укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Вересень » 6 » Лабораторно-практична робота 5
17:22
Лабораторно-практична робота 5

Лабораторно-практична робота 5

Обладнання та матеріали:
• металева масштабна лінійка, рисувалка, слюсарний кутник, слюсарний циркуль, заготовка із жерсті.
Послідовність виконання роботи
1.   Отримайте від учителя заготовку із жерсті у вигляді прямокутника з розмірами, які дозволять виконати на ній розмітку деталі. Уважно огляньте заготовку, щоб переконатися, чи є на ній нерівності, і в разі потреби виконайте її правлення.
2.   Виконайте розмічання розгортки господарського совка за креслеником (мал. 70, в) на заготовці в такій послідовності:
а)  користуючись слюсарним кутником, провести з одного з кутів заготовки взаємно перпендикулярні базові лінії (мал. 71, позиція 1);
б)  на довшій з базових піній, використовуючи точку їх перетину як початок відліку, відкласти розміри в такій послідовності: 185 мм; 220 мм; 240 мм (мал. 71, позиція 2);
в)  з отриманих точок, користуючись слюсарним кутником, провести перпендикуляри до довшої базової лінії (мал. 71, позиція 3);
г)  на коротшій базовій лінії відкласти розміри в такій послідовності: 15 мм, 165 мм, 180 мм, а на протилежній до неї короткій стороні відкласти відповідно 35 мм, 145 мм, 180 мм, поділки, що відповідають розміру 180 мм, з'єднати між собою (мал. 71, позиція 4);
ґ)  з точок на коротшій стороні прямокутника, що відстоять від країв заготовки на 35 мм, провести, використовуючи кутник, лінії завдовжки 55 мм (до перетину з лінією, що паралельна короткій стороні І відстоїть від неї на 55 мм) (мал. 71, позиція 5);
д)  з отриманих точок перетину провести похилі лінії до засічок на довших сторонах прямокутника на відстані 20 мм від краю заготовки (мал. 71, позиція 6);
є)  за допомогою лінійки знайти центри дуг радіусом 15 мм, відкладаючи ці величини на протилежному боці заготовки (мал. 71, позиція 7);
є)  з отриманих центрів провести дуги радіусом 15 мм, які з'єднають коротку сторону заготовки з довгими сторонами (мал. 71, позиція 8);
ж)  центри проведених дуг з'єднати з точками на протилежній стороні заготовки, що відстоять від її сторін на 35 і 55 мм (мал. 71, позиція 9);
з)  виконати контроль розмічальних операцій, перевіривши отримані лінійні розміри та рівнобічність трапеції (її діагоналі мають бути однаковими), що утворилася в результаті операції розмічання.
Якщо ви отримали заготовку значно більшого розміру, виконуючи розмічання, будьте заощадливими у використанні ії поверхні. Розмічання також треба починати з проведення взаємоперпендикулярних базових л іній, проведених з одного з кутів заготовки. Покажіть учителю розмічену деталь на заготовці.

Інструменти та прийоми розмічання заготовки виробу