укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 8 » Муз.мистецтво 2 клас. Урок 22. Перетворення ритму
17:53
Муз.мистецтво 2 клас. Урок 22. Перетворення ритму

Муз.мистецтво 2 клас. Урок 22. Перетворення ритму

Мета:
•   закріпити з учнями поняття «ритм», «ритмічний рисунок», назви тривалостей; учити відтворювати напрям і рух мелодії за нотним записом, розрізняти шумові й музичні звуки;
•   розвивати в учнів чуття ритму, музичний слух, уміння відчувати емоційно-образний зміст музики й передавати його у виконанні;
•   виховувати потребу у спілкуванні з мистецтвом, пізнавальний інтерес. Музичний матеріал: А. Хачатурян «Гра на бубоні» (з «Дитячого альбому»); українська
народна пісня «Ой минула вже зима»; поспівка «Кап-кап».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації музичних інструментів, музичних творів; портрет А. Хачатуряна; кольорові картки.
Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований.

Хід уроку Муз.мистецтво 2 клас. Перетворення ритму
Учні входять до класу під музичний супровід (Я. Дубравін «Крапельки»).
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання
2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Сьогодні ми повернемося до розмови про музичні інструменти та музичні звуки. До речі, музичні інструменти мають цікаві властивості, про які ми дізнаємося під час уроку.
3. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Учитель. Розгляньте ілюстрації музичних інструментів (ложки, рояль, акордеон, барабан, бандура, скрипка, бубон, сопілка).
♦  Які з них є шумовими?
Спробуймо зіграти на маракасах, ложках чи бубоні (до інструментів запрошують охочих). Тепер прослухайте гру на фортепіано, сопілці (учитель демонструє).
♦  Які відмінності між звуками цих інструментів ви можете назвати?
Робота з поняттями
Звуки шумових інструментів, на відміну від музичних, не мають визначеної висоти звучання. Шумові інструменти грають яскраво, але здебільшого зображують ритмічний рисунок, про який ми говорили на попередньому уроці.
Слухання музики
Учитель. На попередніх уроках ми ознайомилися з музичними творами для дітей.
♦   Хто їх автори?
Сьогодні ми відкриємо світ музики видатного вірменського композитора Арама Хачатуряна. У його творчому спадку також є музика для дітей — "Дитячий альбом".
Прослухайте одну з п'єс з цього альбому та поміркуйте, який інструмент виконував цю п'єсу.
Слухання фортепіанної п'єси А. Хачатуряна «Гра на бубоні».
♦   Звучання якого музичного інструмента передано в музиці?
Дійсно, композитор «зобразив» гру на бубоні, саме так назвав цю п'єсу. Отже, звуки шумового інструмента можна відтворити за допомогою інших музичних інструментів. 
• Під час повторного слухання ви маєте визначити: скільки частин у цій
п'єсі, вони різняться чи однакові.
Повторне слухання фортепіанної п'єси А. Хачатуряна «Гра на бубоні» та складання схеми з кольорових карток.
Справді п'єса складається з трьох частин, до того ж перша й остання — повторюються.
♦   Що доііомогло вам відчути, що п'єса складається з трьох частин і що перша й остання повторюються?
Вокально-хорова робота
Учитель
♦  Пригадайте назву поспівки, що вивчали на попередньому уроці.
♦  Як у поспівці відображено питальну та стверджувальну інтонації?
Виконання поспівки з показом рукою напряму руху мелодії.
Зараз спробуймо виконати поспівку, супроводжуючи виконання грою на дитячих музичних інструментах.
♦   Який інструмент оберете для музичного супроводу?
Повторне виконання поспівки у супроводі обраного дітьми музичного інструмента.
З давніх-давен в Україні першим святом року була зустріч весни, що відбувалося пишно, радісно. Усюди лунали святкові пісні, гаївки. Починали водити хороводи з того дня, коли закує зозуля або з'явиться пташка-веснянка — жайворонок. Ліричні або бадьорі, як сама весна, веснянки й гаївки уславлюють родючу землю і весняну працю, женуть сувору зиму і закликають лагідну весну. Однією з таких пісень є веснянка «Ой минула вже зима», що сьогодні ми розучимо.
Слухання та розучування пісні «Ой минула вже зима».
Пропоную об'єднатися в дві групи. Перша група під час співу виконуватиме музичний пульс плесканням у долоні, а друга — ритмічний рисунок ударами паличок. Будьте уважними та старанними! Виконання пісні з ритмічним супроводом.
4. Підсумок уроку. Муз.мистецтво 2 клас. Перетворення ритму
Бесіда
♦   Чим музичні звуки відрізняються від шумових?
♦  Гру якого інструмента імітує звучання п'єси А. Хачатуряна?
♦   Яку веснянку ми розучили?
Учні виходять із класу під музичний супровід (А. Хачатурян «Гра на бубоні»).