укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 4 » Літературне читання 2 клас. Урок 50
15:20
Літературне читання 2 клас. Урок 50

Літературне читання 2 клас. Урок 50

Урок № 50. Підсумковий урок за розділом «Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко»
Мета: систематизувати знання учнів за розділом, удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати діалогічне та монологічне мовлення; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1.     Вправа «Голосно — тихо» {вправляння у зміні сили голосу і темпу вимовляння)
Учитель підіймає указку вгору — учні промовляють слова скоромовки голосно, з поступовим підсиленням, а коли поволі опускає, то говорять зі зниженням сили голосу.
Ген стрибають ня морозі                                За скоринкою погнались.
Три ворони на дорозі.                                    На все горло розкричались:
— Кар-кар-кар!                                             — Кар-кар-кар!
2.     Робота над чистомовкою
Шу-шу-шу— чистомовки я пишу. Ят-ят-ят — їх пишу для всіх малят. Кн-ки-ки — їх говорять залюбки. Ло-ло-ло — щоб чисте мовлення було. Ла-ла-ла — Алла дівчинка мала. Ли-ли-ли — в гості ми до неї йшли. Ло-ло-ло — в Алли тісто підійшло. Ла-ла-ла — пирогів вона спекла. Л'є-л'е-л'є— чаю Аллочка нал'є. Лі-лі-лі — ось лимони на столі. Лю-лю-лю — дуже кисле не люблю.
III.    ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Робота в групах
Учні об'єднуються в групи, співають вивчені колядки і щедрівки.
IV.   УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.     Знаю...
— Назву розділу... («Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко»)
— У якому вірші описано красу засніженого лісу?
— Хто його автор? (Вадим Скомаровський «Казкові шати»)
— У яких творах ідеться про дбайливе ставлення до тварин?
—  Хто їх автори? {Анатолій Качан «Крихта хліба», Ліна Костенко «Си нички на снігу»)
—  Які з прочитаних творів мають однакову назву? Про що вони? (Сергій Носань «Ялинка» і Олександр Олесь «Ялинка»)
— До чого нас закликають їх автори? (Автори закликають не знищувати ялинок.)
— На які зимові свята колядують і щедрують? (Різдво та Новий рік) Фізкультхвилинка
2.     Розумію, можу пояснити...
— Які почуття передає вислів «Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко»? (Захоплення зимою, любов до цієї прекрасної пори року)
— Чому для когось крихта — це дрібниця, а для пташки — це життя?
— У якому вірші про це сказано? (Анатолій Качан «Крихта хліба»)
—   Які прочитані твори схожі за головною думкою? {Сергій Носань «Ялинка» і Олександр Олесь «Ялинка»; Ліна Костенко «Синички на снігу» і Анатолій Качан «Крихта хліба»)
3.    Умію...
— Розкажіть напам'ять колядку, щедрівку.
—  Утворіть з поданих слів назви прочитаних творів: пісенька, на снігу. Новий рік. синички, зимня, веселий. {«Синички на снігу». «Веселий Новий рік», «Зимня пісенька»)
— Доповніть календарик-безконечник Тамари Коломієць.
Календаряк новорічний Почниас рік із січня. Груднем місяцем кінчає. Знову Новий рік стрічав. Так по колу він іде — За собою нас веде.
— З'єднайте твір та його автора.
Падав сніг,                              
Надія Кир'ян
Падав сніг — Для усіх, Усіх усіх...
Ми повибігаємо,                     
Оксана Сенатович
Снігу накачаємо Купу за садком.
Зимове слово лід,                    
Леонід Глібов
І ковзанка, і шуба, Зимове слово піч. Пальто, мороз і груба.
4.    Гра «Диктор телебачення»
—  Прочитайте твір, що найбільше сподобався, періодично відриваючи погляд від тексту. Поясніть, чим саме сподобався цей твір.
5.    Робота в групах
Гра «Дуель»
Учні в групах по черзі ставлять запитання за змістом прочитаних творів.
6.    Гра «З якого твору речення?»
•   І здалеку здається, що то стоїть могутній воїн, закований у бронзу. (О. Ко пиленко «Зима йде»)
•   І навіть не подумає, що для того, аби виросла ось така, як у вас, треба щонайменше десять років чекати. (С. Носань «Ялинка»)
•    Хто   давнє   забуває,   той   теперішнього   не   знає,—   сказав   дідусь. (А. М'ястківський «На щастя, на здоров'я, на Новий рік»)
V.    ПІДСУМОК УРОКУ
— Який розділ закінчили вивчати?
— Що нового дізналися?
— Який висновок для себе зробили?
VI.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Намалювати малюнок до твору, що найбільше сподобався.