укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 11 » Муз.мистецтво 2 клас. Урок 29. В царині гучно-тихої луни
14:01
Муз.мистецтво 2 клас. Урок 29. В царині гучно-тихої луни

Муз.мистецтво 2 клас. Урок 29. В царині гучно-тихої луни

Мета:
•   ознайомити учнів із поняттями «динамічні відтінки», «динаміка»;
•   розвивати чуття ритму, координацію рухів, уміння розрізняти характер музики;
•   підтримувати в учнів бажання емоційно виражатися у різних видах музичної діяльності. Музичний матеріал: С. Майкапар «Луна в горах»; І. Асєєв «Гра в слова»; Б. Савельев
«Пограємо в луну»; англійська народна пісня «Давайте робити як я».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; портрет С, Майка-пара; картки з динамічними відтінками; кольорові картки; картки зі словами; кошики «Форте» та «Піано».
Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований.

Хід уроку Муз.мистецтво 2 клас. В царині гучно-тихої луни
Учні входять до класу під музичний супровід (А ФШпенко «Соловейко»),
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання
2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель
♦   Мелодія якої пісні нас зустрічала на початку уроку?
Проспіваймо цю пісню, але будьте уважними, стежте за моєю рукою — вона вам підкаже, як слід співати.
Виконання пісні А. Філіпенка «Соловейко».
♦  На що вказували рухи моєї руки під час співу?
У такий спосіб я підказувала, що співати слід то тихіше, то гучніше. Вам відомо, що звуки за своєю природою бувають тихими й гучними. Чарівні кошики відкриють таємниці тихих і гучних звуків.
3. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Учитель
♦   Відгадайте, які звуки ховаються в моїх кошиках (бере кошики, у яких — картки зі словами, що позначають гучні й тихі звуки).
Гра «Звуки в кошику»
Учитель. У наших кошиках переплуталися тихі й гучні звуки. Ви маєте розкласти звуки (картки: «Шепіт», «Грім», «Шелест», «Гомін», «Писк», «Тупотіння», «Гуркіт» та ін.) до відповідних кошиків. 
Учні розкладають картки до кошиків.
Учитель. У наших кошиках переплуталися тихі й гучні звуки. Ви маєте розкласти звуки (картки: «Шепіт», «Грім», «Шелест», «Гомін», «Писк», «Тупотіння», «Гуркіт» та ін.) до відповідних кошиків. Учні розкладають картки до кошиків.
Музика, як і людська мова, наповнена розмаїттям звукових відтінків. Чим більше таких відтінків, тим вона виразніша. Такі звукові відтінки називають динамічними. Динамічні відтінки — це своєрідні фарби, що розфарбовують музику у різні кольори.
f — форте — голосно
ff — фортисимо — дуже голосно
Р — піано — тихо
рр — піанісимо — дуже тихо
Динаміка може і поступово збільшуватися або зменшуватися. Такий поступовий перехід від [ до р і навпаки називають крещендо та димінуендо.
Слухання музики
Гра «Луна»
Учитель. Луна — це відбиття, тільки не предмета, а звуку. Звук відбивається від будь-якої перепони на його шляху. Пограймо і ми з луною!
Учитель промовляє фразу, а учні повторюють останній склад, імітуючи луну.
У лісі живе грайлива луна. (На-на-на!..) З ним говорити потіха одна! (На-на-на!..) Якщо ми гукнемо «А-у!», то почуємо... (У-у-у!..)
♦  А як луна повторює за нами крещендо чи димінуендо?
Красу луни передав С. Майкапар у п'єсі «Луна в горах». За допомогою різної сили звучання автор зобразив інтонацію оклику та його луни.
♦   Прослухайте цю п'єсу та скажіть, що допомогло нам уявити луну.
Слухання п'єси С Майкапара «Луна в горах». Вам сподобалася ця п'єса? Вона дійсно яскрава. Робота в парах
Учитель. Візьміть блакитні та сині картки, під час повторного прослу-ховування розкладіть їх на парті відповідно до сили звучання музики: блакитні — піано, сині — форте.
Повторне слухання п'єси.
♦  На якому інструменті виконували цей твір? (Фортепіано)
♦   Чому цей інструмент має саме таку назву?
Вокально-хорова робота
Учитель. Грати в луну можна і в піснях.
♦   Прослухайте пісню І. Асєєва «Гра в слова» і скажіть, які рядки слід промовляти голосно, а які навпаки — тихо.
Слухання та розучування пісні І. Асєєва «Гра в слова».
Тепер пограємо в луну й розучимо однойменну пісню Бориса Савельева.
♦   Послухайте її та подумайте, чому вона має таку назву.
Розучування пісні Б. Савельева «Пограємо в луну».
4. Підсумок уроку. Муз.мистецтво 2 клас. В царині гучно-тихої луни
♦  Як називають силу звучання музики?
♦   Які вам відомі динамічні відтінки?
♦   Як називають поступові зміни гучності музики?
♦   3 яким твором ознайомилися на уроці?
Учні виходять із класу під музичний супровід (Б. Савельев "Пограємо в лини").