укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 4 » Муз.мистецтво 2 клас. Урок 5. Хто виконує музику
15:17
Муз.мистецтво 2 клас. Урок 5. Хто виконує музику

Муз.мистецтво 2 клас. Урок 5. Хто виконує музику

Мета:
♦   надати уявлення про особливості танців; ознайомити учнів із поняттями «дует», «тріо», «квартет», «ансамбль», «соліст»; учити висловлювати враження від музичних творів, передавати у виконанні настрій і характер музики;
♦   розвивати в учнів чуття ритму, метра;
♦   виховувати любов до природи, інтерес до музичної культури.
Музичний матеріал: М. Сільванський. Полька «Комарики»; французька народна пісня «Пастух»; аудіозапис троїстих музик.
Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; зображення музичних інструментів (бубон, скрипка, цимбали).
Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований.

Хід уроку Муз.мистецтво 2 клас. Хто виконує музику
Учні входять до класу під музичний супровід (М. Сільванський. Полька «Комарики»).
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання
2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Бесіда
♦   Хто пише музику?
♦   Як називається музика, що створив композитор?
♦   Хто створив музику, яку ми називаємо народною?
♦  Як називають музикантів, які виконують музику?
3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Коли до композитора приходить натхнення, він створює музику й записує її на нотному стані. Проте слухачі ще не можуть її прослухати. Хто потрібен для того, щоб почути творіння композитора? Звісно,— виконавці. Саме про людей, які виконують музичні твори, ітиметься сьогодні на уроці.
4. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Слухання музики
Учитель. Упевнена, що ви любите танцювати. У творчості більшості композиторів чільне місце посідає танцювальна музика.
♦   Які танці ви можете пригадати?
До найулюбленіших танців належить полька — чеський народний танець, веселий, рухливий, що вирізняється легким характером. Його зазвичай виконують у парах, рухаючись підскоками. Цей танець залюбки виконують і дорослі, й діти, і навіть — хто би ви думали? — комарики! Можливо, саме так фантазував український композитор М. Сільванський, створюючи свою польку, що мас таку саму назву — « Комарики ».
♦   Прослухайте польку та скажіть, яким є настрій цієї музики.
Слухання польки «Комарики» М. Сільванського.
Гра «Упіймай у долоньку»
Учитель називає слова, що характеризують прослухану музику (сувора, грайлива, сумна, весела, важка, легка), а учні мають «спіймати» у долоньку правильну відповідь.
♦   На вашу думку, скільки музикантів виконувало цю музику?
Робота з поняттями
Музику можна виконувати різним складом музикантів. Одного виконавця називають солістом; групу виконавців, які виступають разом, називають ансамблем. Найпоширенішими є ансамблі, у складі яких 2, 3 або 4 виконавці: це, відповідно,— дует, тріо та квартет.
Повторне прослуховуваиня польки з ритмічним супроводом на дитячих музичних інструментах за участю одного, двох, трьох і чотирьох учнів.
Учитель. Під час народних свят музиканти звеселяли людей яскравими, запальними танцями. Такий ансамбль музикантів назвали «троїсті музики».
На площах міст великих, У мальовничих селах На святах різноликих. На ярмарках веселих Із сопілками Таланти, не базіки. Народ свій звеселяли Троїстії музики.
Вони грали на народних музичних інструментах — бубоні, скрипці, цимбалах (демонструє малюнки із зображенням музичних інструментів).
♦  Прослухайте музику у виконанні троїстих музик та приєднайтеся до них, граючи на уявних музичних інструментах.
Слухання аудіозапису троїстих музик з імітацією гри на скрипці, бубоні.
♦  Чому троїсті музики не могли грати на роялі?
Вокально-хорова робота
Учитель. Ми з вами також можемо бути виконавцями.
♦   Як називають великий колектив музикантів, які грають на різних музичних інструментах?
♦   Як називають великий колектив музикантів-співаків?
♦   Як називають музиканта, який керує виконавцями?
Розспівування
♦  Пригадайте пісні, у яких ідеться про музику та музикантів.
♦   Що потрібно для того, щоб стати вправним виконавцем?
Розучування та виконання французької народної пісні «Пастух», виконання її із солістом.
5. Підсумок уроку. Муз.мистецтво 2 клас. Хто виконує музику
 Гра «Хто швидше?»
Учні мають якнайшвидше дати відповідь на запитання.
♦  Хто такий виконавець?
♦  Як можна виконувати музику?
♦   Що таке ансамбль?
♦  Скільки музикантів у тріо? квартеті?
♦  Що таке дует?
♦  Хто такий диригент?
Учні виходять із класу під музичний супровід (М. Сільеанський. Полька «Комарики»).