10:39 Образ. мистецтво 5 кл Урок 23. Засоби художньої виразності у скульптурі | |
Образ. мистецтво 5 кл Урок 23. Засоби художньої виразності у скульптуріМета: • навчальна: ознайомити учнів із засобами виразності у скульптурі (об'ємом і фактурою); навчити створювати образ, використовуючи засоби художньої виразності скульптури; • розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися скульптурними творами, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; • виховна: виховувати зацікавленість творами образотворчого мистецтва взагалі та скульптури зокрема. Оснащення • Матеріали та інструменти: солоне тісто (борошно, сіль, вода, крохмаль, олія), стеки, манікюрні ножиці, гребінці, тертки, прилади для давлення часнику, ґудзики, різне за фактурою листя рослин. • Зоровий ряд: фотозображення різноманітних скульптур. Тип уроку: комбінований урок. Хід уроку Образ. мистецтво 5 кл Засоби художньої виразності у скульптурі 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку 2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ • Який вид мистецтва ми називаємо скульптурою? • Які види скульптури ми розглядали на попередньому уроці? Які з них вам сподобалися найбільше? • Чи розглядали ви вдома скульптурні зображення? Чи звертали увагу на те, як скульптори зображують хутро тварин? людську шкіру? 3. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ 4. ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ Учитель. Вам уже відомі засоби художньої виразності графіки та живопису. Ми називаємо образотворчою мовою графіки лінію, пляму, штрих, крапку. Іншими є основні засоби художньої виразності в живописі. Передусім — це колір. Існує поняття «кольорова графіка», але тільки у живописі колір набуває тієї чарівної сили, яка примушує нас захоплюватися цим видом мистецтва. • Як ви вважаєте, що ми можемо назвати засобами художньої виразності у такому виді мистецтва, як скульптура? Художній образ цього виду мистецтва створюється особливим набором специфічних засобів: • головний засіб — об'єм, але не примарний, як у живописі, а реальний; • фактура скульптурного твору є не менш важливою, оскільки між ідеєю та матеріалом існує певний зв'язок, а задум майстра може змінюватися залежно від конкретного скульптурного матеріалу. Скульптор мислить об'ємами, передає почуття та світогляд людини завдяки об'ємним формам. Об'ємну форму можна створити по-різному: із глини скульптор ліпить, додаючи, нарощуючи об'єм; працюючи з каменем — відсікає від більшого менше, зайве. Саме так працював видатний скульптор Міке-ланджело. У кожній кам'яній брилі він бачив образ, тому, видаляючи зайве, створював шедеври, якими до сьогодні захоплюється людство. Матеріал, обраний скульптором, завжди диктує спосіб обробляння та створення художнього образу. Створення об'ємної форми у скульптурі називають моделюванням. (Запис до словничків.) Моделюючи об'єм, скульптор виражає власне ставлення до матеріалу під час створення об'єму. Створюючи об'ємну поверхню з будь-якого матеріалу, скульптор може моделюванням викликати у глядача ілюзію іншого матеріалу. Наприклад, він може передати м'якість шкіри людського тіла, пухнастість тварини, а може, навпаки, підкреслити сутність використаного матеріалу незалежно від того, що він зображує (переглядання наочності). Фізкультхвилинка 5. ІНСТРУКТАЖ Учитель. Для приготування солоного тіста нам знадобляться: борошно, сіль, вода, крохмаль (за бажанням) та олія. Рецепт солоного тіста • Складові: борошно — 1 склянка, сіль — 1 склянка, вода — 0,5 склянки, олія — 2 столові ложки. • Сіль має бути дрібною — «Екстра», а вода — чистою і холодною. • Борошно перед уживанням бажано просіяти. • Готове тісто має бути м'яким, еластичним і не липнути до рук, не кришитися. 6. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ Варіант № 1. Виконання рельєфної композиції із солоного тіста Варіант № 2. Створення різних фактур (використання стеків, тертки, гребінця, ножиць, приладу для давлення часнику, різного за фактурою листя рослин, ґудзиків та ін.)> Створення художнього образу з використанням цих фактур 7. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ ♦ Назвіть головні засоби створення художнього образу в скульптурі. ♦ Які з них ви використали у своїх роботах? ♦ За допомогою яких інструментів ви створювали фактуру у своїх роботах? 8. Підбиття уроку. Образ. мистецтво 5 кл Засоби художньої виразності у скульптурі 1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку). 2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: розпитати літніх людей про роль декоративно-прикладного (декоративно-ужиткового) мистецтва в їхньому житті; про те, які предмети побуту, що належать до декоративно-прикладного (декоративно-ужиткового) мистецтва є найдорожчими для них; принести фломастери, прості та кольорові олівці, гумки, аркуші паперу, гуашеві фарби, пензлі, кольоровий папір, картон, клей ПВА, пензлі для клею, ножиці. 3. Проголошення уроку завершеним. | |