загрузка...
         
Головна » 2013 » Жовтень » 23 » Інформатика 2 клас. Урок 24. Комп'ютерний малюнок - перші кроки
14:59
Інформатика 2 клас. Урок 24. Комп'ютерний малюнок - перші кроки

Інформатика 2 клас. Урок 24. Комп'ютерний малюнок - перші кроки

Цілі:
- навчальна: формувати поняття графічного редактора; ознайомити з інтерфейсом графічного редактора; формувати вміння працювати з елементами інтерфейсу програми;
- розвивальна: удосконалювати навички самостійної роботи на комп'ютері; формувати вміння міркувати;
-  виховна: виховувати відповідальність, самостійність. Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Учням пропонуємо новий порядок проведення уроків. Оскільки вивчення матеріалу стосується практичних навичок роботи з графічним редактором, від початку уроку учні розв'язують задачі логічного спрямування, потім учитель пояснює матеріал, пов'язаний з практичним завданням. Практична робота дозволяє закріпити вивчений матеріал.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Логічна розминка
1.   Гра «Фантазери»
Що б сталося, якби: 
-  на кухні з крана полився яблучний сік; 
-  із хмари замість дощу почали падати вареники; 
-  зникли б школи; 
-  урок інформатики проводила Червона Шапочка?
Діти залюбки пропонують різні варіанти поданих «казкових» ситуацій.
2.   Гра «Знайди зайве»
Знайдіть зайве слово, підкресліть його. Поясніть свої міркування.
- Ромашка, конвалія, бузок, волошка; 
-  змія, павук, ящірка, дуб, равлик; 
-   м'яч, ковзани, гойдалка, ключка, лижі; 
-  диван, ліжко, шафа, парта, зошит.
3.  Вправа «Доміно»
Вправу можна організувати за принципом «доміно». Для цього вибирають учня або учнів, які добре читають, заздалегідь виготовляють картки.
Сполучіть початок і кінець прислів'я.
— Молодці» діти, ви добре мислите, багато знаєте. Сьогодні ми почнемо вивчати нову тему.
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Комп'юшка поведе нас у чарівний світ малювання, але не простого, а комп'ютерного. Сучасні мультфільми, кіно, комп'ютерні ігри, малюнки до книжок створюються за допомогою комп'ютерів. Для цього є спеціальні програми, які називають графічними редакторами.
Ми будемо поступово з ними ознайомлюватися. Пригадайте, будь ласка, відомі вам комп'ютерні програми, які пов'язані з малюванням, розфарбовуванням. Очікувані відповіді: «Малювання. 1 клас», «Вчимося малювати».
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Розповідь учителя
Інформація для запам'ятовування
Графічний редактор Paint— це програма, яку використовують для створення та редагування рисунків.
Щоб завантажити програму, потрібно знайти на Робочому столі відповідний значок і двічі клацнути на ньому. На екрані з'явиться поле для створення рисунка, інструменти для роботи та палітра кольорів. (Учитель надає початкові відомості про основні можливості графічного редактора.)
— На полі ви будете створювати свої «шедеври», використовуючи різні інструменти для рисування, які нагадують звичайні. Окрім інструментів є готові геометричні фігури, такі як овал, прямокутник, лінія. Інструменти і фігури розташовані на панелі інструментів. Щоб малюнок був яскравим і милував око, ви можете вибрати
колір з набору кольорів. Для вибору потрібного інструмента, фігури або кольору використовуйте ліву кнопку миші.
(Під час пояснення нового матеріалу можна скористатися кольоровою вкладкою в журналі «Інформатика» № 3 (39). — 2012. Видавничої групи «Основа».)
Запитання до учнів
1.  Чи доводилось вам раніше працювати з графічним редактором?
2.  Що означає слово «paint» у перекладі з англійської?
3.  Що таке палітра? Чи чули ви таке слово на уроках малювання?
Самостійне опрацювання підручника
§24.
V. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Робота з підручником
§24, №1,3-4.
Додаткове завдання
1. Сполучіть точки від 1-ої до 20-ої.
2. Намалюйте фігуру по лініях клітинок за командами, починаючи з кружечка.
Команди: 1 клітинка навкіс праворуч-угору, 2 — вгору, 1 — ліворуч, 1 — навкіс ліворуч-угору, 1 — навкіс праворуч-угору, 1 — праворуч, 1 — угору, 1 — навкіс праворуч-угору, 1 — вниз, 1 — навкіс ліворуч-униз, 1 — праворуч, 1 — вгору, 1 — навкіс праворуч-угору, 1 — вниз, 1 — навкіс ліворуч-униз, 2 — вниз, 4 — праворуч, 1 — вгору, 1 — ліворуч, 3 — вниз, 1 — навкіс ліворуч-униз, 1 — ліворуч, 1 — навкіс праворуч-угору, 2 — ліворуч, 1 — навкіс ліворуч-униз, 1 — ліворуч. Яка тваринка намальована?
VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Всі піднесли руки — раз! 
На носках стоїть весь клас. 
Два — присіли, руки вниз, 
На сусіда подивись. 
Раз! — і вгору, два! — і вниз 
На сусіда не дивись. 
Будемо дружно ми вставати, 
Щоб ногам роботу дати.
VII. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК
Дотримуйтесь техніки безпеки.
Практичне завдання
1. Відкрийте програму Paint.
Спосіб і
Робочий стіл —» Ярлик програми Paint двічі клацнути лівою кнопкою миші.
Спосіб 2
Пуск -> Всі програми -> Стандартні —> Paint. 2. Розгляньте уважно інтерфейс програми Paint. Визначте, де знаходиться аркуш, на якому ви будете створювати рисунки, панель інструментів, рядок меню і палітра. А тепер навчимося зберігати рисунок (див. § 24 підручника).
1.  Наведіть вказівник миші на пункт Файл у рядку меню і натисніть один раз ліву кнопку миші.
2.  Вказівником виберіть пункт Зберегти і натисніть один раз кнопку миші.
3.  У вікні, яке відкрилося ліворуч, виберіть значок Робочий стіл і натисніть вказівником один раз лівою кнопкою миші.
4.  Відкриється вікно, у нижній частині якого буде поле, де можна вказати ім'я, яким ви бажаєте назвати файл: Ім'я файла.
5.  Встановіть текстовий курсор у відповідне поле і за допомогою клавіатури запишіть ім'я файла (рисунка).
6.  Натисніть клавішу Enter чи наведіть вказівник на кнопку Зберегти і натисніть одну ліву кнопку миші.
7.  Закрийте програму Paint.
8.  Перевірте, чи закриті всі інші програми.
9.  Правильно вимкніть комп'ютер.
Релаксація
Гімнастика для очей
У середньому темпі виконати 3-4 колові рухи очима в правий бік, стільки ж — у лівий. Розслабивши очні м'язи, подивитися вдалечінь — на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.
VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: § 24, № 2.
2. Додаткове завдання
Намалюйте 4 кружечка. Перетворіть перший круг на смайлик, який посміхається, другий — на смайлик, який уважно слухає, третій — дуже здивований, а четвертий — уміє ходити.