Загрузка...
          укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 3 » Літературне читання 2 клас. Урок 36
22:40
Літературне читання 2 клас. Урок 36

Літературне читання 2 клас. Урок 36

Урок № 36. Урок позакласного читання. Твій друг — книга
Мета: ознайомити учнів з історією виникнення паперу і книгодрукування; розвивати читацькі навички; виховувати бережливе ставлення до книги.

ХІД уроку 
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Вчіться, діти. Мудра книжка Скаже вам чогось багато З того, що колись було І посіяно й пожато.
Я. ЩоголІв
— До чого закликає поет?
— Що допомагає в навчанні?
— Яке місце займає книга в житті людини?
— Коли відбулося ваше перше знайомство з книгою?
— Сьогодні ми говоритимемо про книгу.
III.   РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИГ
1.     Розглядання виставки
Перша частина (полиця) виставки: абетки, букварі
— Що спільного в цих книжках?
— Яку назву ви дали б цій частині виставки? (Моя перша книжка)
Друга частина: підручники, словники, довідники, посібники
— Яка спільна назва до цієї групи? (Навчальна книга) Третя частина: казки
— Що спільного в цих книжках?
— Чи подобається вам читати?
— Які книжки ви любите читати?
— Які книжки є у вас удома?
—  Книг на світі є дуже багато. Вони різняться між собою змістом, розміром, оформленням. Книга розмовляє з людьми різного віку, різних професій. Вона стає другом і порадником кожної людини на все життя.
Як саме книга прийшла до людини? Про це повідомлять учні, які підготувалися заздалегідь.
2.     Повідомлення учнів
1-й учень. V сиву давнину на нашій планеті Земля не було книжок у такому вигляді, як вони тепер. Сторінками стародавніх книг були стіни печер, дерева, каміння.
2-й учень. Згодом люди навчилися писати І малювати гострою палицею на глиняних дощечках. Писали книги па бамбукових пластинах, а потім нанизували на шкури. Такі книги були важкими і незручними.
3-й учень. Потім почали виготовляти легші книги з телячої шкіри. Вони були дуже дорогими, адже для написання однієї книги потрібна була ціла череда телят. Перша така книга була написана в місті Пергамі. Такий матеріал для книг називали пергаментом.
4-й учень. Справжній папір люди почали виготовляти приблизно 2000 років тому. Книги були рукописними, їх переписували вручну.
5-й учень. На берегах Нілу в Єгипті є безліч заростей болотяної рослини -папірусу. Його у давнину використовували на будівництві. З часом люди по-мітили, що висихаючи на сонці, волокниста серцевини папірусу перетворювалася на сухі, вузенькі смужки, що вбирали фарбу.
6-й учень. У XIII ст. в Європі навчилися виготовляти папір. У середині XV ст. у Німеччині з'явився перший друкарський верстат.
7-й учень. В Україні першодрукарем був Іван Федоров. За своє життя він видрукував декілька книг (зокрема перший слов'янський «Буквар»).
—  Книги виготовляють у друкарнях. Після цього вони деякий час перебувають у магазині. Багато книг постійно «живуть» у бібліотеці.
Бібліотека — слово грецького походження, що в перекладі означає «книгосховище». Перше ознайомлення з книгою починається з обкладинки. Вона розповість про тс, хто написав книгу, коли й де її видали. Звертайте увагу на прізвище автора. Кожна книга має назву, з якої часто можна дізнатися, про що йдеться в ній.
3.    Робота в групах. Практичне орієнтування в книжці
Кожна група отримує книгу, дізнається із першої сторінки: її назву; хто автор; прізвище художника; де і коли її видано.
Фізкультхвилинка
Хмарка СОНЄЧКО закрила. 
Слізки дрібнії зропила. 
Ми ті слізки позбираєм. 
У травиці пошукаєм. 
Пострибаєм, як зайчата. 
Політаєм, як пташата. 
Потанцюємо ще трішки. 
Розімнемо руки, ніжки. 
Всі веселі, от чудової 
За роботу сіли знову!
IV.   ЧИТАННЯ Й ОБГОВОРЕННЯ ОПОВІДАННЯ ОСТАПА ВИШНІ «ЛЮБІТЬ КНИГУ»
1.    Самостійне читання оповідання учнями мовчки
— Як ставився Василько до книги?
— Як він читав книжку?
— Який сон йому наснився?
— Чи добре було Василькові вві сні?
— Якої думки він дійшов після цього?
— Які слова висловлюють головну думку оповідання?
2.    Робота над прислів'ями
Книга вчить,...                                   звання — з книг.
Глибина у морі, ...                             як на світі жить.
Золото добувають  Із землі, а...        мудрість — у книзі.
— Поясніть зміст кожного прислів'я.
V.    ПІДСУМОК УРОКУ
— Як слід ставитися до книжок?
— Що ви порадите своїм молодшим сестричці, братикові?
VI.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
—  Наступний урок позакласного читання ми проведемо за темою «Людина починається з добра» (за творами В. О. Сухом.чинського). Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.