укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 11 » Муз.мистецтво 2 клас. Урок 31. Чарівні барви музики
15:05
Муз.мистецтво 2 клас. Урок 31. Чарівні барви музики

Муз.мистецтво 2 клас. Урок 31. Чарівні барви музики

Мета:
•   ознайомити учнів із поняттям «тембр»; учити відчувати зміну тембрів; пояснити залежність характеру музичних образів від тембру інструмента;
•   розвивати уявлення учнів про широкий світ музичних інструментів та їх можливості; стимулювати розвиток творчих здібностей;
•   виховувати культуру слухання симфонічної музики.
Музичний матеріал: С. Прокоф'єв. Симфонічна казка «Петрик і вовк»; Н. Рубальська
«Різні барви у природи». Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; портрет С. Прокоф'єва; ілюстрації музичних інструментів; малюнки овочів (кольорові й чорно-білі). Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія; набір дзвіночків. Тип уроку: комбінований.

Хід уроку Муз.мистецтво 2 клас. Чарівні барви музики
Учні входять до класу під музичний супровід (М. Катричко «Сійся, сій-ся, дощику»).
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання
2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель (демонструє малюнки овочів: кольорові, чорно-білі). Розгляньте кольорові малюнки, на яких зображено зелений огірок, червоний помідор, жовту моркву... Уявили, які вони смачні? Тепер погляньте на ті самі овочі, але чорно-білі.
♦   Що змінилося? (Колір, забарвлення)
Отже, завдяки кольору картина стає яскравішою, нібито сповнюється барвами життя. А що допомагає композиторові «намалювати» яскравий музичній образ?
3. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Учитель. Якби музику виконували лише на фортепіано або тільки співали, це було б зовсім нецікаво та одноманітно. Люди вигадали різні музичні інструменти, щоб музика набула барв. На попередніх уроках ми насолоджувалися звучанням окремих інструментів, голосів і навіть цілого оркестру. Усі вони є неповторними.
♦   Чи можна сказати, що звук барабана, скрипки, фортепіано та сопілки є однаковим?
♦   Спробуйте схарактеризувати їх голоси, обравши відповідні характеристики:
Отже, кожен інструмент має власний колір, що неможливо сплутати.
Робота з поняттями
Особливе забарвлення звучання, властиве певному інструменту чи голосу, називають тембром (з французької — «мітка», «ознака»). Кожен музичний інструмент має власний неповторний тембр.
Учитель. Навіть однакові інструменти, що різняться лише розмірами, можуть мати різне звучання.
Гра «Упізнай дзвіночок»
Учитель. Перед вами — набір дзвіночків, що різняться розміром. Прослухаймо уважно дзвін кожного з них! Слухання дзвону дзвіночків.
•   Чи помітили ви, що чим більший дзвіночок, тим нижчим і грубішим є його дзвін?
Ми вже говорили про мистецтво дзвонів і слухали справжню дзвонову музику. Зараз я відвернуся й дзвенітиму різними дзвіночками, а ви маєте показати саме той дзвіночок, звук якого лунав. Відбувається гра.
Отже, навіть прості дзвіночки можуть мати власні голоси.
Слухання музики
Учитель. Нас запросили на гостину дуже привітні люди: Петрик та його Дідусь. З ними сталася цікава пригода. (Учитель переказує зміст казки «Петрик і вовк».)
Сергій Прокофьев написав на цей сюжет симфонічну казку для дітей «Петрик і вовк». Вона зрозуміла слухачам у всьому світі, адже написана мовою музики. Казку «розповідають» інструменти симфонічного оркестру (коментар учителя з демонстрацією водночас персонажа та інструмента, що його змальовує).
•   Петрик — струнні інструменти (скрипки, альт, віолончель);
•   Пташка — флейта;
•   Качка — гобой;
•   Кицька — кларнет;
•   Дідусь — фагот;
•   Вовк — три валторни;
•   Мисливці — великий барабан і литаври.
Слухання симфонічної казки С. Прокофьева «Петрик і вовк».
•  Чому композитор не обрав для розповіді один інструмент, а розподілив ролі між багатьма музичними інструментами?
Саме завдяки яскравим можливостям симфонічного оркестру ця казка заграла яскравими барвами. Отже, у музиці також є свої кольори, що дуже важливі для розкриття змісту музичних творів.
Вокально-хорова робота
Учитель. Сьогодні ми вже згадували різнобарвся нашої природи. Саме про красу навколишнього світу йдеться у пісні Н. Рубальської «Різні барви у природи».
♦  Прослухайте цю пісню та поміркуйте, чим саме природа зачаровує нас.
Слухання та розучування пісні Н. Рубальської «Різні барви у природи».
4. Підсумок уроку. Муз.мистецтво 2 клас. Чарівні барви музики
Бесіда
♦  Про яку властивість музичної мови ми дізналися?
♦  У якому творі композитор використав можливості тембрового різноманіття?
♦  Тембри яких інструментів використав С. Прокофьев у симфонічній казці «Петрик і вовк»?
Учні виходять із класу під музичний супровід (мелодія заключної ходи із симфонічної казки С. Прокоф'єва «Петрик і вовк»).