укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Березень » 7 » Образ. мистецтво 5 кл Урок 22. Що таке скульптура. Види скульптури
10:37
Образ. мистецтво 5 кл Урок 22. Що таке скульптура. Види скульптури

Образ. мистецтво 5 кл Урок 22. Що таке скульптура. Види скульптури

Мета:
•   навчальна: актуалізувати знання учнів щодо такого виду мистецтва, як скульптура, навчити розрізняти її види; ознайомити з творами скульпторів; навчити створювати власні скульптурні твори;
•   розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися спогляданням скульптурних творів, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати творчу ініціативу;
•   виховна: виховувати зацікавленість скульптурними творами. Оснащення
•   Матеріали та інструменти: пластилін (глина), стеки, дощечки для ліплення, серветки для витирання рук, клейонки.
•   Зоровий ряд: фотозображення скульптур (І. Пінзель «Святий Юрій», «Святі Леон та Атанас»та ін.), фотозображення рельєфів.
Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку Образ. мистецтво 5 кл Cкульптура
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
•   Які види образотворчого мистецтва вам відомі?
•   До якого виду мистецтва належать пам'ятники на вулицях та площах?
3. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
4. ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Учитель. Назва цього виду мистецтва виникла від латинського слова sculpo — вирізаю; часто скульптуру називають також пластикою (грецьк. plaste — ліплю). Ці дві назви одного виду мистецтва свідчать про існування різних технік створення скульптурних образів. Скульптура — це тривимірне зображення, що має реальні форми, які розміщені у реальному просторі. (Запис до словничків.) Видатним українським скульптором XVIII століття був галичанин Іван Георг Пінзель. Проаналізуймо його роботи (демонстрування наочності; учитель розповідає про І. Г. Пінзеля та характеризує його твори). Розрізняють два основних види скульптури — круглу та рельєф. Кругла скульптура вільно розміщується у просторі, а рельєф розташовується на пло щині, яка й слугує їй фоном.
До творів круглої скульптури належать статуї (фігури на повний зріст), скульптурні   групи  (декілька фігур,   що  створюють єдину  композицію), статуетки (фігури, що значно менші ніж оригінал за розміром), торси (зображення тулуба людини), погруддя (погрудне зображення людини) та ін.
Рельєф також може бути досить різноманітним. За своїм призначенням і положенням (на стіні чи стелі) рельєф буває фризовим (якщо розміщується у вигляді смуги — фризу), у вигляді плафону або фронтальної композиції. Ще рельєф розрізняють за висотою та глибиною зображення. Низький рельєф має назву барельєф, високий — горельєф.
Монументальна скульптура дуже велика за розмірами та втілює значні ідеї. Вона завжди закріплена на одному місці. Приклади цієї скульптури: пам'ятники видатним діячам, героям, меморіальна скульптура. Пам'ятники — найпоширеніший вид монументальної скульптури, скульптурне зображення однієї людини або групи людей. Пам'ятники створюють із міцних матеріалів: бронзи, граніту, мармуру, бетону, сталі.
Скульптуру, яку використовують для прикрашання, називають декоративно-монументальною. Вона містить усі види оздоблення архітектурних споруд і комплексів (атланти, каріатиди, фризи; фронтонна, фонтанна, садово-паркова скульптура). Декоративно-монументальна скульптура не тільки прикрашає, а й розвиває та поглиблює задум зодчого.
Інший вид скульптури використовують для виставок та прикрашання інтер'єрів. Порівняно з попередніми видами, ця скульптура не занадто велика, її розглядають з невеликої відстані. Виконують таку скульптуру на спеціальному станку (це дерев'яний триніг із підставкою, яка обертається; під час роботи скульптор обертає її для того, щоб обробити всі частини майбутнього твору), звідси її назва — станкова скульптура. Найвідоміші види станкової скульптури — статуя, портрет, анімалістка (зображення тварин).
Інтер'єри кімнат також прикрашають маленькими скульптурками, що належать до дрібної пластики. Матеріали для цього виду скульптури — кістка, фарфор, фаянс, срібло, цінні породи каменю, скло, усі види кераміки.
Фізкультхвилинка
5. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Варіант № 7. Створення скульптури за допомогою матеріалів та інструментів скульптора; аналізування власного скульптурного твору Варіант №2. Створення проекту скульптури для прикрашання шкільного подвір'я
6. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
♦   Яку скульптуру називають парковою? меморіальною? дрібною пластикою?
♦   Що головніше для скульптора: колір чи форма?
♦   Які скульптури прикрашають сади та парки нашого міста (селища)?
♦   Чи є у вас удома скульптури, що належать до дрібної пластики? Які саме?
7. Підбиття уроку. Образ. мистецтво 5 кл Cкульптура
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: роздивитися фо-тозображення скульптур, звернути увагу на те, як у скульптурі зображено хутро тварин, людську шкіру; принести борошно, сіль, воду, крохмаль, олію, стеки, манікюрні ножиці, гребінці, стеки, тертки, прилади для давлення часнику, ґудзики, різне за фактурою листя рослин.
3. Проголошення уроку завершеним.