укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 30 » Літературне читання 2 клас. Урок 7
15:15
Літературне читання 2 клас. Урок 7

Літературне читання 2 клас. Урок 7

Урок 7. КОЛИ ЩОСЬ РОБИШ, ДУМАЙ ПРО НАСЛІДКИ. НАДІЯ КУЛИК. РОМАСЕВЕ ЯБЛУКО І ПЕТРИКОВА ГРУША
Мета: учити учнів правильно і свідомо читати тексти; розвивати мовленнєву спостережливість; удосконалювати читацькі навички; ознайомити учнів із поняттям «абзац»; виховувати в дітей кращі людські якості {порядність, чесність).

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     ВПРАВИ НА ВДОСКОНАЛЕННЯ ЧИТАЦЬКИХ НАВИЧОК
1.     Розпитування за складовою таблицею
2.     Вправа на розвиток уважності
Гро «Знайди пеньок»
У таблиці записано однакові слова, а поміж них таке, що відрізняється тільки однією літерою. Слова показують дітям упродовж кількох секунд. За цей час вони мають знайти і назвати це слово, тобто «пеньок».
рік               мишка              носити
рік               миска               носити
ріг               мишка              носити
рік               мишка              косити
3.     Гра «Пройди лабіринт— прочитай слово»
III.    ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми ознайомимося з оповіданням Надії Кулик «Ромасеве яблуко і Петрикова груша» (є. 13—14).
IV.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Ознайомлення учнів із поняттям «абзац» (с. 73)
2.     Опрацювання оповідання Надії Кулик «Ромасеве яблуко і Петрикова груша» (с. 73-74)
1)     Гра «Передбачення».
— Послухайте перший абзац оповідання і пофантазуйте» що буде далі. Гра «Мікрофон»
Учні по черзі висловлюють власні думки щодо розвитку подальших подій в оповіданні.
2)     Читання оповідання вчителем (до кінця).
— Назвіть головних героїв оповідання.
3)     Словникова робота.
яблуні                      сусідній                          тихесенько
яблука                     ростуть                          червонобока
груша                      пригощу                         здогадався
грушка                    перелазити                     зачепився
Читання слів «луною» за вчителем.
— З'єднайте у пари слова першого стовпчика, складіть речення. На яблуні ростуть... (яблука), а на груші —...(грушки).
4)     Повторне читання оповідання учнями.
5)     Аналіз будови оповідання.
— Розгляньте, як побудовано текст.
— Скільки в ньому абзаців?
— Який з них найбільший?
— Який абзац складається з одного речення?
6)     Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.
— Де і коли відбувалися події?
— Якими ви уявляєте хлопчиків?
— Хто з хлопчиків вам сподобався, а хто — ні? Чому?
— Що завадило Ромасю відчути задоволення від Петрикової груші?
— Як би ви вчинили на місці Ромася?
— Як ви оцінюєте вчинок Ромася?
Фізкультхвилинка
7)     Гра «Хвости».
Учитель читає початок речення, учні мають швидко знайти все речення і прочитати його повністю. Підійшов Ромась до тину... У Ромасевому садку... Сидить Ромась на лавочці...
8)     Вправа на розвиток швидкості читання.
Гра «Засічка — кидок»
На слово «кидок» учні починають читати текст мовчки для фіксування часу. Коли лунає слово «засічка», то учні зупиняються, помічаючи останнє прочитане слово. Відводять погляд. Відпочивають упродовж 10-15 с. Той самий уривок читають ще двічі.
Після цього учні порівнюють усі результати. Роблять висновок, що багаторазове читання мовчки, як і вголос, збільшує темп читання.
9)     Гра «Хто швидше?».
—  Знайдіть і прочитайте речення, у яких ужито слова, що на картках-блискавках.
гвіздок                      пригощу                        вродили
V.    ПІДСУМОК УРОКУ
— Продовжте речення.
•   Сьогодні на уроці я вчився...
•   Найбільше мені сподобалося...
•   Я запам'ятав, що...
VI.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Читати виразно оповідання, переказувати його. Як могли б скластися стосунки хлопчиків надалі?