Загрузка...
          укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 3 » Літературне читання 2 клас. Урок 38
22:45
Літературне читання 2 клас. Урок 38

Літературне читання 2 клас. Урок 38

Урок № 38. Незвичайна яблуня. Андрій М'ястківський. Казка про яблуню
Мета: удосконалювати навички усвідомленого, виразного читання художніх творів; формувати вміння знаходити за допомогою вибіркового читання уривки тексту, що характеризують дійових осіб; виховувати працелюбність, бажання допомагати природі.

Хід уроку 
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1.     Робота над чистомовкою
Ік-ік-ік — на порозі Новий рік.
Ра-рп-ра — рада святу дітвора.
Іс-іс-іс — підем дружно всі ми в ліс.
Ам-ам-ам — понесем гостинці звірятам: білочкам, зайчатам.
2.     Робота над скоромовкою
Мишеня у нірку чорну                                  Всі побачимо двори.
Нритягло трубу підзорну.                             І угледимо здаля —
Ми тепер собі з нори                                    Де той клятий кіт ґуля.
3.     Гра «Розшифруй прислів'я»
Охт рпо юлзем асдб, онав муот єатрпоев. (Хто про землю дбає, вона тому повертає.)
— Прочитайте прислів'я на одному мовленнєвому видиху.
III.    ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Учні стисло переказують оповідання.
IV.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Яка пора року за вікном?
— Хто потребує нашої допомоги?
— Як допоможемо взимку птахам?
—  На вулиці — мороз і сніг, а на столі у нас — свіжі яблука, картопля, капуста.
— Що потрібно робити, щоб усе це потрапило до нашого столу?
— Як турбуватися про рослини, щоб вони віддячили нам щедрим урожаєм, ми дізнаємося сьогодні із казки.
V.     СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ОПРАЦЮВАННЯ "КАЗКИ ПРО ЯБЛУНЮ» АНДРІЯ М'ЯСТКІВСЬКОГО (с. 62)
1.     Читання казки вчителем
— Чи сподобалася вам казка?
— На що вона схожа?
— Як побудовані речення?
2.     Словникова робота
Читання слів «луною» за вчителем: узлісся, зжовтів, прищепив, розвеселилось, засміялися, дозрівали.
«Довідкове бюро»
Узлісся — смуга, край лісу.
Вільце — обрядове дерево українського весілля, що прикрашається квітами, ягодами, колосками.
Корячок — посудина для води.
Щепа — прищеплене фруктове дерево.
Чухрати — тут: обгризати кору.
Осоння — місце, що добре прогрівається сонцем.
Господа —двір, обійстя.
Фізкультхвилинка
3.     Читання тексту учнями «ланцюжком»
— Яку інтонацію читання підказують виділені речення?
4.     Робота над аналізом змісту казки. Вибіркове читання
— Де росла дичка?
— Хто так називав деревце?
— Як ставилося до цього деревце?
— Чи знало воно, ким буде?
— Хто впізнав деревце?
— Чому сміялися лопухи?
— Хто помітив деревце?
— Як про деревце сказав дідусь? Прочитайте.
— Що вирішив зробити дідусь із деревцем?
— Чи здійснив він свій задум?
— Коли дідусь прийшов за деревцем?
— Як він його доглядав? Прочитайте.
— Що виросло з яблуні-дички? Прочитайте.
— Що можна сказати про дідуся?
— Як віддячила йому яблунька?
— Поміркуйте, що у цьому творі казкове, а що могло трапитися насправді?
5.     Гра «Знайди риму»
Рову —...(корову). Вільце —...(деревце). Лисичка — .„(дичка). Давно — ... (воно). Дике — ... (велике). Невеличке — ...(кринички).
6.     Гра «Морські хвилі»
Читання твору то тихіше, то голосніше, за потреби поступово змінюючи силу голосу.
7.     Гра «Земля — небо»
За командою «земля» — діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «небо» — піднімають голови вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову «земля» — учні очима знаходять, де вони завершили читати.
8.     Гра «Слідопити»
Учитель читає початок (або кінцівку) речення, учні мають знайти це речення і прочитати.
VI.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  Прочитайте прислів'я. Яке з них найбільше розкриває зміст казки, яку ми прочитали?
Дерево криве...                     солодко з'їси.
Гірко поробиш — ...               нема плода.
Без труда — ...                      та яблука солодкі.
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Переказувати казку. Намалювати дідуся.