-  перелік деталей конструктора;
- інструкцію зі складання літака з елементів конструктора;
- правила переходу вулиці.
Розв'язуючи логічні задачі, ми також виконуємо певний алгоритм.
Виконання логічних вправ
На столі стояли три мотрійки. У кожній з них вміщується три маленьких. Скільки всього мотрійок було?
Відповідь. 12.
VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Стрибу-стрибу! Скоки-скоки! Прилетіли дві сороки. Прискакали жабенята. Стали у танку кружляти. Прибігла лисонька — Заграла на скрипочці. Скре-ке-ке, ква-ква-ква! Щоб спочила голова.
VII. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК Практичне завдання
Робота з комп'ютерною програмою, що передбачає створення алгоритму. Наприклад, «Навантажувач», програма «Шукачі скарбів».
Релаксація
Гімнастика для очей
Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4-5 разів.
VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: § 20, № 3.2. Додаткове завдання
На дошці різними кольорами написані слова. У синього і білого слова однакова перша літера, у білого і червоного — третя. Розфарбуйте клітинки зі словами у потрібний колір.